تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
7

ترکیب عوامل مختلف ایثارگری با هدف اجرای عدالت بین ایثارگران

  • کد خبر : 76620
  • 17 مهر 1394 - 11:47

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضروت ترکیب امتیازات مختلف ایثارگری، گفت: طرح امتیازبندی ترکیبی عوامل ایثارگری اقدامی در جهت ایجاد عدالت در برخورداری از امتیازات ایثارگری است. به گزارش میرملاس ؛ ایرج عبدی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره طرح امتیازبندی ترکیبی عوامل ایثارگری، گفت: در حال حاضر اقشار […]

57846_orig

 

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضروت ترکیب امتیازات مختلف ایثارگری، گفت: طرح امتیازبندی ترکیبی عوامل ایثارگری اقدامی در جهت ایجاد عدالت در برخورداری از امتیازات ایثارگری است.

به گزارش میرملاس ؛ ایرج عبدی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره طرح امتیازبندی ترکیبی عوامل ایثارگری، گفت: در حال حاضر اقشار مختلفی از ایثارگران در جامعه زندگی می‌کنند که به عنوان مثال می‌توان به یک فرد بسیجی اشاره کرد که چندین سال نیز در زندان‌های رژیم بعث عراق اسیر بوده است، البته در برخی شرایط این فرد ممکن است جانباز هم بوده و دارای یک برادر شهید نیز باشد؛ اما برخی افراد تنها اسیر یا رزمنده بودند.

نماینده مردم خرم آباد و دوره درمجلس شورای اسلامی، با تاکید برضرورت درنظر گرفتن عوامل مختلف ایثارگری، افزود: به طورحتم برای ایجاد یک عدالت در بحث برخورداری از امتیازات ایثارگری نمایندگان مجلس طرحی را دراین خصوص پیشنهاد دادند که امتیاز برای برادر شهید با امتیاز فرزند شهید ترکیب شود، همچنین امتیاز یک جانباز به طور روشن مشخص شود؛ زیرا ممکن است که حتی درمیان جانبازان فردی برادر شهید و فرزند شهید نیز باشد که به طورقطع باید امتیازات ترکیب شده تا فرد از یک امتیاز بالاتر برخوردار شود.

وی تاکید کرد: همچنین در برخی شرایط فرد جانباز زیر ۲۵ درصد بوده و همزمان بسیجی و برادر شهید است که جمع امتیازات این فرد به بالای ۲۵ درصد افزایش پیدا نکرده و هیچ امکانات ایثارگری به این فرد تعلق نمی‌گیرد؛ بنابراین در این طرح درصد جانبازی تبدیل به امتیاز ایثارگری می‌شود و این موضوع ترکیبی از وجوه مختلف یک ایثارگر است.

این نماینده مردم درمجلس نهم، ادامه داد: درقانون فعلی اگر یک فرد فرزند شهید باشد تنها امتیاز آن را دریافت می‌کند، بنابراین اگر همین فرد جانباز ۲۵ درصد هم باشد هیچ امتیازی دیگری به آن تعلق نمی گیرد، ازاین رو با تصویب و اجرای این طرح امتیازات کوچک جمع بندی شده و فرد ازیک امتیاز بالاتری برخوردار می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه‌این طرح طی هفته‌های گذشته در کمیسیون اجتماعی بررسی شده است، تصریح کرد: البته این طرح دارای معایب ومزایایی است که یکی از مشکلات آن بارمالی است، اما ازمزایای آن می توان به این نکته اشاره کرد که هرفرد به فراخور درجه ایثارگری خود از مزایایی استفاده می‌کند که در صورت حل مشکل بارمالی طرحی قابل قبول است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ چندی پیش تعدادی از نمایندگان مجلس طرح یک فوریتی امتیازبندی ترکیبی عوامل ایثارگری را تقدیم مجلس کرده‌اند، در مقدمه توجیهی این طرح آمده است در جهت جلوگیری از تشتت قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران، معادل‌سازی امتیازات و اعمال عدالت در تخصیص تسهیلات مقرر در قوانین براساس درجه، میزان و ترکیب عوامل ایثارگری امری ضروری است./

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=76620

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.