تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

کرامت انسانی در بهارستان

  • کد خبر : 76646
  • 18 مهر 1394 - 19:50

  فیروزاسماعیلی نژاد / میرملاس :  «آزادی بیان»! در دنیای وانفسای کنونی که عصر ارتباطات لقب گرفته، الفبای دموکراسی جامعه قلمداد می‌شود، البته که در هر پست و مقام و منزلتی که باشید می‌بایست از آزادی بیان با صراحت لهجه و با کرامت انسانی بهره بُرد. چه از توده مردم ، چه کارگزار دولت باشید […]

9680a178bb0cac2a07f5cd4e4d597d9a_M

 

فیروزاسماعیلی نژاد / میرملاس : 

«آزادی بیان»! در دنیای وانفسای کنونی که عصر ارتباطات لقب گرفته، الفبای دموکراسی جامعه قلمداد می‌شود، البته که در هر پست و مقام و منزلتی که باشید می‌بایست از آزادی بیان با صراحت لهجه و با کرامت انسانی بهره بُرد. چه از توده مردم ، چه کارگزار دولت باشید و یا وکیل ملت!.
با نگاهی کوتاه به نطق‌های نمایندگان ملت در بهارستان درمی‌یابیم، صراحت لهجه‌ی نمایندگان در ادوار، دوره‌ی کنونی، اظهارات و واکنش‌های متفاوت در نطق‌های پیش از دستور، تذکرات شفاهی، استیضاح و یا در معرفی وزراء است، این رویه طبیعی‌ست.
به خوبی مشخص است که طیفی خاص همیشه در مجلس بر سر موضوع حساس واکنش‌هایی تند نشان داده‌اند و این کنش‌ها از سوی وکلای ملت کاری قانونی و جزء حقوق حقه نمایندگانی است که بر صندلی سبزبهارستان تکیه زده‌اند.
آن‌چه نگارنده را بر آن داشته ، نوع بیان و طرح مسئله است، اگر بناست به موضوعی واکنش نشان داده شود، بایستی با رعایت کرامات انسانی و از سر ادب و احترام باشد آن هم با رعایت حریم حقوقی، نه با بی‌اهمیت جلوه‌دادن جایگاه حقوقی و ادبیات چاله میدانی!
توهین اخیر نماینده مردم فهیم، فرهیخته بروجرد و اشترینان نسبت به یک شخصیت حقوقی و کارگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی، آن‌جا که از تریبون حساس خانه ملت دکتر ظریف را به سخره گرفته است و از این شخصیت دیپلمات که دیپلماسی نظام را در خارج از کشور بر عهده دارد بی‌غیرت می‌خواند و وی را به جوجه خروس تشبیه می‌کند.
اقای بهرام بیرانوند! شما نماینده‌ی سرزمین فرهیختگانی چون آیت الله بروجردی، استاد زرینکوب و استاد اوستا هستید، درکشور شما را به نام ایل و طایفه‌ی بزرگ «بیرانوند» لرستان می‌شناسند با چه اجازه‌ایی به نام ملت! وزیر امور خارجه کشورمان را به باد توهین گرفته و این گونه با افراط تذکر خود را بیان کردید.
اقای بهرام بیرانوند! جانباز سرافراز ایران، اعتراض و تذکر به کارگزار نظام و دولت حق طبیعی شماست، اما نه با این روش! تذکری که واکنش رییس جلسه مجلس را به دنبال داشت، آنجا که در تریبون به گوش می‌رسد! (بلندگوی شماره ۱۵ رو قطع کنید) چه کرده‌اید که صدایت قطع می‌شود، شما نماینده‌ی مردمی!، نباید تسلیم احساسات، جو غالبِ طیفِ افراطیونِ مجلس و خشم زودگذر خود می‌شدید؟
آن‌جا که برای حفظ و حراست از کیان کشورمان مایه و عضوی حساس از بدن خود را در دفاع مقدس به یادگار گذاشته اید، شاید به این نکات فکر می‌کردید برای امام، برای نظام، برای مردم و برای دفاع از سرزمین و ناموس و البته به احترام شهدای‌مان از جانم هم می‌گذرم «درود خدا بر شما ایثارگر رزمنده که جان‌فشانی کرده اید برای پیروزی حق علیه باطل».
آقای بیرانوند! کاش این همه توان، انرژی و ظرفیت را در کمیسیون مرتبط خود و به مسائل زیرساخت مردم استان به کار می‌بردید، مردمی که به شما رای داده اند تا به مطالبات بومی و منطقه‌ای که در کشاکش خلاءهای قانونی گم شده‌اند، رسیدگی کنید. نه خود را با حواشی مرسوم در دالان‌های بهارستان سرگرم کنید!
البته که حق قانونی شما نماینده‌ی ملت، اظهارنظر در خصوص موضوعات ملی از جمله سیاست خارجی، برجام و یا موضوع حجاب وعفاف است. اما کاش از این زمان که به سرعت می گذرد، بهتر استفاده می‌کردید.
جناب بیرانوند! انگار برای شما مهم نیست، مردم فرهیخته‌ی حوزه‌ی انتخابیه‌ات در موردتان چه!! قضاوت می‌کنند. البته که رای همین مردم است که شما را و امثال حضرتعالی را بر صندلی سبز بهارستان می‌نشاند.
آقای بهرام بیرانوند! بودند وهستند کسانی که در مجلس وقت خود را صرف این حواشی کرده و می‌کنند، تعدادشان هم کم نیست! یا با غیرت‌اند یا دلواپس‌اند و دائم در حال جریان سازی و کمپین‌های اعتراضی اند. ای کاش شما کاسه‌ی داغ‌تر از آش نمی‌شدید.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=76646

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 6در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. آفرین دست مریزاد عالی بود

  2. آقای بیرانوند! کاش این همه توان، انرژی و ظرفیت را در کمیسیون مرتبط خود و به مسائل زیرساخت مردم استان به کار می‌بردید، مردمی که به شما رای داده اند تا به مطالبات بومی و منطقه‌ای که در کشاکش خلاءهای قانونی گم شده‌اند، رسیدگی کنید. نه خود را با حواشی مرسوم در دالان‌های بهارستان سرگرم کنید!

  3. باتشکر از جناب آقای اسماعیلی نژاد،بسیارعالی بود . همچنین از دوست عزیزم جناب آقای شاهمّّّّرادعباسی هم تشکر می کنم.A-SH

  4. جانا سخن از زبان ما می گویی احسنت احسنت جناب اسماعیلی عزیز

  5. درود ، سپاس از قلم شیوای شما دوست عزیز

  6. احسن بر پسر عموی گلم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.