تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

استاندار لرستان اعلام کرد : پرهیز از سیاسی‌کاری در اجرای پروژه‌ها / وقفه در ساخت سد مشعوره

  • کد خبر : 76657
  • 18 مهر 1394 - 1:15

    استاندار لرستان گفت: نباید اجازه داد در اجرای پروژه های شهرستان ها سیاسی، سلیقه ای و شخصی عمل شود. به گزارش میرملاس به نقل مهر، هوشنگ بازوند شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه مناطق آزاد ویژه اقتصادی در کشور از بحث های جدی اقتصاد مقاومتی است اظهار داشت: بحث منطقه ویژه اقتصادی […]

0-(14)

 

 

استاندار لرستان گفت: نباید اجازه داد در اجرای پروژه های شهرستان ها سیاسی، سلیقه ای و شخصی عمل شود.

به گزارش میرملاس به نقل مهر، هوشنگ بازوند شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توسعه مناطق آزاد ویژه اقتصادی در کشور از بحث های جدی اقتصاد مقاومتی است اظهار داشت: بحث منطقه ویژه اقتصادی ازنا از سال ۹۲ مطرح شد که این منطقه سال های زیادی تعطیل بود و بالاخره بعد از سال ها راه اندازی شد.

وی افزود: بحث منطقه ویژه اقتصادی بروجرد نیز به صورت جدی وارد دستور کار استان شد و یک سازمانی با حمایت سپاه تصمیم دارد در این منطقه سرمایه گذاری کند هر چند موانع زیادی سر راه این سرمایه گذار ایجاد کرده اند.

استاندار لرستان با بیان اینکه هفته گذشته موضوع احداث منطقه ویژه اقتصادی خرم آباد در مجلس مطرح شد عنوان کرد: دولت طی نامه ای این موضوع را به مجلس فرستاده است که امیدواریم مجلس نیز با احداث این منطقه ویژه موافقت کند.

بازوند یادآور شد: در لرستان سه منطقه ویژه اقتصادی ازنا، بروجرد و خرم آباد در دستور کار قرار گرفته که باید بتوان آن ها را هر چه زودتر عملیاتی کرد.

وی بر ضرورت صرفه جویی در هزینه های عمومی کشور تاکید کرد و گفت: همه دستگاه های اجرایی استان نیز باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار لرستان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید متکی به سند چشم انداز ۲۰ ساله و متکی به دانش و فناوری باشد اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان قرار است در اقتصاد آینده جایگزین اقتصاد سنتی و به نوعی جایگزین اقتصاد نفت شوند.

بازوند با اشاره به اینکه قرار است شرکت های دانش بنیان نقش عمده ای از اقتصاد مقاومتی را به دوش بگیرند تصریح کرد: از دانشگاه های استان توقع داریم روی مباحث اقتصاد مقاومتی فعالیت دو چندانی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به معضلات رودخانه کشکان و ضرورت چاره اندیشی برای رفع مشکل بی آبی آن اشاره کرد و گفت: نباید اجازه داده شود برخی پروژه ها در شهرستان ها سیاسی، سلیقه ای و شخصی شوند.

استاندار لرستان عنوان کرد: متاسفانه شهرستان پلدختر تابستان از خشکسالی و زمستان از سیل رنج می برد لذا باید سدی بالا دست این شهرستان ایجاد شود تا بتواند آب تنظیم شده ای را به شهر ارسال کند.

بازوند ادامه داد: برای ساخت سد معشوره در بالا دست پلدختر اتفاقاتی افتاد و مسائلی توسط مسئولان پلدختر و استان خوزستان مطرح شد که در ساخت این پروژه وقفه ایجاد کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=76657

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.