تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
9

اجرای۱۱نمایش در جشنواره تئاترلرستان

  • کد خبر : 76703
  • 18 مهر 1394 - 21:09

    به گزارش میرملاس ؛ معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از اجرای ۱۱ نمایش در جشنواره تئاتر این استان خبر داد. به گزارش  میرملاس ؛ امان اله بهاروند به برگزاری ۲۷ امین جشنواره تئاتر لرستان اشاره کرد و گفت: این جشنواره با حضور ۱۱ گروه نمایشی از کل استان صبح پنجشنبه آغاز […]

300397_orig

 

 

به گزارش میرملاس ؛ معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از اجرای ۱۱ نمایش در جشنواره تئاتر این استان خبر داد.

به گزارش  میرملاس ؛ امان اله بهاروند به برگزاری ۲۷ امین جشنواره تئاتر لرستان اشاره کرد و گفت: این جشنواره با حضور ۱۱ گروه نمایشی از کل استان صبح پنجشنبه آغاز شده است. 

وی به ارسال ۴۰ متن نمایشی از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره تئاتر لرستان اشاره کرد و افزود: هیئت بازبینی و کارشناسان تئاتر متن های ارسال شده به جشنواره را خوانده و ۲۰ اثر را برای بازبینی انتخاب کردند که در نهایت ۱۱ متن برای اجرا در جشنواره تئاتر استان انتخاب شد. 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به حضور سه داور کشوری برای داوری نمایش های اجرا شده در این جشنواره اشاره کرد و گفت: در اختتامیه این جشنواره که امروز بعدازظهر برگزار می شود دو نمایش برتر انتخاب شده که به مرحله بازبینی جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه خواهند یافت.
بهاروند با اشاره به اینکه در زمان برگزاری جشنواره تئاتر لرستان پنج گروه نمایشی در خرم آباد و دو گروه نمایشی در دورود  اجرا خواهند داشت افزود: در هر کدام از شهرستان های بروجرد، ازنا، الشتر و کوهدشت نیز یک گروه نمایشی اجرا خواهند داشت.
وی گفت: نمایش «خنده با صدای بلند» به کارگردانی بابک لطیفی، نمایش «رقص قلم در ستون جراید» به کارگردانی کاوه نورمحمدی، نمایش «متد» به کارگردانی ستار مهرشاد، نمایش «همه چیز درباره آقای ف» به کارگردانی اکبر جمشیدی و نمایش «سایه هیچ» به کارگردانی یدالله شعبان پنج نمایشی هستند که در خرم آباد اجرا شدند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: «دیدار آرزو» به کارگردانی حجت خادمفر و «ابرها» به کارگردانی وهاب امرایی نیز در شهرستان دورود به اجرا درآمدند.
بهاروند به اجرای نمایش «گره به گره» به کارگردانی مسلم صالحی در شهرستان سلسله اشاره کرد و ادامه داد: «لیلا» به کارگردانی عباس خسروی، «تقاطع» به کارگردانی محسن لک، «ما هم مردمی بودیم» به کارگردانی امین ابراهیمی به ترتیب در بروجرد، ازنا و کوهدشت اجرا شدند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر انتشار برخی اخبار در رابطه با تفکیک جنسیتی تماشاگران در هنگام اجرای نمایش «متد» به کارگردانی ستار مهرشاد در سالن شهید آوینی خرم آباد مدعی شد: هیچ تفکیک جنسیتی در کار نبوده و هیچ اجباری برای نشستن تماشاگران در مکانی خاص وجود نداشته است.
بهاروند با بیان اینکه برخی گروه ها برای اجرای درست نمایش خود و راحتی خانم ها توصیه کرده اند محل نشستن خانم ها مجزا باشد افزود: اجرای نمایش ها در خرم آباد و سایر شهرستان ها مطابق روال عادی انجام شده است.
آئین اختتامیه ۲۷ امین جشنواره تئاتر لرستان ۱۸ مهر ماه در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد برگزار می شود.
 
 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=76703

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. ممنون اقای ازادبخت از درج این مطالب ………………..

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.