- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

اختصاص ۸ میلیارد تومان اعتبار به مشاغل خانگی

 

استاندار لرستان از اختصاص هشت میلیارد تومان اعتبار به مشاغل خانگی در استان خبر داد.

به گزارش میرملاس ؛ هوشنگ بازوند ظهر امروز در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال لرستان در خرم‌آباد اظهار کرد: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی همه بانک‌ها در کلان حداقل باید ۲۵ درصد را به کشاورزی اختصاص دهند و این اختیار را به استان‌ها داده است که هر استان با توجه به رونق کشاورزی از این مصوبه در خور نیاز خود استفاده کند.

استاندار لرستان ادامه داد: ما نیز این مصوبه را در این جلسه داشتیم که حداقل مبلغ از منابع داخلی بانک‌ها در بحث کشوری ۲۵ درصد باشد.

وی به مشکلات پرداخت این اعتبارات اشاره کرد و افزود: گاهی نیز زمانی که ‌بانک‌ها این پول را پرداخت می‌کردند، در راستای توسعه بخش کشاورزی استفاده نمی‌شد.

این مسئول با بیان اینکه اگر چه اقساط آن نیز به موقع پرداخت شود، ولی به نوعی در آن انحرافی وجود داشته است، خاطرنشان کرد: لذا در این جلسه مقرر شد که این اعتبار توسط سازمان جهاد کشاورزی تقسیم شود.

استاندار لرستان در ادامه گفت: هشت میلیارد تومان نیز به مشاغل خانگی به متولی‌گری کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داده‌ایم، بعضی بانک‌ها به این مصوبه که در شهریورماه ابلاغ شده بود، عمل کرده و بعضی از بانک‎ها نیز هنوز عمل نکرده‎اند.

این مسئول در پایان تاکید کرد: در مجموع به دلیل اینکه این اعتبار تازه ابلاغ شده است، بانک‎ها دارای وضعیت مطلوبی نبودند/مهر