تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
9

اولین نمایشگاه دوسالانه آثار طراحان بسته بندی کشور / مجموعه آثار برگزیده

  • کد خبر : 76794
  • 20 مهر 1394 - 9:23

    دومین مراسم سالانه اهدای جوایز و معرفی آثار برگزیده سال بسته‌ها، همراه با افتتاح اولین نمایشگاه دوسالانه طراحان بسته بندی کشور، جمعه ١٧ مهر در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار و پس از آن در دو گالری بهار و تابستان خانه هنرمندان افتتاح شد. در این مراسم ایمان آل مظفر، […]

 

 

دومین مراسم سالانه اهدای جوایز و معرفی آثار برگزیده سال بسته‌ها، همراه با افتتاح اولین نمایشگاه دوسالانه طراحان بسته بندی کشور، جمعه ١٧ مهر در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار و پس از آن در دو گالری بهار و تابستان خانه هنرمندان افتتاح شد.

در این مراسم ایمان آل مظفر، دبیر نمایشگاه و موسس وب‌سایت بسته‌ها طی سخنانی گفت: «تمام تولیدکنندگان در سراسر دنیا می‌دانند که بسته‌بندی مانند سفیری است که شما به بازار می‌فرستید، مانند کسی که قرار است پیام شما را به گوش خریدار و مصرف کننده برساند. چقدر خوب است که این سفیر لباس خوبی بر تن داشته باشد و آداب معاشرت درستی را بلد باشد. ما برنامه‌های زیادی در بسته‌ها داریم: انتشار کتاب سال بسته‌بندی، برگزاری نمایشگاه دوسالانه بسته‌بندی و غیره. بسیار خوشحال هستیم که امروز توانسته‌ایم این اهداف را محقق سازیم.»

آل مظفر سپس از استاد بهرام کلهرنیا برای ایراد سخنرانی دعوت کرد. بهرام کلهرنیا در ابتدای سخنانش با اشاره به صحبت‌های آل مظفر گفت: در آستانه ورود به یک بازار آزاد، باید توجه داشت که وقتی این اتفاق رخ دهد ما در برابر موقعیت جدیدی قرار خواهیم گرفت و رقبایی را خواهیم داشت که پر قدرت، پخته و پر‌تجربه هستند. کارشان را خوب می‌شناسند و مجهز به اعتمادی شده‌اند که از پیش نزد ایرانی‌ها وجود دارد، ایرانی‌ها همیشه فکر کرده‌اند که یک محصول بیگانه، محصول بهتری است. گویا در سرنوشت بومی، ملی و تاریخی ملت‌های جهان سوم چنین چیزی را نقش کرده‌اند که ارزان‌تر دیده شوند یا آنچنان که شایسته است فاخر بروز نکنند.

در ادامه شهرزاد اسفرجانی، مدرس دانشگاه و مولف، به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: بودن در این جمع هم آرزوی من بوده و هم افتخار من است از این نظر که ما در حوزه کار گرافیک و ارتباطات، یک جای خالی خیلی بزرگی داشتیم به اسم بسته‌بندی؛ زیرا نقطه تلاقی صنعت، هنر و علم بازار بود که مانند کودک یتیمی شده بود که کسی به تنهایی کاری برای آن نمی‌کرد و در نتیجه بسته‌بندی در هیچ جایی مورد ارزیابی و تحول قرار نمی‌گرفت. ما از هیچ، توانستیم یک پلت‌فرم بسازیم که فقط یک سکو است، سکویی برای اینکه طراحان جوان بیایند و از آن به پیش بروند.

در ادامه این مراسم، دبیر این نمایشگاه، بیانیه هیات داوران متشکل از بیژن جناب، شهرزاد اسفرجانی، محمد رزاقی، فاطمه کرکه آبادی و مسعود نجات را قرائت کرد.سپس با حضور اعضای هیات داوران، برگزیدگان این مراسم به شرح زیر معرفی و تقدیر شدند: تورج صابری‌وند، سمیه حاجی‌پاشا، لیدا ملیحی، میثم شریف‌نژاد و کیانوش بهرامی دیپلم افتخار بسته‌ها را دریافت کردند.

همچنین جایزه ویژه هیات داوران، تندیس و لوح افتخار بسته‌ها به مجتمع چاپ هودیس پارس تقدیم شد. جایزه نوآوری و نگاه ویژه داوران به همراه تندیس و دیپلم افتخار بسته‌ها نیز به سروش یگانه تعلق گرفت.

احسان اکبری به عنوان نفر سوم یک میلیون تومان، تندیس و دیپلم افتخار بسته‌ها، محمدرضا اسلام‌پرست به عنوان نفر دوم سه میلیون تومان، تندیس و دیپلم افتخار بسته‌ها و یکتا جبلی و سید‌مصطفی سیدابراهیمی به عنوان نفرات اول پنج میلیون تومان، تندیس و دیپلم افتخار بسته‌ها را دریافت کردند.

در ادامه به لیلا نیرومند به عنوان برگزیده سال در بخش دانشجویی وب‌سایت بسته‌ها، تندیس و دیپلم افتخار بسته‌ها داده شد. در بخش حرفه‌ای این قسمت، اثری شایسته دریافت جایزه شناخته نشد.
در پایان این مراسم، نمایشگاه دوسالانه آثار طراحان بسته‌بندی کشور افتتاح شد. این نمایشگاه تا ٢۶ مهر ادامه خواهد داشت.

 

 

برگزیده اول : یکتا جبلی – سید مصطفی سید ابراهیمی ( زعفران نتاسف )

 

Jebelli-Seyyedebrahimi-

 

Jebelli-Seyyedebrahimi-02

 

برگزیده دوم : محمد رضا اسلام پرست ( دمنوشهای گیاهی زر گل )

 

mohammad-reza-eslamparast-01-768x1024

 

mohammad-reza-eslamparast-02-768x1024

 

برگزیده سوم : احسان اکبری ( محصولات غذایی کیچن رز )

 

Ehsan-Akbari-

 

برگزیده نوآوری و نگاه ویژه داوران : سروش یگانه ( محصولات صادراتی نوبل کویین )

 

Soroush-Yeganeh-01-768x1024

 

Soroush-Yeganeh-02

 

برگزیده هیات داوران : چاپ هودیس پارس ( بسته های دارویی شرکت نانو فناوران دارویی الوند )

 

Hoodis-Pars-795x1024

 

 

دیپلم افتخار : تورج صابری وند ( شامپوهای سیو )

 

designvand-siv

 

دیپلم افتخار : کیانوش بهرامی ( محصولات غذایی پالروم )

 

Kianoosh-Bahrami-Palroom

 

دیپلم افتخار : لیدا ملیحی ( جعبه کفش های کودک آرتمن کیدز )

 

Lida-Malihi

 

دیپلم افتخار : میثم شریف نژاد ( چای کودک شاهسوند )

 

meisam-sharifnezhad-shahsavand-687x1024

 

دیپلم افتخار : سمیه حاجی پاشا ( چای محفل )

 

Somyeh-Haji-Pasha

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=76794

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. وقتی هنر نزد ایرانیان است و بس چرا به دیگران دل ببندیم تا در جواب بهمون بگن جهان سومی!دورود بر هنرمندان چیره دست ایرانی که طرح ها و برندها به سبک ایرانی بر روی بسته بندی و برای معرفی محصولات ایرانی به وجود میارن و جهان رو با طرح ها و برندهای ایران آشنا میکنن.فرهنگمان را در تمام زمینه ها حفظ کنیم

  2. سلام
    ممنون جناب آقای استاد همتی بسیار جالب بود استفاده کردیم سپاس………….زنده باشید.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.