- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ممانعت از استفاده دسته‌جات عزاداری از طبل‌های بزرگ در بروجرد

81378754-6063969 [1]

 

به گزارش میرملاس ؛ علیرضا دلیری  در پنجاه و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار کرد: منع استفاده از طبل‌های بزرگ با فرهنگ‌سازی و اخذ تعهد از مسئولان هیئت‌های عزاداری این شهرستان انجام شده است.

وی با اشاره به نارضایتی مردم بروجرد از طبل‌های بزرگ در دسته‌جات عزاداری سرور و سالار شهیدان، عنوان کرد: هیچ هیئتی اجازه استفاده از این طبل‌ها در عزاداری‌های خود را ندارد.

فرمانده انتظامی بروجرد ادامه داد: سال گذشته با تلاش شبانه روزی خدمتگزاران این نیرو مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) به مطلوب‌ترین نحو در این شهرستان برگزار شد.

دلیری خاطرنشان کرد: تاکید نیروی انتظامی به هیئت‌ها و دسته‌جات عزاداری عدم توهین به خلفای اهل سنت در اشعار و مداحی‌ها است.

وی با اشاره به ممانعت نیروی انتظامی از علم کشی هیئات مذهبی در سال گذشته، تصریح کرد: یکی از مشکلات وجود این علم‌ها در روز عاشورا ایجاد ترافیک و بی‎نظمی در خیابان‌های سطح شهر است.

این مسئول با اشاره به همکاری مطلوب هیئت‌ها و دسته جات عزاداری با انتظامی بروجرد در سال گذشته یادآور شد: برگزاری مطلوب و در خور شان آئین سوگواری امام حسین(ع) نیازمند همکاری همه مسئولان و مردم است.

دلیری تاکید کرد: یکی از فعالیت‌های نیروی انتظامی بروجرد در سال گذشته جمع‌آوری عکس‌های تمثال ائمه اطهار (ع) از میان هیئت‌های عزاداری بوده است.

وی با اشاره به برخورد نیروی انتظامی بروجرد با مدعیان دروغین، اضافه کرد: سال گذشته یک مورد از این افراد در این شهرستان شناسایی شده و برخورد قانونی با وی صورت گرفت.

فرمانده انتظامی بروجرد با اشاره به حضور برخی افراد با وضعیت پوشش نامناسب در یکی از خیابان‎های این شهرستان در روز عاشورا، ادامه داد: امسال از حضور این افراد در این خیابان جلوگیری می‌شود.

دلیری خاطرنشان کرد: نقش مدیریت صحیح در جلوگیری از بروز مشکلات در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) غیرقابل انکار است.

وی شهرستان بروجرد را مهد علم و دانش برشمرد و عنوان کرد: وجود مردمی مذهبی در این شهرستان زبانزد همه مردم کشور است.

فرمانده انتظامی بروجرد خاطرنشان کرد: حذف برخی سنت‎های نادرست و تلاش در راستای برگزاری شایسته و در خور شأن آئین سوگواری امام حسین(ع) و دیگر شهدای دشت کربلا زمینه را برای نمایش بیش از پیش داشته‎های فرهنگی این شهرستان فراهم می‎آورد./فارس