- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مدیرکل بهزیستی لرستان : آسیب های اجتماعی باید کنترل، مهار و کاهش یابد

 

photo_2015-10-12_13-14-46 [1]

به گزارش میرملاس ؛ اسدالله حیدری روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل سازمان بهزیستی لرستان گفت: این ساختار عقلانی مسیر بروز آسیب های اجتماعی را بسته و مردم را نسبت به آینده امیدوارتر می نماید.
وی با اشاره به اینکه رویکرد جدید سازمان بهزیستی کسور بر این مبنا بنا نهاده شده است ،اظهار داشت: در جوامع توسعه نیافته آسیب های اجتماعی هر روز با زایش مواجه است و اگر کنترل نشود بحران ایجاد می کند.
وی با اشاره به رویکرد نوین سازمان بهزیستی در بحث پیشگیری افزود:منشاء بسیاری از معلولیت ها ازدواج های فامیلی است که می توان با انجام یک آزمایش ساده غربالگری از آن جلوگیری نمود.
حیدری با اشاره به توانمند سازی و توانبخشی افراد تحت حمایت ،اظهار داشت:می توان به جای اینکه یک عمر افراد را تغذیه نمود با تغییر در الگوی اولیه این سیکل را قطع کرد.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ هزار کودک مرتبط با بهزیستی در کشور وجود دارد ،تصریح کرد:در مهد کودکها نیز می توان با تاکید بر آموزه های دینی ،پکیج های آموزشی در راستای تربیت دینی و پیش گیری از آسیب های اجتماعی تدوین کرد.
حیدری مهمترین راه پیشگیری از آسیب های اجتماعی را تربیت دینی کودکان دانست و اظهار داشت:سند تکامل جامع دوران کودکی تدوین شده و اجرایی خواهد شد.
وی اجرایی نمودن شعار پیشگیری بهتر از درمان است را ملزم خواند و افزود:نباید افراد در معرض آسیب های اجتماعی قرار گیرند و می بایست مسیر بروز آسیب های اجتماعی بسته شود.
در این مراسم که با حضور قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور، مشاور رئیس سازمان و مدیر کل دفتر مرکزی حراست بهزیستی کشور و برخی مسوولان استانی برگزار شد،اسدالله حیدری به جای همایون عمودی زاده به عنوان مدیر کلی بهزیستی استان لرستان منصوب شد.
حیدری دانشجوی دکترای جامعه شناسی و دارای سوابق اجرایی رئیس اداره بهزیستی کوهدشت،معاون اداره کل بهزیستی لرستان،مسئول امور شاهد و ایثارگران بهزیستی استان البرز،مدیر مرکز ترک اعتیاد و مشاوره خانواده،مدرس دانشگاه،عضو انجمن جامعه شناسی ایران می باشد/ایرنا