- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

سپاس نامه نویسنده ی مطالب (کلید های طلایی توسعۀ استان لرستان)

attach20130930848897767906

 

* دکتر محمدمراد شیخی / میرملاس : 

استان لرستان و مناطق محروم آن از نگاه پیشرفت و توسعۀ اقتصادی در دوران امروز شرایط خاص و منحصر به فردی را می گذراند. ارادۀ دولت محترم و استاندار دلسوز و پیگیر استان و تیمش درراستای ستردن غبار محرومیت از سیمای این منطقۀ محروم، ستودنی است، اما تحریم های ظالمانۀ ناشی از برنامۀ هسته ای باعث گردیده است، منابع اعتباری اختصاص داده شده به استان لرستان از طرف دولت در قیاس با مناطق برخوردار کشور بسیار کم و ناکافی باشد و توسعۀ فراگیر و متوازن استان با مشکل رو به رو شود، ودر خیلی از موارد طرح های کلیدی و اصلی استان تعطیل شوند. در چنین شرایطی ضمن پیگیری مصرانه در سطح ملی برای ادامه فعالیت طرح های مصوب قبلی، برنامه ها و طرح هایی قابل دفاع هستند که بتوانند ضمن برطرف کردن مشکلات ساختاری تولید و توسعۀ بومی از نظر شاخص هایی چون ایجاد اشتغال پایدار، سازگاری با محیط زیست و حفظ منابع پایه نیز دارای مزّیت نسبی باشند. اینجانب در همین راستا مطالبی آماده کردم که بخش اندکی از آن در قالب عنوان کلّی کلیدهای طلایی توسعۀ لرستان ، از طریق رسانۀ وزین و پرمخاطب میرملاس خدمت علاقمندان عرضه گردید. اما به علت پیش آمدن یک مسافرت خارج از کشور ارائۀ دیگر قسمت های این سری از مقالات به تعویق افتاد.
حال ضمن تشکر و سپاس عمیق از تمامی دوستانی که این مطالب را خوانده و از آن استقبال نمودند و در قالب کامنت ها و پیام های سازنده و راهگشای خود نگارنده را به ادامۀ این روند دلگرم نمودند، سپاس قلبی خود را نیز نثار سایت وزین میرملاس و مدیر محترم این سایت می کنم که مسیر این رابطه را هموار نمودند.امیدوارم مطالب آتی که به زودی در چهارچوب همان عنوان کلی( کلید های طلایی توسعۀ استان لرستان)ارائه خواهد شد، کماکان از سوی مدیران ارشد استان و از جمله استاندار محترم استان و همکاران زحمتکش ایشان و خوانندگان عزیز که عموماً از کارشناسان، مدیران و ارباب فضل و دلسوزان توسعۀ کشور و استان و منطقه هستند، مورد توجه و استقبال قرار گیرد.
مطالب در قالب ۱۵ نکته کلیدی شامل: توسعه و ساماندهی نیروی انسانی ، توسعه کشاورزی و صنایع وابسته ، راهکارهای جذب بودجه، توسعۀ منابع آب ، توسعه معادن و صنایع معدنی و راهکارهای بهره وری مناسب از این پتانسیل موجود، توسعه صنعت و راهکارهای سرمایه گذاری شرکت های بزرگ دولتی، ایجاد مناطق ویژه اقتصادی، سرمایه گذاری و توسعه در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی، ایجاد شرکت های فنی و حرفه ای و خدماتی و ایجاد اشتغال، توسعه زیر ساخت ها، بسترهای لازم برای توسعه گردشگری و صنایع مرتبط با آن، توسعه مراکز آموزشی و علمی ، راهکارهای جبران عقب ماندگی خدمات بهداشتی و رفاهی، عمران روستایی و پتاسیل مناطق روستایی و تاثیر آن بر توسعه ملی و استانی، بازسازی و طراحی سیمای شهرستان ارائه خواهد گردید. مطالب اول و دوم و سوم از طریق همین سایت پرمخاطب و وزین میرملاس ارائه شده و کلید چهارم توسعۀ لرستان با عنوان “کلیدهای توسعۀ منابع آب استان لرستان ” طی چند روز آتی ارائه خواهد شد.

اردادتمند همۀ مخاطبان : محمد مراد شیخی