تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

دکتر ساکی : بخش سلامت لرستان با وضعیت ایده‌ آل فاصله زیادی دارد

  • کد خبر : 77001
  • 23 مهر 1394 - 17:49

  به گزارش میرملاس ؛ کورش ساکی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دورود با بیان اینکه اقدامات خوبی در دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان در استان لرستان صورت گرفته است، گفت: یکی از این اقدامات بیمارستان در دست ساخت شهرستان دورود است. وی با بیان […]

 

به گزارش میرملاس ؛ کورش ساکی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دورود با بیان اینکه اقدامات خوبی در دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان در استان لرستان صورت گرفته است، گفت: یکی از این اقدامات بیمارستان در دست ساخت شهرستان دورود است.

وی با بیان اینکه با وجود اقدامات انجام شده، نباید از وضعیت موجود راضی باشیم، بیان کرد: با نگاهی به وضعیت بهداشت و درمان استان در آغاز دولت یازدهم و مقایسه آن با سایر استان‌ها شاهد فاصله‌های زیادی هستیم که در این مدت برای کاهش این فاصله و عقب افتادگی تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اقدامات انجام شده، بهداشت و درمان در شهرستان دورود تأکید کرد: احداث مجتمع آموزش عالی سلامت، آغاز عملیات احداث زایشگاه بیمارستان شهدای هفتم تیر دورود با دو هزار و ۱۰۰ متر مربع، آغاز ساخت کلینیک ویژه تخصصی با سه میلیارد تومان اعتبار بخشی از این اقدامات در شهرستان دورود است.

وی با اشاره به روند بازسازی بیمارستان شهدای هفتم تیر دورود تصریح کرد: ادامه کار بازسازی این بیمارستان در دستور کار قرار دارد و کار اجرایی در قسمت اتاق‌های عمل آغاز و در آینده در بخش اورژانس ادامه می‌یابد.

ساکی در ادامه با تأکید بر لزوم تکریم هرچه بیشتر بیماران از سوی کادر درمانی خاطرنشان کرد: بخشی از ارتقای سلامت و درمان در استان ما با توسعه زیرساخت‌ها صورت می‌گیرد، اما بخش دیگری با تکریم مراجعه‌کنندگان و توجه به جایگاه والای انسانیت صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به وجود برخی تفکرهای بسته که مانع توسعه سلامت در استان لرستان شده‌اند، گفت: یکی از مشکلات اصلی ما طی مدت گذشته از بین بردن تفکرات بسته و محدود بود، تفکراتی که تنها به ابلاغ اعتبارات و انجام کارهای محدود و گذرا منتهی می‌شد.

این مسئول با بیان اینکه در بخش سلامت در استان لرستان با وضعیت ایده‌آل بسیار فاصله داریم، یادآور شد: در حوزه بهداشت و درمان نباید در حد و اندازه شهر، استان و یا کشور نگاه کرد، بلکه باید به دنبال رسیدن به سطح دنیا باشیم.

وی با اشاره به برخی حاشیه‌سازی برخی افراد و گروه‌ها در پی‌جابه‌جایی برخی مدیران در حوزه بهداشت و درمان در استان لرستان خاطرنشان کرد: در شرایطی که عقیده داریم باید از افراد توانمند در حوزه سلامت استفاده شود، وجود تفکراتی که به دنبال طایفه‌گرایی، گروه‌گرایی هستند از عوامل عقب افتادگی استان به شمار می‌روند.

ساکی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی، تلاش و ایده‌های جدید باعث توسعه هرچه بیشتر سلامت در استان می‌شود، گفت: امکانات دولت در این بخش به همین اندازه است و اگر بخواهیم منتظر اعتبارات دولتی برای رفع برخی محرومیت‌های موجود باشیم، مشکلات حل نمی‌شود، بلکه باید از ظرفیت‌ها و روش‌های جدید برای حل این مشکلات استفاده کنیم./فارس

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=77001

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. متاسفانه جنابعالی همانند وزیر بهداشت فقط و فقط ب فکر کادر درمان هستید استخدامی های امسال هیچ کدام نیروهای بهداشت رو نگرفتید در بحث حاشیه شهر هم فقط تغذیه ماما و… گرفتید بغیر از نیروهای بهداشت

  2. کاش کمی هم بفکر کوهدشت بودید متخصص سونوگرافی زن نداریم و خیلی از خانمها به دلیل برخی معذورات نمی تونند جهت سونوگرافی به سونوگرافی مرد مراجعه کنند متخصص زنان و زایمان هم که در هفته اگه بتونند دو یک ساعت می آیند که بخاطر ازدحام جمعیت باز هم نمیشه ویزیت شد و باید به خرم آباد یا دیگر شهرها رفت در حالیکه حداقل نیاز این شهر ۵متخصص زنان و زایمان و و جود متخصص سونوگرافی خانم نیز می باشد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.