تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

فرصت ها چون ابر در گذرند!

  • کد خبر : 77019
  • 24 مهر 1394 - 9:46

     مصطفی شکری / میرملاس :    هفتم اسفندماه سال جاری، دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود. انتخاباتی مهم و سرنوشت ساز. مجلس نهم مجلسی بود که پس از فضای پر تنش سال ۸۸ برآمد. مجلسی که توان چندانی برای جلب رضایت مردم نداشت و مردم عزیز ایران در انتخابات ریاست جمهوری […]

فرج1

 

 

 
مصطفی شکری / میرملاس : 

 

هفتم اسفندماه سال جاری، دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود. انتخاباتی مهم و سرنوشت ساز. مجلس نهم مجلسی بود که پس از فضای پر تنش سال ۸۸ برآمد. مجلسی که توان چندانی برای جلب رضایت مردم نداشت و مردم عزیز ایران در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲، در حرکتی عظیم و با “فریاد خاموش رای” برخلاف انتظار وکلا و نمایندگانشان “نسیم اعتدال” را برگزیدند. جالب توجه است که از ۲۹۰ نماینده مجلس نهم به جز تعداد انگشت شماری که همراه نسیم اعتدال و در مسیر حرکت مردم بودند، سایرین راهی غیر از آن را برگزیده بودند!
اکنون و در این هنگامه که چند ماه تا انتخابات مجلس دهم باقی است، زیبنده است همه عزیزانی که دل در گرو توسعه و تعالی ایران اسلامی دارند، “از هر کرانه تیر دعا روان کنند” تا صندلی های گرمخانه مجلس، از دست نیروهای افراطی و تندرو ستانده شود و در دست نیروهای دلسوز انقلاب و پاسداران ارزش “آزادی و کرامت انسانی” قرار بگیرد.
در حوزه انتخابیه کوهدشت هم پس از درس گرفتن از تجربه انتخابات های قبل، خواست اجماع و اتحاد به یک مطالبه عمومی و همگانی در دل جریان مستقل و اصلاحطلب تبدیل شده است. مطالبه ای مبارک و میمون که لازم است همه عزیزان خود را ملزم به برآورده شدن آن بدانند.
در همین راستا حرکتی پسندیده از سوی کاندیداهای احتمالی اصلاحطلب صورت گرفت. حرکتی در راستای اجماع و اتحاد. پس از گذشت مدتی نتیجه ی آن همفکری و همراهی در قالب اطلاعیه ای اعلام شد. بر طبق آن اطلاعیه جناب “فرج اله مومنی” به عنوان نتیجه نهایی اجماع اعلام شده بود.
به خاطر ارادتی که به جناب مومنی دارم، لازم دیدم نکاتی را به اطلاع ایشان برسانم.
جناب مومنی عزیز؛ شما را از اصلاحطلبان خوش نام و باصداقت میدانم. اصلاحطلبی با روی گشاده و مردمی که بیشتر با نام “فرج” معروف است. از شما انتظار می رود که تمام توان خود را در جهت همگرایی هم در بدنه جریان اصلاحطلب و هم در بین عزیزانی که اعلام کاندیداتوری کرده اند، به کار بندید. بنده رجاء واثق دارم که همه عزیزان کاندید با هر نام و نشانی، دل در گرو “پیروزی” یک اصلاحطلب دارند و یقیناً با تلاش شما و سایر دوستان و حمایت بزرگان این مهم می تواند رخ دهد.
جناب مومنی عزیز؛ از مهمترین عوامل موثر بر پیروزی در انتخابات آینده صرف “سرمایه اجتماعی” و استفاده مناسب از “زمان” است. خوشبختانه شما در بین مردم دارای وجه قابل قبول و مورد احترامی هستید. از شما انتظار می رود که با صرف این “سرمایه اجتماعی” و استفاده مناسب از “فرصت” پیش رو، بهترین نتیجه ممکن را رقم بزنید.
و نکته ای آخر اینکه بر طبق سخن یک حکیم: از بین کسانی که برای دعای باران به بالای تپه می روند؛ فقط آنانی به دعای خود ایمان دارند که بهمراه خود چتری می برند!
از آن عزیز انتظار می رود که با توکل بر خداوند و همفکری و همراهی دوستان هم نظر “چتر” خود را برای اسفندماه بردارد و برای باریدن باران رحمت و وزیدن نسیم اعتدال و اصلاح خواهی با تمام توان بکوشد و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نورزد.
در پایان بر شما خجستگی و مبارکی آرزو می کنم و امید آن دارم که نتیجه انتخابات آینده “برآمدن گفتمان اعتدال و اصلاح” باشد.
 
 
 مصطفی شکری
 
*مصطفی شکری/ دانشجوی دکترای اقتصاد

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=77019

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 46در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۴۵
  1. راست گفتی که “فرج” یابی اگر صبر کنی
    صبر نیکست کسی را که توانایی هست…
    جناب مومنی عزیز؛
    وقت عمل آمده است. با توکل بر خدا شروع کن. شما یا نماینده می شوید یا نماینده را تعیین می کنید. فقط به همت و همراهی دوستان نیاز دارید. یقین بدانید که همه بزرگان هم مانند دوستی و سایر بزرگواران شما را تنها نخواهند گذاشت. همه دوستان خواهان پیروزی یک اصلاحطلبند.
    پس یا علی…

  2. درودبر حاج فرج مومنی .بزرگ مردی از دیار طرهان

  3. با سلام و سپاس از وقت شناسی نویسنده محترم و تشکر از مدیریت میرملاس
    جالب است که نمایندگان و وکلای ما (لرستان) در مجلس در انتخابات قبل همه همراه قالیباف یا جلیلی بودند ولی بعد رای پر مفهوم و پر معنای مردم در حال مسیر عوض کردن هستند!
    نماینده باید برآمده از مردم و همراه مردم باشد؛ نه اینکه در مقابل رای اکثریت بایستد.
    انشاءالله که نماینده آینده کوهدشت هم به اسم و هم به عمل خود را متعلق به جریان اصلاحطلب بداند.
    با آرزوی توفیق برای فرج مومنی…

  4. جناب شکری از اینکه در جایگاه مصلح اجتماعی بزرگان سیاسی کوهدشت را نصیحت میکنید مردم فهیم کوهدشت نتیجه برون رفت از این پیچ و خمهای سیاسی که گذر از ان برای بزرگان مشکل شده را نا امیدی محض میدانند و بر این ناتوانی داعیه سوگواری سر میدهند

  5. مومنی پیروز است؛ فرج باید با تمام توان ظاهر شود
    شک نکنید که رای ماندگاری خواهد آورد…

  6. جناب شکری مطالب مهمی فرمودی ولی جناب مومنی باید از الان شروع کنن ودر بین مردم باشن متاسفانه بنده اطلاع دکامل دارم چون ایشان در کوهدشت نیست ودر بین ما نیست همفکران ایشان یا دم از نبود ایشان یا احتمال رد صلاحیت میزنن نباید به این شکل مردم را رها کرد وماه اخر مانده به انتخابات به میدان امد درضمن در نبود ایشان شاید خیل دوستانی هم به نماینده فعلی گرایش پیدا کنن که برگشت انها دیگر هم سخت وهم دیر باشه باید از امروز نه حتی فردا پا به میدان بگذارن تا جمع دوستان ازهم نپاشن

    • با عرض سلام مگر روحانی در بین مردم بود رای آورد مهم خواست و اداره مردم است

      • آخه آقای ناشناس چرا اینقدر مغرورانه با قضیه برخورد میکنی؟!
        مؤمنی را با روحانی مقایسه کردن شرم آور است و اصلأ انتخابات کوهدشت
        با سایر مناطق کشور کاملأ فرق میکند

  7. تخصص جنابعالی ایجاب می نمود نسخه اقتصادی تجویز بفرماید نه خود را سرسپرده ی گروه خاص سیاسی نموده وبرای ۶گروه اصلاح طلب و اعتدال گرای شهرستان کوهدشت ورومشکان خط ومشی سیاسی تعیین نماید

    • موافقم جناب امرایی

      • شک نکنید که این دور مثل دور قبل نیست!
        این دور چپ ها نماینده دارند؛ نماینده ای قوی و مردمی… نماینده اجاره ای هم نمی خواهند!
        آقای که تا دیروز سنگ قالیباف را به سینه می زد الآن یک ساز دیگر می زند!

  8. با سلام خدمت شما جناب شکری:
    بنده با این این حرف و عقیده شما(اتحاد اصلاح طلبان) مخالفم . به نظر بنده این استراتژی شاید غلط و شاید هدفمنداز نظر مصالح شخصی جناب اسفندیاری را نمی توان اتحاد و همبستگی نامید . بلکه بهتر است از آن به تعبیری اتحاد اختلاف انگیز نام برد . جناب شکری خدمت شما عارضم که اصلاح طلبان این شهرستان همین چند نفر که بعضا امتحان شده و شناخته شده اند ،نیستند.این رفتار (به اصطلاح اتحاد اصلاحات) ضربه سختی بر این بر کل اصلاح طلبان شهرستان وارد خواهد نمود که دیگر در آن موقع کار از کار گذشته است .

  9. لطفا به جای همه مردم تصمیم نگیرید اگر شخص مستقل میخواهید فقط ملکشاهی

    • شما به جای مردم حرف نزدید؟

      • شما که دم از دموکراسی و تصمیم گیری مردم میزنید, این پارادوکس واضح در اظهار نظرتان که ملکشاهی خوب است و مردم به او رأی میدهند را چطور توجیه مینمایید؟؟!

    • بعضی ها به زور میخوان بگن ملکشاهی اصلاح طلبه اتفاقا ایشان الان مانع اصلاح طلبی است

      • اتفاقن تنها شخص سیاسی که تا به حال دیدم اجباری در دیکته مرام خود به دیگران ندارد شخص ملکشاهی است

  10. سپاس از نوشته بجا و به موقع دکتر شکری عزیز
    روی گشاده و درون جناب مومنی قطعا دلهای زیادی رو مجذوب خود کرده. امیدوارم از این سرمایه گران و زمان که جناب شکری اشاره نمودن به نحو احسن استفاده بشه.

  11. این مطلب بیشتر میخواد شرایط را تعیین تکلیف کند. آخرش مومنی میخواهد در صحنه بماند یا نه؟
    اگر میماند که شروع کند و اگر نه فرصت را به دیگران بدهد.
    فرصت همیشه نیست!

  12. درود بر مومنی

  13. باسلام خدمت جناب آقای دکترشکری عزیز ای کاش این توصیه رابه کسانی بکنید که بارای این مردم به جایگاه ومنرلت بالایی رسیده اند واکنون به این مردم وجریان اصلاحات پشت کرده اند .

  14. از تیتر این مطلب لذت بردم؛ گذر ابرها همان حدیث پر مفهوم مولا علی (ع) است:
    ترس با نا امیدى، و شرم با محرومیت همراه است.
    و فرصت ها چون ابرها مى گذرند، پس فرصت هاى نیک را غنیمت شمارید.

    حکمت ۲۱،نهج البلاغه

  15. مگه جریان اصلاحاته معطوفه اقای مومنی هستش تو شهرستان

  16. قطعا مردمداری جناب اقای مومنی نشان از دلسوزی ومردم مداری ایشان ونمود لیاقت ایشان برای جلوس بر کرسی نمایندگی است شایستگیهای ایشان بارها وبارها برای مردم منطقه ی طرهان به اثبات رسیده است.با ارزوی موفقیت برای جناب اقای مومنی

  17. جناب اقای ادینه وند میشه بفرمایید چه خدمتی به طرهان کرده البته شما حق دارید دفاع کنید چون مانع عزل جنابعالی شد

  18. دکتر کمی درجه سقلیت کما که

  19. جنابان عزیز مرقومه حضرات کاملا بجا ، اما نیک بدانید جناح اصلاح طلب فقط معطوف به یک نفر نیست یک جریان است متعلق به همه اما دل به کسانی نبندید که شب با ملکشاهی وروز برای حفظ پست بامومنی

  20. من فکر نمی کنم برنده واقعی نظر سنجی آقای مومنی باشند چون به عینه استقبال مردم را به جناب کورانی فر دیدم حال چطور ایشان گزینه نهایی شدند” الله اعلم ” قطعا موفق نخواهند شد چون …………

  21. همای سلامتی و پیروزی, سایه بانتان

  22. متاسف شدم . باید به نظرات همه اهمیت بدهید به افراد معلوم الحال .

  23. واقعا مردم سىاست زده اى هستىم و مانفع فرد را بر جمع ترجىح مى دهىم،اگر غىر از اىن بود در تمام ابعاد منفى بالانرىن نبودىم.

  24. روز هجران و شب فرقت یار آخر شد زدم این فال و گذشت اختر و کار آخر شد-انشاالله ستاره ی فرج و گشایش بر این زخم های همیشه باز شهرستان بسیار مستعد و بسیار محروم و مصداق اب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم خواهد گذشت

  25. مسئول عزیز سایت چرا نظر مان در باره حقیتی که گفتم چاپ نکردی بگذار مردم چهر های دوروح را ببینند

  26. اقای شکری عزیز جوان با استعداد وخوش فکری هستی از عکست پیداست که هنوز در عنفوان جوانی وبالندگی بسر میبری .به خدا فقط از سر دلسوزی میگم با این نبوغ فکری خودتو وارد جریانات سیاسی نکن .دنبال درس وعلم باش فردا سیاست زده میشی ومورد حسادت بقیه .(موفق باشی )

  27. جناب اقای شکری به اقتضای سنت وارد عرصه شو .درتمام مقالاتت همش به نصایح دیگران میپردازی اونم افرادی بزرگتر از خودت .کاش به جای اینکه بگی اقای فلانی باید اینجوری عمل کنی .بگی به نظر بنده اگه اینجور باشه بهتره (دوستدار شما

  28. شک نداشته باشین اینبار هم ملکشاهی برنده است .ملکشاهی سناتور میشود

  29. با سلام دوستان.شک نکنید کاندید نهایی اقای محمد ازادبخت هستند .تا اخر ابان اعلام میکنند کاندید نهایی رو.دولت به نماینده معتدل و مصلح نیاز داره نه به کاندید افراطی

  30. هیچ کدوم افراطی نیستند. همه انقلابی اند و رزمنده و خانواده شهدا.

  31. به نظر م بهتر از آقا ی کو رانی فر ندارند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.