- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

فرصت ها چون ابر در گذرند!

فرج1

 

 

 
مصطفی شکری / میرملاس : 

 

هفتم اسفندماه سال جاری، دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود. انتخاباتی مهم و سرنوشت ساز. مجلس نهم مجلسی بود که پس از فضای پر تنش سال ۸۸ برآمد. مجلسی که توان چندانی برای جلب رضایت مردم نداشت و مردم عزیز ایران در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲، در حرکتی عظیم و با “فریاد خاموش رای” برخلاف انتظار وکلا و نمایندگانشان “نسیم اعتدال” را برگزیدند. جالب توجه است که از ۲۹۰ نماینده مجلس نهم به جز تعداد انگشت شماری که همراه نسیم اعتدال و در مسیر حرکت مردم بودند، سایرین راهی غیر از آن را برگزیده بودند!
اکنون و در این هنگامه که چند ماه تا انتخابات مجلس دهم باقی است، زیبنده است همه عزیزانی که دل در گرو توسعه و تعالی ایران اسلامی دارند، “از هر کرانه تیر دعا روان کنند” تا صندلی های گرمخانه مجلس، از دست نیروهای افراطی و تندرو ستانده شود و در دست نیروهای دلسوز انقلاب و پاسداران ارزش “آزادی و کرامت انسانی” قرار بگیرد.
در حوزه انتخابیه کوهدشت هم پس از درس گرفتن از تجربه انتخابات های قبل، خواست اجماع و اتحاد به یک مطالبه عمومی و همگانی در دل جریان مستقل و اصلاحطلب تبدیل شده است. مطالبه ای مبارک و میمون که لازم است همه عزیزان خود را ملزم به برآورده شدن آن بدانند.
در همین راستا حرکتی پسندیده از سوی کاندیداهای احتمالی اصلاحطلب صورت گرفت. حرکتی در راستای اجماع و اتحاد. پس از گذشت مدتی نتیجه ی آن همفکری و همراهی در قالب اطلاعیه ای اعلام شد. بر طبق آن اطلاعیه جناب “فرج اله مومنی” به عنوان نتیجه نهایی اجماع اعلام شده بود.
به خاطر ارادتی که به جناب مومنی دارم، لازم دیدم نکاتی را به اطلاع ایشان برسانم.
جناب مومنی عزیز؛ شما را از اصلاحطلبان خوش نام و باصداقت میدانم. اصلاحطلبی با روی گشاده و مردمی که بیشتر با نام “فرج” معروف است. از شما انتظار می رود که تمام توان خود را در جهت همگرایی هم در بدنه جریان اصلاحطلب و هم در بین عزیزانی که اعلام کاندیداتوری کرده اند، به کار بندید. بنده رجاء واثق دارم که همه عزیزان کاندید با هر نام و نشانی، دل در گرو “پیروزی” یک اصلاحطلب دارند و یقیناً با تلاش شما و سایر دوستان و حمایت بزرگان این مهم می تواند رخ دهد.
جناب مومنی عزیز؛ از مهمترین عوامل موثر بر پیروزی در انتخابات آینده صرف “سرمایه اجتماعی” و استفاده مناسب از “زمان” است. خوشبختانه شما در بین مردم دارای وجه قابل قبول و مورد احترامی هستید. از شما انتظار می رود که با صرف این “سرمایه اجتماعی” و استفاده مناسب از “فرصت” پیش رو، بهترین نتیجه ممکن را رقم بزنید.
و نکته ای آخر اینکه بر طبق سخن یک حکیم: از بین کسانی که برای دعای باران به بالای تپه می روند؛ فقط آنانی به دعای خود ایمان دارند که بهمراه خود چتری می برند!
از آن عزیز انتظار می رود که با توکل بر خداوند و همفکری و همراهی دوستان هم نظر “چتر” خود را برای اسفندماه بردارد و برای باریدن باران رحمت و وزیدن نسیم اعتدال و اصلاح خواهی با تمام توان بکوشد و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نورزد.
در پایان بر شما خجستگی و مبارکی آرزو می کنم و امید آن دارم که نتیجه انتخابات آینده “برآمدن گفتمان اعتدال و اصلاح” باشد.
 
 
 مصطفی شکری [1]
 
*مصطفی شکری/ دانشجوی دکترای اقتصاد