- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

خطر ساده‌ لوحان ناآگاه برای کشور / معارف دینی در عزاداری‌ها تبیین شود

 

به گزارش میرملاس ؛ آیت الله سیداحمد میرعمادی در خبطه های نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر آزادگی، دینداری و عزت مندی و تسلیم ناپذیری را سه درس مهم عاشورا دانست و اظهار داشت: امام حسین(ع) می فرمایند هر کس پنج صفت عقل، دین، ادب، شرم و حیا و خوش خلقی و اخلاق نیک را نداشته باشد از زندگی خود بهره چندانی نبرده است.

وی ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم عنوان کرد: ماه محرم ماه حماسه، فداکاری، پیروزی خون بر شمشیر و ماه سوگواری سید و سالار شهیدان است.

فلسفه عزاداری ها در ماه محرم

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه دوم محرم سالروز ورود امام حسین(ع) در سال ۶۱ هجری به سرزمین کربلاست، ادامه داد: همه علاقه مندان به امام حسین(ع) به اشکال مختلف عزاداری می کنند و پوشیدن لباس سیاه، برپایی خیمه و مجالس عزا، راه انداختن دسته های عزاداری و مرثیه خوانی و خطابه و سخنرانی از مصادیق عزاداری هستند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) بسیار فضیلت داشته و روایات زیادی از فضیلت آن وجود دارد، تصریح کرد: امام رضا(ع) می فرمایند کسی که محرم و روز عاشورا را روز مصیبت خود قرار داده و سوگواری کند خداوند در روز قیامت او را در امن و امان قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه باید قدر این عزاداری ها را دانسته و اجتماع ها را باشکوه تر برگزار کنیم، افزود: پی بردن به عظمت شخصیت امام حسین(ع) به عنوان الگو و انسان کامل و آشنایی با معارف دین فلسفه این عزاداری ها است.

معارف دینی در عزاداری های محرم تبیین شود

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه نباید عزاداری ها فقط به راه افتادن دسته جات و سینه زنی محدود شود، خاطرنشان کرد: عزاداری توام با سخنرانی و موعظه و منبر باشد و از عالمان و مبلغان دین دعوت به سخنرانی برای بازگو کردن معارف دین کنید چراکه نشانه عزاداری مطلوب منبری است که در آنجا معارف دین را برای مردم تبیین کند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) حقایق را برای مردم زمان خود تبیین کرده و برای بیداری آنها قیام کردند، یادآور شد: این همان کاری است که مقام معظم رهبری امروز انجام داده و در موضوعاتی که به سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی مربوط می شود وظیفه مردم و مسئولان را مشخص می کنند که این پیروی از سیره معصومین(علیهم السلام) است.

منطق مخالفت مذاکره با آمریکا همان منطق امام حسین(ع) در مقابل یزید است

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب برای حفظ منافع کشور به مسئولان اجازه مذاکره در امور هسته ای دادند، عنوان کرد: اما ایشان پس از آن فرمودند مذاکره با آمریکا در مسائل دیگر ممنوع است چراکه آمریکا به دنبال شیطنت، بازگرداندن منافع خود، مقابله با انقلاب، نفوذ و به دست گرفتن سرنوشت مردم و ضربه به استقلال مملکت است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری حقایق را برای مردم بازگو می کنند، ادامه داد: اما متاسفانه برخی افراد ساده لوح و ناآگاه به بهانه واهی زمینه نفوذ آمریکا را باز کرده و می گویند اگر مذاکره در مسائل دیگر نشود اقتصاد کشور فلج شده و دچار بحران می شویم و با این گونه سخنان مردم را مایوس می کنند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه این ساده لوحان و ناآگاهان باید بدانند آمریکا چه شیطانی است و چه اهدافی دارد، تصریح کرد: منطق مخالفت مذاکره با آمریکا همان منطق امام حسین(ع) در مقابل یزید است.

ساده لوحان نا آگاه که چشمشان به آمریکا بوده خطر اصلی برای کشور هستند

وی با بیان اینکه امروز همین گروه اندک ساده لوح ناآگاه که چشمشان به بیگانگان و آمریکا است خطر اصلی برای کشور هستند، افزود: به طور قطع این افراد روزی که ببینند آمریکا به هیچکس رحم نکرده و حتی به خود این ها هم اعتنا نمی کند پشیمان و شرمسار خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه آمریکا هیچ خیری نه فقط برای ما بلکه برای هیچ کشوری در دنیا ندارد، خاطرنشان کرد: تبیین جنگ نرم و استحاله جمهوری اسلامی ایران از راه تغییر باورهای مردم به ویژه نسل جوان نمونه دیگری که رهبر معظم انقلاب برای مردم تبیین کردند.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: اخیرا مسئولان آمریکایی با گستاخی و با استفاده از تبلیغات روانی در رسانه های بین المللی انواع تهمت ها را به جمهوری اسلامی ایران زده و ایران را ناقض حقوق بشر و تضییع کننده حقوق اقلیت ها می دانند که این ها همگی هجمه فرهنگی و جنگ نرم دشمن است.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال بحرانی نشان دادن وضعیت کشور است، عنوان کرد: آنها به دنبال تفرقه و اختلاف در کشور هستند و می خواهند نارضایتی عمومی در آستانه انتخابات به وجود بیاید.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: باید به تعبیر مقام معظم رهبری جنگ نرم دشمن را بشناسیم و یک لحظه نباید از شیطنت استکبار غافل شویم و افراد ساده لوح و ناآگاه داخلی و دشمنان خارجی بدانند تا زمانی که رهبر هشیار و تیزبین و آگاه برتمام امور و دوراندیش و مردم بابصیرت وجود دارند تمام توطئه های دشمنان در این مملکت خنثی خواهند شد.

سرار همدانی حبیب انقلاب و رزمنده ای مجاهد بود

آیت الله میرعمادی به هفته امربه معروف و نهی از منکر اشاره کرد و بیان داشت: برای تجدید عهد با بزرگ آمر به معروف و ناهی از منکر امام حسین(ع) پس از نماز جمعه راهپیمایی خواهیم داشت و همه شرکت خواهیم کرد.

وی به ۲۴ مهرماه روز پیوند اولیاء و مربیان اشاره کرد و افزود: با توجه به نقش خانواده در تعلیم و تربیت لازم است اولیا با مربیان مشارکت و همکاری کنند تا نسل جوانی که در تراز جمهوری اسلامی باشد تحویل جامعه دهید.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به چهارشنبه ۲۲ مهرماه سالروز در گذشت عالم عالیقدر حضرت آیت الله مهدوی کنی اشاره کرد و بیان داشت: ایشان مرد روزگار سخت بوده و هرجا کاری به زمین می افتاد به دوش می گرفتند و ایشان سیاست مدار صادق، انقلابی و عاشق امام و رهبری بود که سال ها در خط مقدم مبارزه و جهاد قرار داشت و سینه اش را برای ولایت سپر کرد.

آیت الله میرعمادی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام شهید حسین همدانی یادآور شد: ایشان حبیب انقلاب و مدافع حرم و انسانی اخلاقی، مجاهد و رزمنده به تمام معنا بودند.

وی با بیان اینکه شهید همدانی در ائتلاف چهارگانه کشورهای ایران، عراق، سوریه و روسیه علیه داعش مستشار نظامی و نقش اساسی داشتند، عنوان کرد: فداکاری و مبارزات ایشان چه در دوران دفاع مقدس و چه در مقابله با فتنه گران و گروه های تکفیری در سوریه و عراق بر کسی پوشیده نیست./مهر