تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان : پرورش ماهی از مشکلات زیست‌محیطی تنگه‌ شیرز

  • کد خبر : 77116
  • 25 مهر 1394 - 15:27

    مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: سایت پرورش ماهی از مشکلات زیست‌محیطی تنگه‌ی شیرز کوهدشت است. به گزارش میرملاس ؛  مهندس «مهرداد فتحی‌بیرانوند» در گفت‎وگو با  ایسنا ؛  اظهار کرد: تنگه‌ی شیرز یکی از مناطق بکر و زیبای شهرستان کوهدشت بوده که پتانسیل‎های زیادی در حوزه‌ی گردشگری دارد.  وی با بیان این‌که این منطقه جزو […]

IMG_8084

 

 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: سایت پرورش ماهی از مشکلات زیست‌محیطی تنگه‌ی شیرز کوهدشت است.

به گزارش میرملاس ؛  مهندس «مهرداد فتحی‌بیرانوند» در گفت‎وگو با  ایسنا ؛  اظهار کرد: تنگه‌ی شیرز یکی از مناطق بکر و زیبای شهرستان کوهدشت بوده که پتانسیل‎های زیادی در حوزه‌ی گردشگری دارد.

 وی با بیان این‌که این منطقه جزو مناطق آزاد محسوب می‎شود، ادامه داد: بررسی‎هایی در منطقه در حال انجام است که اگر شاخص‎های موردنظر احصاء شوند این منطقه را اثر طبیعی ملی اعلام کنیم و مورد حفاظت ویژه قرار می‎گیرد.

 فتحی‌بیرانوند با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی این منطقه اظهار کرد: متأسفانه در دهانه‌ی ورودی این تنگه یک سایت پرورش ماهی وجود دارد که مسیر را مسدود کرده است. اگر این منطقه اثر طبیعی و ملی اعلام شود از فعالیت آن جلوگیری می‎شود اما اگر این کار نشود اداره‌کل میراث فرهنگی استان می‎تواند سایت را خریداری و آن را تعطیل کند، چون پتانسیل زیادی برای تبدیل شدن به منطقه‌ی گردشگری دارد.

 مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: در این منطقه، گونه‎های جانوری و گیاهی متنوعی وجود دارند که برای شناسایی آنها باید این تنگه مورد بررسی بیشتری قرار گیرد اما طول مسیر درختان بومی زیادی از جمله گردو، بنه و انگور وجود دارد.

 وی یادآور شد: اگر این منطقه شاخص‎های تبدیل شدن به اثر طبیعی و ملی را داشته باشد مکاتبات لازم برای پیگیری به شورای حفاظت ملی سازمان محیط‌زیست انجام می‌شود.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=77116

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. ضمن تشکر از مدیر کل محترم محیط زیست استان که از نزدیک و میدانی دغدغه حفاظت از عرصه ها و زیستگاههای حساس طبیعی را دارند ، امید است با در نظر گرفتن بودجه لازم در راستای طرح مطالعه منطقه فوق الذکر را هر چه زودتر اجرایی نمایند تا انشاالله اثری جاوید بر ای ایندگان و باقی صالحات باشد./

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.