- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار لرستان: بزرگترین سرمایه شوراهای اسلامی اعتماد مردم است

 

به گزارش میرملاس ؛ هوشنگ بازوند روز یکشنبه در جلسه با اعضای شورای اسلامی استان افزود: شورای اسلامی به عنوان پارلمان محلی باید بیش از پیش فعال بوده و نقش بسزایی در تغییر و تحولات توسعه ای و عمرانی داشته باشند.
وی عدم درک جایگاه شوراها در ادارات را از مشکلات شوراها دانست و تصریح کرد: متاسفانه اداری ها همکاری و هماهنگی درستی با شورای اسلامی ندارند که این نقیصه باید با پیگیری شوراها برطرف شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از وظایف شوراها توسط نمایندگان انجام می شود ادامه داد: مردم نیز از اقدامات نمایندگان استقبال می کنند و جایگاه شورا همچنان در افکار عمومی مغفول مانده و پیشنهاد می شود این نقیصه به عنوان یک لایحه به مجلس ارائه شود.
بازوند با تاکید بر فعالیت بیشتر شوراها گفت: چنانچه شوراها انتظار تقویت جایگاه خود را دارند باید یک بازنگری جدی در شورای عالی استانها صورت گیرد و شوراها برای رفع تضعیف جایگاه خود و تفکیک وظایف با نمایندگان، از جایگاه و قدرت قانونی خود استفاده کنند.
وی اضافه کرد: هدف از تشکیل شورا توسط دولت واگذاری بخشی از قدرت اجرایی دولت به مردم بوده و در این شرایط انتظار رفع تمامی مشکلات شهرداری ها از جمله مشکل زباله و یا حقوق نیروی انسانی از دولت غیرمنطقی است.
استاندار لرستان ادامه داد: شوراهای اسلامی باید علاوه بر مطالبه گری ایده پرداز بوده و راهکار ارائه دهند چراکه توسعه و پیشرفت استان نیازمند تحرک بیش از پیش شوراها است. 
بازوند با بیان اینکه طی دو سال گذشته شورها هیچ مکاتبه ای با مدیریت ارشد استان نداشته اند گفت: مدیران کل دستگاههای اداری استان ملزم به پاسخگویی و همکاری با شوراها هستند چراکه این مهم خواسته مدیریت استان است.
وی همچنین تصریح کرد: صدا و سیمای مرکز استان نیز باید برنامه ای را در اختیار شوراها قرار دهد تا مردم به دموکراسی شوراهای اسلامی اعتقاد یافته و اعتماد کنند چراکه اگر اعتماد مردم به شوراها کم شود ، توجه و مشارکت در انتخابات شوراها نیز کمرنگ شده و در نتیجه افراد ناتوان وارد شورا می شود.
وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد جمعیت استان شهری هستند اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهرها باید پیگیری و مطالبه گر باشندو تا حصول نتیجه دلخواه برای مردم تلاش کنند.
***رشد ۲۰۰ درصدی صدور پروانه شهرداری ها 
استاندار لرستان همچنین گفت: با بر آمار ارائه شده صدور پروانه از شهرداری ها در شش ماهه امسال نسبت به سال گذشته ۲۰۰ درصد رشد داشته است.
بازوند افزود: این کار بی سابقه در شرایط رکود محقق شده و بیانگر به ثمر رسیدن شعار ‘ سرمایه گذاری’ و حضور فعال بخش خصوصی در استان است.
وی در مورد تخصیص بودجه های عمرانی نیز گفت: تلاش می شود شهرداری های کوچک استان نسبت به میانگین استان تخصیص اعتباری بیشتری داشته باشند.
گفتنی است در این جسلسه موارد متعددی از جمله پیگیری احداث پارک بانوان پلدختر، آغاز عملیات جرایی فولاد ازنا، تعیین تکلیف موتور تلمبه های غیرمجاز ، پیگیری برای بازیافت زباله های شهری، تصفیه خانه های فاضلاب شهری، نظارت بیشتر بر فضاهای مجازی و رفع مشکل روستاییان در فراهم کردن سند برای تسهیلات بحث و پیگیری شد./ایرنا