تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

پیشرفت ۳۸ درصدی طرح توسعه فرودگاه خرم آباد

  • کد خبر : 77175
  • 26 مهر 1394 - 13:29

    طرح توسعه فرودگاه خرم آباد با ۳۸ درصد پیشرفت درحال اجراست .به گزارش میرملاس ؛ مدیر فرودگاه خرم آباد گفت: تاکنون طولانی کردن باند، استریپ پروازی (عرصه مسطح بعد از باند) و زهکشی باند به پایان رسیده و توسعه اپرون( پارکینگ هواپیما) و زیرسازی جاده حفاظتی در حال انجام است. اسفندیار کیانی از […]

IMG_2974

 

 

طرح توسعه فرودگاه خرم آباد با ۳۸ درصد پیشرفت درحال اجراست .
به گزارش میرملاس ؛ مدیر فرودگاه خرم آباد گفت: تاکنون طولانی کردن باند، استریپ پروازی (عرصه مسطح بعد از باند) و زهکشی باند به پایان رسیده و توسعه اپرون( پارکینگ هواپیما) و زیرسازی جاده حفاظتی در حال انجام است.

اسفندیار کیانی از تکمیل فنداسیون پاویون خبر داد و افزود: اسکلت پاویون نیز در صنایع دفاع دورود در دست ساخت است و به زودی نصب می شود.
وی اضافه کرد: نقشه طرح توسعه ترمینال هم در شرکت توسعه فرودگاه های کشور درحال تهیه است که درآینده نزدیک به پیمانکار ابلاغ خواهد شد.
با اجرای این طرح وسعت ترمینال از ۶ هزار متر مربع فعلی به هزار و ۷۰۰ متر مربع افزایش خواهد یافت.

آقای کیانی گفت: ساختمان هواشناسی هم آماده شده است که به زودی تحویل اداره کل هواشناسی استان می شود.

مدیر فرودگاه خرم آباد افزود: از سطوح پروازی فقط روکش باند باقیمانده که اجرای این قسمت از طرح مستلزم تعطیلی فرودگاه حداقل به مدت سه ماه است که به صلاحدید مدیریت اجرایی استان به سال آینده موکول شده است.

وی همچنین آسفالت باند پرواز را مستلزم فصل مناسب و تامین اعتبار کافی دانست و گفت: به منظور رعایت الزامات فنی، روکش آسفالت باند باید درفصل گرم سال و در مدت زمانی مشخص انجام شود.

آقای کیانی با بیان اینکه مهلت ۲ ساله طرح توسعه فرودگاه رو به پایان است، افزود: با توجه به محدودیت های اعتباری و تداوم پروازهای فرودگاه، از روند طرح راضی هستیم، ضمن اینکه اجرای طرح قابل تمدید است.

وی با پیش بینی تکمیل طرح توسعه فرودگاه خرم آباد در سال ۹۵ اضافه کرد: اکنون فرودگاه خرم آباد روزانه دو تا سه پرواز داخلی دارد و یک پرواز ماهانه نیز به مقصد عتبات عالیات راه اندازی شده است.

فرودگاه خرم آباد با سابقه فعالیت ۷۲ ساله یکی از فرودگاه مطرح کشور است که در هفته ۲۶ پرواز از آن انجام می شود.

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا مجری طرح توسعه فرودگاه خرم آباد است./خبرگزاری صدا وسیما 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=77175

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.