تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

فوری/ اوباما و اتحادیه اروپا بیانیه برداشتن تحریم های ایران را صادر کردند

  • کد خبر : 77183
  • 26 مهر 1394 - 18:35

      امروز (یکشنبه) ۹۰ روز از روزی می‌گذرد که قطعنامه ۲۲۳۱ در شورای امنیت تصویب شد. در ۲۹ تیر ماه قطعنامه ۲۲۳۱ در شورای امنیت به تصویب رسید و برجام تأیید شد از آن زمان قرار شد که برجام مورد بررسی قرار گیرد که پس از ناتوانی کنگره در رد آن، تائید در […]

400x266x55a5ea903cbd19.75039879.jpg.pagespeed.ic.X_xYs5iC4U 

 

 

امروز (یکشنبه) ۹۰ روز از روزی می‌گذرد که قطعنامه ۲۲۳۱ در شورای امنیت تصویب شد. در ۲۹ تیر ماه قطعنامه ۲۲۳۱ در شورای امنیت به تصویب رسید و برجام تأیید شد از آن زمان قرار شد که برجام مورد بررسی قرار گیرد که پس از ناتوانی کنگره در رد آن، تائید در شورای اروپا و بررسی در مجلس شورای اسلامی ایران، امروز روز پذیرش یا Adoption Day است.

 به گزارش میرملاس ، در همین زمینه لحظاتی پیش باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا طی دستوری اتخاذ گام‌ها برای برداشتن تحریم‌های ایران را صادر کرد.

همچنین اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای همه تحریمهای اقتصادی و مالی مرتبط با برنامه هسته ای ایران را لغو کرد

ساعتی پیش نیز آژانس انرژی اتمی اعلام کرد، ایران اعلام کرده پروتکل الحاقی را به‌صورت موقت و تا زمانی که در مجلس تصویب قطعی شود اجرا خواهد کرد/ ایران همچنین کد اصلاحی ۱/۳ و ترتیبات فرعی قرارداد پادمان را نیز به‌صورت کامل اجرا می‌کند.

بر اساس توافقنامه هسته‌ای ۱۴ جولای (۲۳ تیرماه)، “روز اجرا” ۹۰ روز پس از تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل تعیین شده است. تدابیر اتخاذ شده از سوی برجام و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل روز ۱۸ اکتبر یعنی امروز یکشنبه اجرایی می‌شود.

قرار است نخستین نشست کمیسیون مشترک گروه ۱+۵ و ایران فردا دوشنبه ۱۹ اکتبر در وین برگزار شود. بر اساس طرح جامع اقدام مشترک این مکانیسم دائمی خواهد بود. علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که نمایندگان ایران و اتحادیه اروپا طرح اقدام مشترک را همان روز تصویب می‌کنند.

 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=77183

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. ظاهرا همه چیز خوب پیش میرود . انشاالله که به همت دولت تدبیروامید از این فلاکت و مشقت برون آئیم . شاید این مردم ستمدیده ورنج کشیده نفس راحتی بکشند . افراط و تفریط همیشه محکوم است .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.