تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
7

۹۰ درصد سند جامع فرهنگی لرستان تهیه‌شده است

  • کد خبر : 77188
  • 26 مهر 1394 - 19:09

  به گزارش میرملاس ؛ حجت الاسلام حمیدرضا حنان ظهر یکشنبه در هشتاد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان به اجرایی شدن تمام مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان در یکسال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: هماهنگی خوبی بین اعضاء شورای فرهنگ عمومی استان هم در مرکز و هم در شهرستان ها وجود […]

286079_orig

 

به گزارش میرملاس ؛ حجت الاسلام حمیدرضا حنان ظهر یکشنبه در هشتاد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان لرستان به اجرایی شدن تمام مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان در یکسال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: هماهنگی خوبی بین اعضاء شورای فرهنگ عمومی استان هم در مرکز و هم در شهرستان ها وجود دارد.

وی افزود: مصوبات شورای فرهنگ عمومی دارای پشتوانه قانونی بوده و ضمانت اجرایی آن در کمتر شورایی مشاهده می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه در لرستان نسبت به دیگر استان ها با تهدیدات احتمالی فرهنگی مواجه هستیم عنوان کرد: علیرغم این تهدیدات با فرصت های خوبی در حیطه فرهنگی نیز مواجه هستیم.

حجت الاسلام حنان فرهنگ را مجموعه ای از باورها، ارزش ها و رفتارها دانست و بیان داشت: لازم است در این سه حوزه مراقب تهدیدات احتمالی در لرستان باشیم.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود به صراحت بحث تغییر باور را به عنوان یک تهدید فرهنگی فعلی مطرح کردند اضافه کرد: در برخی موارد ممکن است با سستی باورهای اعتقادی، جابجایی ارزش ها با ضد ارزش ها و تبدیل رفتار فرهنگی و دینی به رفتارهای غیر دینی مواجه شویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان فرصت های فرهنگی سه حوزه باورها، ارزش ها ور فتارها را مناسب خواند و گفت: اقدامات خوبی در این زمینه توسط دستگاه های فرهنگی به ویژه نماینده ولی فقیه در لرستان ایجاد شده است.

حجت الاسلام حنان با اشاره به اینکه در دولت کنونی دغدغه فرهنگی چندانی وجود ندارد ادامه داد: امروز با تهدیدات فرهنگی که در گذشته وجود داشت مواجه نیستیم و این تهدیدات تا حدودی کمرنگ شده اند.

وی تصریح کرد: تلاش می شود شورای فرهنگ عمومی استان را در راستای رسالت اصلی آن قرار داده تا تهدیدات فرهنگی به فرصت تبدیل شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از تشکیل اتاق فکر فرهنگی در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی لرستان خبر داد و افزود: همچنین به دنبال تهیه سند جامع فرهنگی استان هستیم که حدود ۹۰ درصد این سند آماده شده است.

حجت الاسلام حنان دست یابی به شاخصه های فرهنگی لرستان را راهی برای ارتقاء فرهنگ در این استان دانست و بیان داشت: لرستان در برخی شاخصه های فرهنگی وضعیت مطلوبی داشته و در برخی شاخصه های دیگر وضعیت خوبی ندارد که تشکیل اتاق فکر فرهنگی به اولویت بندی شاخص های فرهنگی در استان کمک خواهد کرد./مهر 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=77188

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.