- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

زائران مقصد نجف و کربلا فقط با پاسپورت وارد کشور عراق شوند

TvShia.اربعین-حسینی-48 [1]

 

به گزارش میرملاس ؛ اصغر حقی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ثبت نام پیاده روی عتبات عالیات همچنان ادامه دارد، افزود:سال گذشته در مراسم اربعین حسینی برخی از افراد بدون هیچ گونه کارت شناسایی و یا تنها باکارت ملی وارد کشور عراق شدند.

وی اظهار داشت:امسال جمهوری اسلامی ایران مسئولیت برگزاری کنگره عظیم پیاده روی اربعین حسینی را به ستاد بازسازی عتبات عالیات محول کرده است و مقرر شده تا تمام ادارات و اقشار مختلف مردم در این راستا ستاد را یاری کنند.

حقی پور تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) موکب هایی در مسیر پیاده روی اربعین برپا می کند. 

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در بحث پیاده روی اربعین حسینی به ویژه در بحث ایاب و ذهاب نواقصی وجود داشت ،افزود: برای راحتی بیشتر زائران ایرانی و جهت پذیرایی موکب هایی بر پا خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه مردم کشور عراق سال گذشته در اربعین حسینی با عشق و علاقه از زائران امام حسین(ع) پذیرایی و استقبال کردند، اظهار داشت: جهت برپایی این موکب ها ستاد بازسازی عتبات عالیات استان نیز نیاز به یک سری اقلام داردکه در این زمینه افراد می تواند نذورات نقدی را به شماره حساب ۱۰۴۰ واریز کنند.

 

وی با اشاره به اینکه اقلامی مانند فرش، پتو، موکت، ملحفه، چادر برزنت، موتوربرقی ژنراتور و مواد غذایی از قبیل گوشت، حبوبات، قند و شکر، وسایل آشپزی و ظروف یک بارمصرف برای زائران در نظر گرفته شده است،افزود:خیرین می توانند نذورات غیر نقدی خود را به دفاتر ستاد عتبات عالیات استان تحویل دهند.

 

وی با تأکید بر اینکه این نذورات صرفاً برای زائران پیاده روی اربعین حسینی هزینه می شود نه بازسازی عتبات عالیات،افزود: اگر اشخاص حقیقی یا مسئولان هیئت مذهبی بخواهند در کشور عراق موکب هایی برای پذیرایی زائران بر پا کنند، ستاد عتبات عالیات آمادگی دارد تا این افراد را ثبت نام و برای هماهنگی ستاد عتبات عالیات کشور بفرستد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان اظهار داشت: همایش تکریم از خدام عتبات عالیات، پنجم محرم ساعت ۹ صبح در حسینیه شهرستان خرم آباد برگزار می شود و از مریدان و عاشقان اهل بیت(ع) دعوت می شود تا در این مراسم معنوی حضور پیدا کنند.

 

 

کانال میرملاس [2]