تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
8

کارگاه ساخت درب حرم مطهر امام حسن عسکری (ع) در خرم‌آباد افتتاح شد

  • کد خبر : 77325
  • 28 مهر 1394 - 12:20

    به گزارش میرملاس ؛ عصر دیروز  با حضور نماینده ولی‌فقیه در لرستان، فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در لرستان و جمعی از روحانیون شهرستان خرم‌آباد کارگاه ساخت درب ورودی سرداب غیبت امام زمان (عج) در حرم امام حسن عسکری (ع) در محل حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم‌آباد افتتاح و […]

139310081657261014392314

 

 

به گزارش میرملاس ؛ عصر دیروز  با حضور نماینده ولی‌فقیه در لرستان، فرمانده سپاه ناحیه خرم‌آباد، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در لرستان و جمعی از روحانیون شهرستان خرم‌آباد کارگاه ساخت درب ورودی سرداب غیبت امام زمان (عج) در حرم امام حسن عسکری (ع) در محل حسینیه ثارالله سپاه ناحیه خرم‌آباد افتتاح و عملیات ساخت این درب توسط هنرمندان اصفهانی آغاز شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در این مراسم بیان کرد: ساخت درب حرم مطهر امام حسن عسکری (ع) توسط مردم استان لرستان سند افتخاری برای مردم این استان در عتبات عالیات به شمار می‌رود.

 

حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی گفت: همه باید در ساخت درب سرداب حرمین عسکریین شریک باشیم و امیدواریم با کمک مردم استان لرستان تا پایان ماه صفر تمام هزینه ساخت آن توسط مردم استان تامین شود.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان لرستان نیز در این مراسم عنوان کرد: کار ساخت درب ورودی سرداب حرم با همت قلم‌زنان اصفهانی در شهرستان خرم‌آباد انجام می‌شود و پس از پایان کار به حرم مطهر امام حسن عسکری(ع) انتقال داده می‌شود.

 

اصغر حقی‌پور گفت: چوب مورد نیاز برای چارچوب این در از بهترین چوب‌ها تهیه شده که ۴۰۰ تا ۵۰۰ سال عمر خواهد داشت ضمن اینکه برای ساخت این درب دو کیلوگرم طلا، ۷۰۰ کیلوگرم مس و ۱۲ متر مربع شیشه الماس نیاز است که امیدواریم با کمک مردم متدین لرستانی آنها را تامین کنیم./فارس

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=77325

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.