- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

کاییدی : کشاورزان پلدختر حتی یک بذر برای کاشت ندارند

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ علی کائیدی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، گفت: تداوم خشکسالی دراین حوزه انتخابیه آثار سوئی را در روند تولید محصول‌های کشاورزی برجا گذاشته و به همین علت میزان تولید برخی محصول‌های استراتژیک مانند گندم  و جو در این مناطق به صفر رسیده است.

نماینده مردم  پلدخترو ملاوی در مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد :بسیاری از کشاورزان این حوزه انتخابیه ورشکست شده اند و این در حالی است که بانک ها نیز هر روز فشار خود را بر کشاورزان بیشتر می کند.

کائیدی ادامه داد: در مجموع در بعضی مناطق کشور شرایط به گونه‌ای رقم خورد که کشاورزان با امیدواری و دلگرمی پای کار نیامدند.

وی تصریح کرد: بروز پدیده خشکسالی در کشور، تاثیرات نامطلوبی بر اشتغال، مسائل اجتماعی و زندگی  کشاورزان وارد می کند و ازاین رو دولت باید با برنامه‌ریزی کارآمد، مشکلات کشاورزان را برطرف کند.

 کائیدی افزود: به ‌رغم اینکه کشور ما در چند سال اخیر درگیر خشکسالی بوده  باید تمهیدات لازم برای مقابله با آن اندیشیده شود و تا کشاورزان دلهره کاشت ، داشت و برداشت محصول را نداشته باشند.

 عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس یاد آور شد:دولت باید با یک برنامه ریزی کلان مشکلات کشاورزان این قشر زحمت کش را برطرف کند تا این قشر بدون هیچ مشکلی به کاشت و داشت و برداشت محصولاتشان بپردازند.