تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

آقا محمدی : پول‌های «پیشخورشده» در کجا هزینه شده‌ است/ مجلس و دیوان محاسبات از محل صرف این پول‌ها خبر ندارند

  • کد خبر : 77350
  • 28 مهر 1394 - 21:15

    به گزارش میرملاس ؛ ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور می‌گوید پولهای بلوکه شده که قرار است آزاد شوند، معادل ریالی آن‌ها از قبل هزینه شده است و آیا ضرورت ندارد که نمایندگان مردم در مجلس و دیوان محاسبات از محل […]

 

 

به گزارش میرملاس ؛ ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور می‌گوید پولهای بلوکه شده که قرار است آزاد شوند، معادل ریالی آن‌ها از قبل هزینه شده است و آیا ضرورت ندارد که نمایندگان مردم در مجلس و دیوان محاسبات از محل هزینه‌کرد این پول اطلاع داشته باشند، اظهار داشت: از زمان قرارداد ژنو و پس از گذشت حدود ۲۲ ماه قرار بود ماهانه ۷۰۰ میلیون دلار آزاد شود و دولت هم چند بار اعلام کرد که این پول‌ها آزاد شدند اما مشخص نیست که این پول‌ها در چه زمینه‌هایی هزینه شده است.

وی ادامه داد: این رقم کلانی است و باید مشخص شود که این پول‌ها در چه بخشی مصرف شده است و دولت باید در این زمینه شفاف‌سازی کند و بگوید که چه اقداماتی را با این پول‌ها انجام داده است.

آقامحمدی درباره پولهای پیشخور شده نیز تصریح کرد: درباره پولی که دولت اعلام می‌کند پیش از این هزینه شده است، مگر این پولها از قبل بلوکه نشده بود، پس چگونه هزینه شده است و  اگر هزینه شده که باید مشخص شود در چه بخشی مصرف شده است، بنابراین حرف‌های مبهمی گفته می‌شود که باید روشن شود و معلوم شود که این پول‌ها کجا هزینه شده است و اثرشان بر اقتصاد کشور چه بوده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسته اقتصادی دولت ما را از رکود خارج نمی‌کند، خاطرنشان کرد: رکود در کشور ما سخت و سنگین است و در زمینه تولید، مسکن و مسائل اساسی است، همان‌طور که می‌دانید اگر بازار مسکن راکد شود، اقتصاد را در همه ابعاد تحت تاثیر قرار می‌دهد لذا این طرح نمی‌تواند کشور را از رکود خارج کند و تنها بازار را درصدی تکان می‌دهد و می‌تواند به مثابه نسیمی برای جامعه باشد اما تاثیر کمی دارد.

آقامحمدی با تاکید بر اینکه اگر اقتصاد مقاومتی را اجرا نکنیم نابود می‌شویم، خاطرنشان کرد: به نظر من باید واردات را تحریم کنیم و اگر می‌توانیم خودمان کالایی را تولید کنیم ضرورتی ندارد واردات انجام دهیم و درآمدمان را مفت و مجانی بدهیم و جلوی اشتغال و سرمایه‌گذاری در کشور را بگیریم.

وی ادامه داد: در صورت افزایش واردات تنها مصرف افزایش می‌یابد در حالی که دولت باید برنامه‌ریزی جدی را برای اقتصاد مقاومتی و تولیدمحور داشته باشد و در غیر این صورت عاقبت خوبی نخواهیم داشت و نسل بعد با مشکلات بیشتری روبرو خواهد بود.

آقامحمدی با بیان اینکه افزایش واردات منجر به رونق و رشد در کشور نمی‌شود، تصریح کرد: اگر به این رویه ادامه دهیم به جامعه مصرف‌گرا تبدیل می‌شویم و به منبع تولید برای کشورهای خارجی مبدل می‌شویم/فارس

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=77350

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. جناب آقامحمدی اگرهمه کشورها برای رونق اقتصادی وخروج ازرکودواردات راتحریم کنند پسwto چه معنایی دارد؟ آیا ما میتوانیم مانندشخصی که تنها در غاری زندگی می کند ارتباطمان رابادنیاقطع کنیم؟ حال اگرمیفرمودی تراز تجاریمان را مثبت کنیم بهتر از تحریم واردات نبود؟

  2. ایشان هم اگر دقت بکنید گفته در زمینه کالایی که خودمان مى توانیم تولید کنیم معادل خارجی آن را تحریم کنیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.