تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

۳ روز در آتش / ۵۰۰ هکتار مرتع در کوهدشت از دست رفت

  • کد خبر : 7740
  • 12 مرداد 1391 - 20:37

به گزارش میرملاس نیوز ؛ وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل های شهرستان کوهدشت در استان لرستان از صبح پنجشنبه با آغاز یک موج دیگر، سطح خسارات وارده به مراتع و جنگل های این شهرستان را به ۵۰۰ هکتار افزایش داد. ‘مرتضی ملکی’ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهدشت ضمن اعلام این مطلب افزود: موج […]

به گزارش میرملاس نیوز ؛ وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل های شهرستان کوهدشت در استان لرستان از صبح پنجشنبه با آغاز یک موج دیگر، سطح خسارات وارده به مراتع و جنگل های این شهرستان را به ۵۰۰ هکتار افزایش داد.

‘مرتضی ملکی’ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهدشت ضمن اعلام این مطلب افزود: موج دوم آتش سوزی از حدود ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: حریق ایجاد شده امروز تاکنون بالغ بر ۳۰۰ هکتار از مراتع و منابع طبیعی این شهرستان در بخش مرکزی را در بر گرفته که با احتساب مراتع خسارت دیده آتش سوزی روز گذشته، سطح خسارت به حدود ۵۰۰ هکتار رسیده است.

ملکی از تشکیل ستاد بحران در شهرستان کوهدشت خبر داد و افزود: یک فروند بالگرد نیز برای مهار آتش سوزی به شهرستان اعزام شده و تا ساعاتی دیگر عملیات امدادی خود را آغاز می کند.

وی اظهار داشت: متاسفانه تاکنون حدود یکصد میلیارد ریال به اراضی و مراتع شهرستان خسارت وارد شده است.

حریق ایجاد شده در جنگل ها و مراتع منطقه خیران بره بخش مرکزی شهرستان کوهدشت که از شامگاه روز سه شنبه آغاز شده، خسارت زیادی به پوشش جنگلی و گیاهی منطقه وارد کرده است.

براساس اعلام مسئولان ذی ربط در این شهرستان روز گذشته ۲۰۰ هکتار از پوشش جنگلی و گیاهی بخش مرکزی شهرستان کوهدشت در آتش سوخته است.

حریق ایجاد شده با حضور گسترده نیروهای جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و دیگر نهادهای مسئول چهارشنبه شب مهار شد که صبح امروز موج دیگری از این حریق در منطقه آغاز شده است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهدشت، سهل انگاری و بی توجهی افراد در روشن کردن آتش و ایجاد دود برای جمع آوری کندوهای عسل مهم ترین عامل بروز این حادثه بوده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=7740

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 44در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴۴
  1. با تشکر آقای آزادبخت

  2. کسی به فکر گلها نیست/کسی به فکر ما هیها نیست/کسی نمی خواهد/باور کند که باغچه دارد می میرد .

    • متاسفانه ما فقط به فکر این هستیم که کسی به فکرمان باشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. خبر وحشتناکی بود خیلی متآثر شدم

  4. درختم سوخت ..بگذار جنگل بسوزد….
    هر دم از این باغ بری میرسد!!

  5. به این مگن قوزه بالا قوز کوهدشت همین چهارتا درخت رو داشت که اونم آتیش زدند اخه اگه جنگلبانى عده اى رو به عنوان جنگلبان استخدام کنه این بدبختى پیش نمیاد یا حداقل زودتر جلوش رو میگیرند

  6. داربلوط با توجه به چندمین آتش سوزی گسترده در سالهای گذشته بخصوص این مورد و آتش سوزی جنگل های منطقه سیاه چل و … تجهیز جدی نهادهای مسئول را خواستار است.

  7. وبلاگ قشنگی دارید امیدوارم موفق باشید .لطف کنید خبرها رابه روز منتشر کنید آخه من ساکن اصفهانم به وبلاگ شما سر میزنم دوست دارم از اوضاع منطقه ام باخبر باشم

  8. چرا باید کوهدشت با داشتن جنگلها و مراتع سرسبز زیاد از داشتن وسائل پیشرفته خاموش نمودن آتش سوزیهای مهیب جنگلی محروم باشد !؟

    • وقتی هم به …؟؟؟؟؟!!!!!##@@ استان…؟؟؟؟@@@@؟؟؟### زنگ میزنن که کمک بفرستن میگن ۲۴ ساعت بعد
      انگار آتیش واسشون منتظر میمونه
      اصلا چرا باید ۲۴ ساعت بعد بیان چه دلیلی میتونن داشته باشن واسه این همه ………..

  9. سلامت را نمی خواهند پاسخ گفت
    هوا دلگیر، درها بسته، سرها در گریبان، دست ها پنهان
    نفس‌ها ابر، دلها خسته و غمگین
    درختان اسکلت های بلور آجین
    زمین دل مرده، سقف آسمان کوتاه
    غبار آلوده مهر و ماه
    زمستان است …!
    ……………………………..
    اسمش را هر چه بگذاریم نهایتن رنجی ست که روی دوش ماست و هیچ کسی به هیچ کسی تسلیت نمی گوید بابت این مصیبت ها ….
    .
    .
    .
    چقدر کم شده اند آنها که دلشان برای باغچه می سوزد و چقدر درخت ها شبیه این دلسوزان کم ، با همان و تنهایانند…
    .
    .
    .
    باور کنید

    باور کنید

    باور کنید

    باور کنید که باغچه دارد می میرد

    که قلب باغچه در زیر آفتاب ورم کرده است

    که ذهن باغچه دارد آرام آرام

    از خاطرات سبز تهی می شود

    و حس باغچه انگار

    چیزی مجردست که در انزوای باغچه پوسیده ست………………………………
    .
    .
    .
    دردی به بزرگی جهان داشت خدا

    هی در دل سر سبز خود انباشت خدا

    روزی که من و تو از تبر می گفتیم

    با دست خودش درخت می کاشت خدا (مرتضا خدایگان)
    .
    .
    .
    درخت پا دارد ، درخت می لنگد
    درخت را حتمن به خاطرت بسپار

    ….
    …..

  10. خیلی سخته واسه پیکر بی رمق طبیعت ما .شرمت باد کسی که باعث این آتش سوزی شدی.و اینکه چرا بالگرد باید از کرمانشاه بیادبعد چهار روز اینم یک سرفکندگی دیگر برای مسولین لرستان مانند تیم گهر بدون ورزشگاه. خدایی ما به جای مسولین شرمنده می شیم

    • برو بابا دست بردار ورزشگاه گهر به من و تو چه ربطی داره مگه اونا دلشون واسه جنگل های ما میسوزه ؟؟؟
      همیشه ما کوهدشتی ها واسه غریبه ها کاسه داغ تر از آش هستیم به من و تو چه ربطی داره گهر ورزشگاه داره یا نه
      تو به فکر طبیعتمون باش که بعد از میرملاسمون دود شد رفت هوا
      خودتم خوب گفتی اگه کمک کرمانشاه نبود که تا حالا کوهدشت هم خاکستر شده بود
      حالا هی از گهر داد بزن به تو چه اخه به من چه گهر و ورزشگاه گهر

    • خلایق را هرچه لایق

  11. پس منابع طبیعی کجا بود! فقط به فکر فیش حقوقی اند !

  12. با تشکر از جناب آقای آزادبخت و اظهار تاسف بخاطر آتش سوزی در جنگل های منطقه کوهدشت دیدن این مطلب مرا یاد خاطره ای از برگزاری یک راهپیمایی انداخت که چند سال پیش در هفته منابع طبیعی با حضور بیش از ۳۰۰نفر از اعضاء تشکل ها و کارکنان اداره منابع طبیعی از میدان ۲۲ بهمن خرم آباد تا محل مصلی با تمام وجود فریاد میزدیم ((اگر جنگل بمیرد جهان ماتم بگیرد ))
    عزیزان و هم استانی ها آن احساسات کجا رفتند و چرا نسبت به با ارزش ترین سرمایه های این استان که مقابل چشمان ما می سوزند و اکوسیتم های فراوانی را با خود نابود می کنند هم مسئولان و هم مردم بی تفاوت شده اند آیا کشاورزی ، دامپروری و حتی باید بکویم هست و نیست ما لرستانی هادر گرو حفاظت از این جنگلها و مراتع نیست .

  13. به نظرم نوشتن چندبیت شعروگریستن به حال طبیعت آن هم دراین”ٰدرٍه بی بلوط”مرهمی بر دستان سوخته مردم خیران بره نمی نهد،اگرراست می گوییدودوستدارطبیعتیدفراخوان می دادیدوخودبرای مهارآتش، به منطقه عزیمت می نمودید.

  14. فغقط باید گفت متاسفم همین

  15. شهر بی روح را به شهر مردگان تبدیل نکنید فقط دلمون خوش بود به این سرسبزی شهرمون پس همت کنید برای حفظ آن

  16. یاری اندر کس نمی بینم یارانرا چه شد ————— دوستی کی آخر آمد دوستارانرا چه شد؟
    بر رفاقت و وفاداری این شهر باید گریست باید گریست از در د این دوستان طبیعت که در بهار باهات دوستند در تابستان آتش لهیب و برافروخته اندامم را از دور نظاره گر هستند و به این منظره جانسوز دقت می کنند و از آـن لذت می برند یاد باد دوستان و مردان بزرگ که نه بالگرد بود نه آب و نه ماشین و نه…… هزار امکانات دیگر اما هر از گاهی با گونی و پارچه های خیس از عرق خود آتش جان ما را خاموش می کردند و عطش تشنگی از رمق آنها نمی کاست یاد باد آن روزگاران یاد باد……

  17. خدا کند عامل این آتش داغ بردلش بشیند (داغ بوینه) به حق علی

    • داغ بوینه نه داخ بوینه!!!

    • به حق حضرت علی و ارزش شب های قدر و به حق اسم اعظم الله هرکسی باعث این آتیش سوزی شده دچار بلای خانمان سوز بشه به حق دست بریده ابولفضل آتیش به خونه و زندگیش بیافته و ناقص العضو بشه

  18. خبر بسیار تاسف آوری بود.خیلی ناراحت شدم

  19. آه طبیعت دامن مسئولیت بی مسئولیت را بگیرد.حدود چهل سال پیش آنگاه که هنوز طبیعت پاک مبتلا به درد بی تدبیری نگردبده بود، بجه های آبادی گرد درختی در کنار سیاه چادرها در جایی بنام (چه چرمی یاچاه سفید)جمع میشدیم وتمام خوشی دنیا را در لحظه ای میدیدیم که نوبت تابمان میرسید(بوسیله رسن دست بافت مادر…)دیروز وقتی یکی از آشنایان از منطقه آتش سوزی بر میگشت چون کسی که درب اطاق عمل منتظر خبراست با استقبالش رفتم بی سلام و …گفتم از درخت کهن یادگار دوران شاد کودکیمان جه خبر؟ آهی کشید با بغض گفت سوخته. بدون خداحافظی به خونه برگشتم و عکسی را که سال گذشته از آن درخت گرفته بودم سیرسیر نگاه کردم و سیرسیر گریستم و عوامل آتش سوزی از آن آدم مبتال به فقر فرهنگی گرفته تا مسئولین بی مسئولیت را…….

    • به جای گریستن می رفتب و آتش خاموش می کردی اینقدر نمان پشت درب اطاق عمل فقط شعار دادن و سیاسی بازی کارتونه ولی در عمل به اندازه یک جو غیرت ندارید موندید تا یکی از پایتخت بیاد آتش رو خاموش کنه !!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

  20. کویر لوت منطقه حفاظت شده است بهشت کوهدشت به امان خدا……………..

    • بی خودی حرف میزنیم عزیزم ….کویرها آباد شد سرزمینهای سبز ما نابود چون فارس نیستیم ودر مرکز ایران فارسستان زندگی نمیکنیم…گناه ما همینه فارس نیستیم

  21. متاسفانه باید بگویم برای چندمین بار است که شاهد این اتش سوزیها در شهرستان کوهدشت هستیم در چند سال پیش جنگلهای سرنورا طرهان دراتش سوختند که این اتش سوزی نزدیک به بیست روز طول کشید که شخص خودم جندین بار برای اطلاع رسانی با رادیو استان تماس گرفتم برای اطلاع رسانی بیشتر به مسولین ولی جوابگو نبود که هنوز مردم بعد از ده دوازده سال که برای تفریح میروند اثار مخرب اتش سوزی تا چندین سال دیگر خود نمایی میکند.

  22. پس کجایند مردان بی ادعا
    حقوق بگیران ول معطل

    • چرا فکر می کنید حقوق بگیری باید بیاد آتش منطقه ای که دارید داخلش زندگی می کنید رو خاموش کنه و دستتون رو گذاشتین زیر سر و بروبر نگاه می کنید تا آتش جنگل رو نابود کنه تو رو خدا اگر خونت بسوزه همین طور می مونی تا حقوق بگیر آتش نشانی خاموشش کنه چرا اینقدر بی غیرت شدید وقتی آتش سوزی شد کمی هم به جای این همه حرف زدن بی خود برین تو عرصه و آتیش خاموش کنید تا دین خودتون رو به طبیعتی که ازش استفاده می کنید ادا کنید عجب جماعت تنبلی هستید شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//

  23. بیلا بؤاری زویخ آؤ جرگ إم/ بتکو وه بان سیاتی برگ إم!!!!!!!!!! خودا هاؤا أژ دس بی عدالتی …آخر أرآ کویشت آگر کور آکر نیری!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ أرآآآ..

  24. افسوس ما کوهدشتیها تمام شدنی نیست چونکه مقصر خودمان هستیم ، وقتیکه برای رأی دادن به آدمهای کوچیک به جان هم می افتیم و باعث میشویم که مدیریت شهرمان به بی تدبیرها سپرده شود میشود همین دیگر !

    • شما عادتونه هر چی پیش بیاد ربطش می دین به سیاسی کاری نماینده رو برا آتش خاموش کردن انتخاب می کنید<<<<<<<<<<<؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!۱

  25. واقعا متاسفم برای مسئولین . مخصوصا منابع طبیعی بخاطر عملکرد ضعیف در مهار آتش سوزی

  26. چراهمه جای کوهدشت داره میسوزه؟؟؟؟چه وضعیه اخه؟؟؟

  27. کوهدشت ما خیلی وقته سوخته

  28. تشکر از جناب آقای آزادبخت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.