- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۳ روز در آتش / ۵۰۰ هکتار مرتع در کوهدشت از دست رفت

به گزارش میرملاس نیوز ؛ وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل های شهرستان کوهدشت در استان لرستان از صبح پنجشنبه با آغاز یک موج دیگر، سطح خسارات وارده به مراتع و جنگل های این شهرستان را به ۵۰۰ هکتار افزایش داد.

‘مرتضی ملکی’ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهدشت ضمن اعلام این مطلب افزود: موج دوم آتش سوزی از حدود ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: حریق ایجاد شده امروز تاکنون بالغ بر ۳۰۰ هکتار از مراتع و منابع طبیعی این شهرستان در بخش مرکزی را در بر گرفته که با احتساب مراتع خسارت دیده آتش سوزی روز گذشته، سطح خسارت به حدود ۵۰۰ هکتار رسیده است.

ملکی از تشکیل ستاد بحران در شهرستان کوهدشت خبر داد و افزود: یک فروند بالگرد نیز برای مهار آتش سوزی به شهرستان اعزام شده و تا ساعاتی دیگر عملیات امدادی خود را آغاز می کند.

وی اظهار داشت: متاسفانه تاکنون حدود یکصد میلیارد ریال به اراضی و مراتع شهرستان خسارت وارد شده است.

حریق ایجاد شده در جنگل ها و مراتع منطقه خیران بره بخش مرکزی شهرستان کوهدشت که از شامگاه روز سه شنبه آغاز شده، خسارت زیادی به پوشش جنگلی و گیاهی منطقه وارد کرده است.

براساس اعلام مسئولان ذی ربط در این شهرستان روز گذشته ۲۰۰ هکتار از پوشش جنگلی و گیاهی بخش مرکزی شهرستان کوهدشت در آتش سوخته است.

حریق ایجاد شده با حضور گسترده نیروهای جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و دیگر نهادهای مسئول چهارشنبه شب مهار شد که صبح امروز موج دیگری از این حریق در منطقه آغاز شده است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهدشت، سهل انگاری و بی توجهی افراد در روشن کردن آتش و ایجاد دود برای جمع آوری کندوهای عسل مهم ترین عامل بروز این حادثه بوده است.