- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

رییس کل دادگستری لرستان: افراطی‎گری سیاسی در آستانه انتخابات محکوم به خاموشی است

 

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: چشم‎پوشی از جرایم انتخاباتی جایز نیست.

 

به گزارش میرملاس ؛ جعفر بدری در جمع اعضای ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی، اظهار کرد: حضور حداکثری و مشارکت سیاسی مردم در انتخابات نشان از شعور سیاسی و فهم ملّت همیشه در صحنه ایران اسلامی است، به‎خصوص در چنین شرایطی که کشور بیش از گذشته به اعتماد و انتخاب مردم نیازمند است.

 

 

وی اظهار کرد: تحریک قومیت‎ها و افراطی‎گری سیاسی از هر جناح و گروهی که باشد محکوم به خاموشی است. مختل کردن امنیت به هیچ نحوی از انحاء به صلاح مردم نیست.

 

 

این مقام قضایی بیان کرد: ایجاد تشنج و آشوب نباید روند انتخابات را دچار مشکل کند، همواره پیشگیری بهتر از درمان است و به همین منظور ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در لرستان از ابتدای امسال با برگزاری جلسات منظم و مفید، خود را برای برگزاری انتخاباتی ممتاز در اواخر امسال آماده می‎کند.

 

 

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به نقش ستادهای تبلیغاتی کاندیداها در ایجاد شور و نشاط مردم، تصریح کرد: ستادهای تبلیغاتی کاندیداها باید از هرگونه فضاسازی غیرمنصفانه پرهیز کنند و اولویت اوّل آنها این باشد که تنها به آگاهی بخشی و معرفی کاندیداهای خود بپردازند و از هرگونه غلو و دادن وعدهای غیر عملی و غیرقانونی به جد پرهیز کنند. توصیه می‎شود مسئولان ستادهای انتخاباتی کاندیداها قبل از هرگونه اقدامی با مشورت با دفتر شورای نگهبان در استان با عناوین و مصادیق جرایم انتخاباتی آشنایی پیدا کنند.

 

 

بدری اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران مرهون خون‎های گرانبهای شهدای گلگون کفنی است که با نثار جان خود در دفاع از آب و خاک و ناموس و آبروی این مملکت مردانه در برابر دشمنان داخلی و خارجی ایستادند. مردم آگاه و قدرشناس ایران با حضور در پای صندق‎های رأی بار دیگر پشت دشمنان ایران را به خاک خواهند مالید، به همین جهت است که دستگاه قضایی هیچ‎گونه زد و بندی با هیچ حزب و گروه سیاسی ندارد و به عنوان قوّه‎ای مستقل در عرصه سیاسی نیز مستقل عمل می‎کند.

 

 

وی گفت: دادگستری لرستان و به‎خصوص کمیته پیشگیری از جرایم انتخاباتی با اقتدار و اشراف اطلاعاتی، تمامی حرکات و فعالیت‎های کاندیداهای احتمالی را رصد کرده و با قانون شکنانی که بخواهند اوضاع سیاسی کشور را متشنج کنند برخورد قاطع و بازدارنده می‎کند، در این خصوص چشم‎پوشی از جرایم انتخاباتی جایز نیست.

 

 

رئیس کل دادگستری لرستان افزود: در عرصه امنیت همکاری و تعامل دستگاه‎های قضایی، انتظامی، نظامی، اداری و امنیتی استان از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است و تمامی تدابیر پیشگیرانه در بروز جرایم انتخاباتی در دستور کار قرار گرفته است تا مردم بتوانند با فراغ بال فکری در انتخاب افراد اصلح، پای صندق‎های رأی بیایند و امید است نتیجه انتخاب مردم به نفع خود مردم باشد./ایسنا