- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

تبلیغات انتخاباتی در هیئت های مذهبی/ جرائم انتخاباتی احتمالی کاندیداها رصد می شود

 

 

به گزارش میرملاس ؛ در ماه های اخیر تب و تاب انتخابات اسفند ماه ۹۴ در جامعه بیشتر شده است و  کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس در استان، با حضور در مکان های مختلف و در جمع مردم در حال تبلیغ هستند.

 

این کاندیداها احتمالی مجلس هیچ فرصتی را از دست نمی دهند و با حضور در مراسم شادی و غم های مردم، به تبلیغ می پردازند.

 

با فرا رسیدن ماه محرم، این شیوه انتخاباتی که خلاف قانون نیز هست، به گونه ای دیگر نمود یافته و این روزها در مراسم عزاداری امام حسین( علیه السلام) در بین عزداری  کاندیداهای انتخایات مجلس شورای اسلامی مشاهده می شوند و متاسفانه در بین عزاداری از همان تریبون  بارها از طرف شخصی خاص که برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی کاندید شده است، از مردم تشکر می شود و به نوعی آشکارا کاندیداهای مجلس شورای اسلامی به تبلیغ می پرازند.

 

کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی، با حضور در هیئت های مذهبی و پخش نذری و ایراد سخنرانی تلاش می کنند از فرصت محرم و صفر و حضور مردم برای تبلیغ انتخاباتی خود بهره ببرند.

 

به رغم هشدارهای شواری نگهبان و غیر قانونی بودن این شیوه های انتخاباتی نمایندگان احتمالی انتخاباب مجلس شورای اسلامی در اسفند ۹۴، هر روز در بین عزاداران حاضر شده و علنی به تبلیغ انتخاباتی مشغول هستند. 

 

این در حالی است که انتظار می رود از  ظرفیت هیئت‌های مذهبی در جهت ترویج سیره اهل‌بیت(علیهم السلام) و تبین مکتب حسینی (علیه السلام) بهره گرفته شود.

 

مجالس عزاداری حسینی باید با حضور مبلغان دینی و ایراد سخنرانی مکانی برای تبین فرهنگ حسینی باشد.

 

نباید کسی از هیئت‌های مذهبی استفاده ابزاری کرده و این آیین مذهبی به میتینگ تبلیغاتی برخی افراد سوء تبدیل شود.

 

تبلیغات کاندیداها در هیئت های عزاداری، استفاده ابزاری از مسائل دینی است

تیمور سپهوند، رئیس هیأت نظارت بر انتخابات استان لرستان در خصوص تبلیغات زود هنگام بعضی از کاندیداهای احتمالی در ماه محرم  به خصوص در محافل عزاداری گفت: بعضی از کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی با حضور در محافل و مجالس عزاداری تبلیغات خود را با پخش کارت های تبیلغاتی و سخنرانی انجام می دهند که این مورد استفاده ابزاری از مسائل دینی قلمداد می شود.

 

وی افزود: این گونه رفتارها به عنوان تخلف محسوب شده  و در بررسی صلاحیت آنها مورد توجه قرار گرفته و با آنها برخورد قانونی صورت می گیرد.

 

سپهوند،اظهار داشت: ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان، نظارت شورای نگهبان فضای تبلیغاتی کاندیداهای احتمالی را در شهرستان های مختلف کنترل و رصد می کنند.

 

وی افزود: برگزاری انتخاباتی با صلابت، بدون حاشیه و آرام نیازمند فضایی آرام و حاکمیت همدلی و همزبانی در جامعه است.

 

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان لرستان، خاطرنشان کرد: بررسی صلاحیت کاندیداها بر اساس قانون و محتوای پرونده ها و عملکرد آنها در گذشته و حال انجام می شود.

 

وی اذعان داشت: آنچه که باعث شده است عزاداری ها و مجالس عزا برای قیام حیات بخش امام حسین (علیه السلام) و یاران با وفایش موجب احیاء اسلام عزیز و عزت مسلمانان بویژه جهان تشیع گردیده عزاداری ناب و خالص می باشد.

 

سپهوند، اظهار کرد: مردم هوشمندانه ناظر اعمال ما هستند و نباید از فضای معنوی و خالصانه مراسمات مذهبی بدنبال بهره برداری برای کسب قدرت و منصب باشیم./شبستان