- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

برخورد قاطع دستگاه قضایی لرستان با تخریب‌کنندگان جنگل‌ها

IMG12432910 [1]

 

به گزارش میرملاس ؛ سعید رازانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برخورد با تخریب‌کنندگان جنگل‌های استان برای برگزاری مراسم «گل مالی» اظهار داشت: دستگاه قضایی با این افراد به‌طور حتم قاطعانه برخورد خواهد بود.

وی بابیان اینکه برگزاری مراسم گل مالی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از سنت‌های دیرینه و معنوی مردم استان لرستان است، عنوان کرد: این مراسم موردتوجه کل کشور بوده و افراد زیادی برای دیدن این مراسم به استان لرستان سفر می‌کنند.

دادستان خرم‌آباد با تأکید بر لزوم همکاری هیئت‌های مذهبی استان لرستان درزمینهٔ حفظ جنگل‌ها و عدم قطع درختان برای برگزاری این مراسم تصریح کرد: در این راستا هیئت‌های مذهبی استان موظف هستند که با رعایت قوانین زیست‌محیطی اقدام به برگزاری این مراسم کنند.

رازانی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای تأمین هیزم موردنیاز هیئت‌های مذهبی لرستان از سوی منابع طبیعی استان ادامه داد: در قالب این جلسات مصوب شده که هیزم موردنیاز در اختیار هیئت‌های مذهبی استان برای برگزاری مراسم گل مالی قرار داده شود.

وی با تأکید بر اینکه اداره کل منابع طبیعی استان به‌اندازه کافی هیزم موردنیاز را برای هیئت‌ها را تهیه‌کرده، افزود: مسئولین هیئت‌های مذهبی استان می‌توانند با مراجعه به منابع طبیعی شهرستان خرم‌آباد حواله هیزم را برای هیئت‌های خود را دریافت کنند.

دادستان خرم‌آباد با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در اسفندماه سال گذشته د رابطه با حفظ منابع طبیعی بیان کرد: ما نیز باید به‌تبع این دغدغه و منویات مقام معظم رهبری را در این زمینه همواره مدنظر داشته باشیم.

رازانی با تأکید بر اینکه منابع طبیعی به‌اندازه کافی هیزم برای هیئت‌های استان در نظر گرفته و نیازی نیست خود برای تأمین آن اقدام کنند، گفت: با توجه به وضعیت نگران‌کننده جنگل‌های لرستان، خشک‌سالی، آفت و … نیاز است که همه ما در حفظ محدود جنگل‌های باقی‌مانده استان همکاری کنیم.