- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

تکمیل چهارخطه خرم آباد-کوهدشت، شاید وقتی دیگر

 6144

 

به گزارش میرملاس ؛ ایجاد محورهای ارتباطی استاندارد وایمن علاوه براهمیتی که درکاهش وقوع تصادفات وحفظ جان افراد دارد،یکی ازمهمترین زیرساخت های توسعه و پیشرفت هرمنطقه محسوب می شود.
به همین منظوراحداث چهارخطه در محور ۸۵ کیلومتری خرم آباد به کوهدشت به عنوان یکی ازمحورهای پرتردد وحادثه خیزاستان سال ۱۳۸۰ دردستورکارقرارگرفت،طرحی که همچنان تکمیل نشده است. 
ملکی صادقی کارشناس حمل و نقل استان با اشاره به شلوغی این محورمی گوید:درشش ماهه نخست امسال بطورمتوسط روزانه ۹ (نه)هزاروسیصد وسیله نقلیه ازاین محورعبورمی کند.
سرهنگ چغلوند رئیس پلیس راه استان هم با اعلام اینکه این محوریکی ازمحورهای به اصطلاح قرمزوخطرناک استان شناخته شده ، گفت :۲۰ درصد تصادفات استان دراین مسیررخ می دهد . 
یکی ازرانندگان مسیرخرم آباد به کوهدشت درباره حادثه خیز بودن این محورمی گوید: حداقل دردوسه روزی یکباراینجا تصادف رخ می دهد.
راننده دیگرهم می گوید: جاده خطرناک و پیچ درپیچی است وازلحاظ استاندارد وزیر سازی مناسب نیست. 
این درحالیست که با هدف حذف نقاط حادثه خیز، صرفه جویی درمصرف سوخت وکاهش زمان مسیر، طرح چهارخطه شدن این محوردرسال ۸۰ (هشتاد) آغازشد.
ملکی مدیر کل راه و شهرسازی استان درباره روند کند وتاخیردرساخت این طرح گفت:با توجه به اینکه ازسال ۸۰(هشتاد) تا سال ۹۰(نود) اعتبارات این طرح استانی بود وردیف مالی نداشت،وکمی بودجه و اعتبارباعث شد که روند ساخت این طرح کند شود. 
رئیس پلیس راه استان گفت:با توجه به وجود کارگاهای متعدد درمسیر که به خاطر چهار خطه شدن این محوربنا شده اند وهمچنین نیمه کاره ماندن آن ،متأسفانه باعث افزایش وقوع تصادفات دراین محورمی شود.
سرهنگ چغلوند افزود: درشش ماهه نخست امسال در ۱۲ (دوازده) فقره تصادف دراین محور۱۴(چهارده) نفرجان خود را از دست داده اند.
به این ترتیب با پیگیری مسئولان واوجگیری مطالبات مردم و با اختصاص ردیف اعتبارملی ، اجرای این طرح درسال ۹۱ (نودویک) بصورت جدی تردردستورکارقرارگرفت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان دراین باره گفت:با صرف ۵۵ (پنجاه و پنج)میلیارد تومان اعتبارتاکنون ۳۸ (سی و هشت)کیلومتراز مسیر را تکمیل کردیم و۳۲ (سی و دو)کیلومترباقی مانده هم با حدود۶۵ (شصت و پنج)درصد پیشرفت فیزیکی دردست ساخت است . 
ملکی با بیان اینکه برای تسریع درساخت این طرح سعی کردیم علاوه براستفاده ازردیف اعتبارات ملی ، ازمحل اعتبارات استانی هم توانستیم حدود ۲۰ میلیارد تومان جذب کنیم،افزود:تا پاییز ۱۳۹۵ (نودوپنج) این محوربطور کامل به بهره برداری می رسد . 
به هرحال مسئولان می بایست برای تسریع در ساخت چهارخطه خرم آباد – کوهدشت به عنوان یکی از محورهای پررفت و آمد و سانحه خیز چاره اندیشی کنند، تا ضمن پرداخت مطالبات پیمانکاران طرح ، تا ، بالاخره پس از ۱۵(پانزده ) سال شاهد تکمیل این طرح باشیم .