تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

احداث بیش از ۴۰۰ کیلومتر راه روستایی در لرستان

  • کد خبر : 77457
  • 30 مهر 1394 - 18:50

  استاندار لرستان از احداث ۴۱۴ کیلومتر راه روستایی طی حدود دو سال اخیر در استان خبر داد.  به گزارش میرملاس ؛  هوشنگ بازوند گفت: همچنین از نیمه دوم ۹۲ تا پایان سال گذشته ۱۱۰کیلومتر بزرگراه به محورهای ارتباطی لرستان اضافه شده که در این راستا دست کم سه هزار میلیارد ریال هزینه شده است.   […]

 

استاندار لرستان از احداث ۴۱۴ کیلومتر راه روستایی طی حدود دو سال اخیر در استان خبر داد.

 به گزارش میرملاس ؛  هوشنگ بازوند گفت: همچنین از نیمه دوم ۹۲ تا پایان سال گذشته ۱۱۰کیلومتر بزرگراه به محورهای ارتباطی لرستان اضافه شده که در این راستا دست کم سه هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

 
وی با بیان اینکه در این مدت در مجموع ۵۲۴ کیلومتر راه روستایی و بزرگراه در استان احداث شده تصریح کرد: با انجام این اقدامات، تلفات ناشی از تصادفات رانندگی نیز ۶.۵ درصد کاهش یافته به نحوی که ۴۶۴نفر مرگ ناشی از تصادف در سال ۹۱ به ۴۳۷ نفر رسید.
 
بازوند گفت: بر اساس آمار ارائه شده ، هم اکنون ۳۸ کیلومتر از چهارخطه خرم‎آباد- کوهدشت به طول ۸۲ کیلومتر زیر بار ترافیک قرار گرفته و ۴۴ کیلومتر باقیمانده با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در دست احداث است.
 
وی ادامه داد: چهارخطه خرم‎آباد – نورآباد نیز ۷۹ کیلومتر بوده که ۱۸ کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته و ۶۱ کیلومتر مابقی با پیشرفت ۷۰ تا ۷۵ درصد در حال انجام است.
 
وی افزود: هشت کیلومتر از مسیر ۷۰ کیلومتری خرم آباد – پلدختر اجرایی شده و ۲۷ کیلومتر دیگر با پیشرفت ۷۵ درصد در دست احداث بوده و مابقی آن در دست مطالعه است .
 
استاندار لرستان با اشاره به اینکه چهارخطه خرم‎آباد-بروجرد به طول ۱۸۰ کیلومتر کامل اجرایی شده گفت: در مجموع برای احداث و تکمیل چهارخطه‎های استان ۴۰۰میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
 
بازوند با بیان اینکه توسعه راههای ارتباطی استان از زیرساختهای مورد نیاز سرمایه گذاری در استان است اظهار داشت: ابلاغ راه آهن خرم آباد – دورود – اندیمشک به طول ۱۱۴ کیلومتر وشش هزار میلیارد ریال در ۳۱ فروردین ماه پارسال با قرارگاه خاتم الانبیا تنظیم شد و هم اکنون فعال بوده و راه آهن الیگورز اصفهان نیز در یک قطعه فعال است.
 
بازوند با اشاره به اینکه طرح سطوح پروازی فرودگاه با هشت زیرمجموعه اجرا می شود گفت: تطویل باند به طول ۴۲۰ متر انجام شده و توسعه پارکینگ فرودگاه با بهسازی ۱۸ هزار متر مربع زمین انجام می گیرد.
 
وی افزود: در این راستا ۱۱ هزار متر مربع زمین به پارکینگ فعلی افزوده شده که بتوان همزمان پنج هواپیما را در پارکینگ پذیرش کرد.

 

 

 

 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=77457

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.