- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

گودرز نیازی : طرح “دیده‌بانان پیشگیری از وقوع جرم” در لرستان اجرا می‌شود

photo_2015-10-31_19-12-19 

 

 

رئیس مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی دادگستری استان لرستان گفت: طرح”دیده‌بانان پیشگیری از وقوع جرم” در راستای کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی در استان لرستان اجرا می‌شود.

به گزارش میرملاس ، گودرز نیازی عصر امروز در حاشیه جلسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کمرنگ شدن آموزه‌های دینی و اعتقادی در خانواده‌ها و نیز ناآگاهی مردم از قوانین و مقررات، سبب افزایش آسیب و جرم در استان شده است.

وی با بیان اینکه به‌زودی از طرف ستاد حفاظت اجتماعی، طرح “دیده‌بانان پیشگیری از وقوع جرم” در لرستان اجرا می‌شود، افزود: این برنامه در راستای کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی، در قالب تشکیل کمیته‌هایی در ادارات کل و عضوگیری مردمی، اجرا می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی دادگستری لرستان عنوان کرد: به‌منظور انجام برنامه‌ریزی مدون در کاهش جرائم استان، کار تدوین سیمای جرائم و آسیب‌های اجتماعی در استان انجام‌شده که در کارگروه ویژه‌ای به‌صورت نقش دستگاه‌های اجرایی در کاهش آسیب‌ها، به سازمان‌های دولتی ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: به دنبال ایجاد تفاهم‌نامه و سند همکاری با سازمان آموزش‌ و پرورش، در راستای پیشگیری‌های رشد مدار و ارتقای آگاهی جامعه هدف آموزش‌ و پرورش شامل دانش‌آموزان، انجمن اولیا و مربیان و مشاوران، طرح قاضی با حضور قضات دادگستری استان، در مدارس لرستان برگزار می‌شود.

نیازی تصریح کرد: با مشارکت استانداری و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی در رابطه با تبیین جایگاه پیشگیری از وقوع جرم در قوانین ایران و نقش سازمان‌های مسئول در پیشگیری از آسیب‌های اعتیاد و طلاق، در دستور کار قرار دارد که این دوره‌های آموزشی در آذرماه امسال برگزار می‌شود.

tasnim