- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: پویایی و پایداری قیام حضرت امام حسین(ع) به خاطر توجه به اجرای دستور قرآنی امر به معروف و نهی از منکر بوده است

IMG13073016

 

 

به گزارش میرملاس ؛ حجت‌‌الاسلام و المسلمین دکتررحیم جعفری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گردهمایی اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر بیجار اظهار کرد: حضرت امام حسین(ع) با اقامه نماز ظهر عاشورا، به تاریخ آموخت که قیام او برای همیشه و همگان است.
وی افزود: پویایی و پایداری قیام حضرت امام حسین(ع) به خاطر توجه به اجرای دستور قرآنی امر به معروف و نهی از منکر بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان رمز احیای دین را توجه به زنده نگهداشتن امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و عنوان کرد: تمام اهداف قیام حضرت امام حسین(ع) در مفاهیم بزرگ امر به معروف و نهی از منکر خلاصه می‌شود.
وی بیان کرد: هدف امام حسین(ع) در روز عاشورا اقامه نماز بود و این کار با خواندن نماز تفاوت قابل توجهی دارد و بیانگر این است که اقامه نماز یعنی برپایی نماز در طول تاریخ و به یک زمان و مکان خاص تعلق ندارد، بلکه برای همیشه و همگان است.
حجت‌الاسلام جعفری عنوان کرد: طبق فرمایش حضرت پیامبر(ص)، عدم توجه به امر به معروف و نهی از منکر، تسلط ظالم، از دست دادن فلاح و رستگاری و عدم استجابت دعای خوبان را به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به پویایی و پایداری قیام امام حسین(ع) اعلام کرد: بعد از یک هزار و ۳۷۶ سال از قیام عاشورایی امام حسین(ع)، وقتی به ماه محرم می‌رسیم، مثل این است که آن حضرت امسال قیام کرده است و به شهادت رسیده‌اند و بین دوستداران و عاشقان حضرت امام حسین(ع) با شور و شعور غیرقابل وصفی این شهادت و قیام گرامی داشته می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به تخریب دین اسلام توسط زمامدارانی چون یزید و معاویه اشاره کرد و یادآور شد: این تحریف و تخریب که کیان اسلام را از میان بر می‌داشت، تنها یک حرکت در حد و اندازه قیام حضرت امام حسین(ع) می‌توانست آن را نجات دهد.