- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

هشدار سایبری پلیس فتا کوهدشت/ والدین تهدیدات تلفن همراه را جدی بگیرند

 

پلیس-فتا1 [1]

به گزارش سرویس فناوری/میرملاس: نوجوانان با در دست داشتن تلفن همراه دقت لازم را در حفظ حریم خصوصی خود و خانواده ندارند و با عکس گرفتن و فیلمبرداری از حریم خانواده ها مطالبی را به اشتراک می گذارند که برای خانواده ها دردسرساز می شود.
خانواده ها باید درباره حفظ حریم خصوصی خود و دیگران به فرزندانشان آموزش دهند و از او بخواهند قبل از به اشتراک‌گذاری تصاویر و فیلم‌ها از طریق تلفن همراه فکر کنند و یا حتی از خانواده خود مشاوره بگیرد.
انتشار عکس یا فیلم از حریم خصوصی دیگران جرم است و انتشار آن می تواند با شکایت همراه باشد و فرزند شما در این خصوص متهم تلقی می شود. والدین باید به فرزندان آموزش دهند که به هرکس شماره ندهد و خود آن ها نیز از در اختیار گذاشتن شماره فرزند خود به افراد غریبه پرهیز کنند. مجرمان سایبری با داشتن شماره کودکان درصدد اغفال آنها برآمده و کودکان را طمعه اهداف شوم خود می کنند. همچنین خانواده ها به فرزندان خود در خصوص کلاهبرداری های پیامکی آموزش دهند تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرند.
با توجه به اینکه در کلاهبرداری های پیامکی اغلب وعده هدایای رایگان را می دهند، این امر باعث می شود تا کودکان به راحتی فریب خورده و در دام کلاهبرداران پیامکی گرفتار شوند. خانواده ها به فرزندان خود آموزش بدهند که به هیچ عنوان به درخواست‌ های پیامکی جواب ندهند و از ارسال شماره های بانکی و یا واریز وجه به حساب این پیامک ها خودداری کنند. نظارت بر فعالیت های کودکان با تلفن همراه را از سوی خانواده ها ضروری است و نظارت والدین بر تلفن همراه کودکان می تواند به طور نامحسوس و با استفاده از نرم افزارهای امنیتی والدین صورت گیرد. در کنترل نامحسوس، خانواده ها می توانند با استفاده از نرم افزارهای کنترلی در تلفن های هوشمند، ارسال و دریافت پیامک ها را کنترل کنند؛ همچنین برخی نرم افزارها این قابلیت را دارند که تماس با کودکان را محدود کنند به این معنا که کودک با افراد خاص بتواند در تماس باشد و تلفن همراه فرزندان فقط برای افراد خاصی زنگ بخورد.
محدودیت دسترسی به اینترنت را از طریق تلفن همراه برای کودکان ضروری است و والدین می توانند با استفاده از نرم افزارهای کنترلی نصب شده بر روی تلفن همراه کودک خود و تنظیم کلمات عبور دسترسی فرزندان به اینترنت را از نظر زمان، محتوا و دانلود محدود کنند.
هر چقدر بیشتر بدانید،بیشتر در امنیت خواهید بود ، منابع آموزشی آنلاین از جمله سایت پلیس فتا را در آدرس http://www.cyberpolice.ir [2] مطالعه کنید و همچنین در صورت وجود هرگونه ابهام و جرمی در فضای مجازی آن را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس http://www.Cyberpolice.ir [2] بخش ارتباطات مردمی اطلاع دهید.
فرماندهی انتظامی شهرستان کوهدشت – پلیس فتا