- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۴۰ تخت به تخت‌های بیمارستان دلفان اضافه شده است

خبرگزاری فارس: 40 تخت به تخت‌های بیمارستان دلفان اضافه شده است

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان گفت: تعداد تخت‌های بیمارستان ابن سینا دلفان از۶۳تخت به ۱۰۳ تخت فعال افزایش یافته است.

یوسف رضا جهانیان عصر امروز در جمع خبرنگاران در دلفان گفت: در ابتدای سال ۹۰ این بیمارستان تنها دارای ۶۳ تخت بود اما امروز این تعداد با راه‌اندازی بخش‌های جدید و به‌کارگیری امکانات مورد نیاز، ظرفیت تخت‌های بیمارستان از چارت سازمانی آن نیز که ۹۶ تخت است، افزایش یافته و هم‌اکنون این تعداد به ۱۰۳ تخت رسیده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به اینکه بیمارستان ابن سینا اصلی‌ترین مرکز درمانی شهرستان دلفان است، تعداد تخت‌های این بیمارستان به ۱۲۰ تخت افزایش یابد.

به گفته وی این بیمارستان هم‌اکنون دارای بخش‌های اتاق عمل، اورژانس و هشت بخش بستری شامل (اطفال و نوزادان، داخلی جراحی زنان، داخلی جراحی مردان، سی‌سی‌یو، آی‌سی‌یو، زایشگاه و پست پارتوم و دیالیز) است.

جهانیان افزود: در سال جاری تعداد تخت‌های سی‌سی‌یو و آی‌سی‌یو به ۱۲ و چهار تخت افزایش یافته است و بخش اطفال و نوزادان نیز با ۲۵ تخت فعال راه‌اندازی شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دلفان همچنین از راه‌اندازی بخش پست پارتوم و سزارین با ۱۲ تخت فعال خبر داد و ارتقای بخش تحت نظر به ۹ تخت و یک تخت مانیتورینگ با تمام تجهیزات، افزایش تخت‌های CPR به دو تخت، تجهیز اتاق‌های تمام بخش‌ها به LED و یخچال مستقل، خرید دستگاه الیزا جهت انجام تمام آزمایشات هورمونی و تخصصی، تهیه دستگاه سنگ شکن درون اندامی در اتاق عمل، راه‌اندازی پایگاه انتقال خون در محل بیمارستان، راه‌اندازی کلینیک تخصصی با استفاده از متخصصین مربوطه را از دیگر اقدامات توسعه‌ای در بیمارستان سینا عنوان کرد.

جهانیان به نبود متخصص چشم پزشکی در دلفان اشاره کرد و گفت: با تأمین پزشکان متخصص در این رشته در سال جاری این مشکل در شهرستان برطرف شد و مبلغ یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال نیز جهت خرید تجهیزات چشم پزشکی، راه‌اندازی اتاق عمل و درمانگاه آن هزینه شده است.

به گفته وی یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال جهت تعمیرات بیمارستان سینا هزینه شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلفان با اشاره به اهمیت راه‌اندازی سیستم‌های دفع زباله‌های بیمارستانی اظهار داشت: در سال جاری دستگاه بی‌خطرساز زباله‌های عفونی، بیمارستانی در زمینی به مساحت ۱۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال در بیمارستان ابن سینا شهرستان دلفان نصب و راه‌اندازی شد.

وی همچنین از راه‌اندازی سالن کنفرانس و همایش بیمارستان ابن سینا دلفان با اعتبار یک میلیارد ریال از اعتبارات داخلی دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد.