- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

برگزاری دوره آموزشی تخصصی پدافند غیرعامل در آموزش و پرورش لرستان

MRN_17731 [1]

 

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان از برگزاری دوره آموزشی تخصصی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش میرملاس ؛ گودرز کریمی‌فر ظهر امروز در جلسه شورای پدافند غیر عامل در خرم‌آباد، اظهار داشت: تشکیل جلسات قرارگاه‌های استانی و کمیته‌های زیرمجموعه در ۲۴ شهرستان استان و منطقه با ۶۵ مصوبه در آموزش و پرورش قابل اجرا است.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: تشکیل کار گروه‌های تخصصی پدافند غیرعامل در طی ۱۳ جلسه و با ۱۱۸ مصوبه، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارشناسان توسط اساتید برجسته در طی ۱۰ دوره آموزشی با شرکت ۹۵۴ نفر از برنامه‌های آموزش و پرورش در هفته پدافند غیر عامل است.

وی از برگزاری دوره آموزشی تخصصی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در آموزش و پرورش ۲۴ شهرستان و منطقه استان در یک دوره آموزشی با شرکت پنج هزار و ۲۳۸ نفر خبر داد.

این مسئول برگزاری همایش و رزمایش امداد و نجات، دفاع سایبری و اطفای حریق، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مدیران و معاونین پرورشی با موضوع آشنایی با ترفندهای دشمن در تخلیه اطلاعاتی مدیران را از دیگر این برنامه‌ها دانست.

کریمی‌فر تصریح کرد: همایش آموزشی ویژه دانش‌آموزان با موضوع آموزش ترفندهای نرم دشمن، اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس با محوریت معماری مدارس با رویکرد ایمنی دانش‌آموزان در مواقع بحران از جمله‌ برنامه‌های اجرایی در این هفته هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان تشکیل ستاد هفته پدافند غیرعامل در کلیه شهرستان‌های استان و ارسال عناوین و برنامه‌های این هفته را از مهم‌ترین این برنامه‌ها دانست.

وی بیان کرد: برگزاری مانورها ایمنی با هدف ارتقاء آمادگی، اقتدار درون‌زا، امنیت پایدار در چهارشنبه این هفته در یکی از مدارس ناحیه دو خرم‌آباد صورت می‌پذیرد.

این مسئول گفت: همایش ویژه مدیران مدارس در دانشگاه پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی با موضوع پدافند غیرعامل و محوریت اقتصاد مقاومتی با شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت صورت انجام می‌شود.

کریمی‌فر از مسابقات دوچرخه سواری بسیج دانش‌آموزشی در شهرستان خرم‌آباد با همکاری آموزش و پرورش ناحیه یک این شهرستان خبر داد.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان خاطر نشان کرد: مسابقات انشاء‌نویسی و مقاله‌نویسی با محوریت نقش بسیج در پدافند غیرعامل با اهدای جوایز از جمله برنامه‌های اجرایی توسط آموزش و پرورش در هفته پدافند غیرعامل در لرستان است.

وی شرکت در نماز جمعه و اجرای گروه سرود بسیج دانش‌آموزی با محتوای سرود پدافند غیرعامل در روز پنجشنبه همین هفته در کانون پرورش فکری دانش‌آموزی ناحیه یک خرم‌آباد را از دیگر این برنامه‌ها اعلام کرد.

این مسئول از صبح‌گاه مشترک بسیج و رزمایش امنیت پایدار و اقتدار ملی در سایه پیشرفت علم و دانش بومی پدافند غیر عامل در دوشنبه همین هفته خبر داد.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در پایان تبلیغات محیطی با استفاده از سخنان مقام معظم رهبری در تمام ادارات و مناطق استان با رویکرد جامعه سالم، محور پایدار ملی و اقتدار ملی در سایه پیشرفت و دانش بومی پدافند غیرعامل را موثر دانست./فارس