تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

آقامحمدی:برداشتن تحریم‌ها باید شفاف و بدون ابهام باشد

  • کد خبر : 77750
  • 04 آبان 1394 - 13:03

  به گزارش میرملاس ؛ ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، به ارزیابی نامه رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور درباره اجرای برجام پرداخت و اظهار داشت: برجام دارای نقاط ابهام‌آمیز و آسیب‌پذیری است که در کمیسیون امنیت ملی و در کمیسیون ویژه برجام بر روی این موارد بحث و بررسی انجام شده […]

 

به گزارش میرملاس ؛ ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، به ارزیابی نامه رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور درباره اجرای برجام پرداخت و اظهار داشت: برجام دارای نقاط ابهام‌آمیز و آسیب‌پذیری است که در کمیسیون امنیت ملی و در کمیسیون ویژه برجام بر روی این موارد بحث و بررسی انجام شده است.

ابراهیم آقا محمدی نماینده  مردم خرم‌آباد در مجلس به ضرورت گرفتن تضمین‌های کافی از طرف مقابل پیش از آن که ساختارهای هسته‌ای کشور خود را از بین ببریم اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه راه بهانه‌جویی برای طرف مقابل هم در قطعنامه شورای امنیت و هم در متن برجام باز است و در باب تحریم‌ها نقاط آسیب‌پذیر جدی وجود دارد، باید به این موارد توجه کنیم.

وی ادامه داد: باید یک گروه متخصص در ابعاد مختلف فنی، هسته‌ای، مالی، اقتصادی، نظامی و سیاسی که خبره و متعهد به منافع ملت باشند بر اجرای آن نظارت و رصد کنند تا دشمن نتواند سوءاستفاده کند، تأکید رهبر بر این موضوع نیز به دلیل پیچیدگی‌هایی است که در موضوع مذاکرات هسته‌ای وجود دارد.

آقامحمدی با اشاره به بدعهدی و بدقولی کشور آمریکا تصریح کرد: آمریکا کشوری است که احساس می‌کند چون زور دارد، تعهدات بین‌المللی و قانون معنا ندارد و می‌تواند با زور و فریب کارهای خود را به پیش ببرد و کمتر حاضر است راضی شود که مثل سایر کشورها از حقی مساوی برخوردار باشد و اگر نتواند کار خود را با زور و تزویر نیز به پیش ببرد کارشکنی می‌کند.

وی ادامه داد: در اجرای برجام باید تضمین‌های لازم و قوی در چارچوب ساختار نظام بین‌الملل از آمریکا گرفته شود که قابل تخطی نباشد و این کشور در مقابل سازمان ملل متحد و ملت‌ها متعهد شود که به تعهدات خود پایبند باشد و نباید گمان کند می‌تواند به حق ملت‌های دیگر تخطی کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره تأکید رهبر انقلاب بر موضوع اقتصاد مقاومتی نیز تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده و دولت بارها اعلام کرده‌اند که مذاکره کردیم تا تحریم‌های ظالمانه برداشته شود و امتیازاتی دادیم تا ریشه این تحریم‌ها کنده شود بنابراین اگر تحریم‌ها بخواهند در قالب دیگری برگردند یا تعلیق شوند و دشواری و مشکلات سابق را برای کشورمان به وجود بیاورند معامله قابل قبولی نیست.

آقامحمدی با بیان اینکه برداشتن تحریم‌ها باید شفاف و بدون ابهام باشد، خاطرنشان کرد: اگر سایر تحریم‌ها بر کشور ما باقی بماند هیچ سرمایه‌گذار خارجی حاضر نمی‌شود در ایران سرمایه‌گذاری کند بنابراین نباید با تسامح و تساهل با این امر برخورد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه کشور ما نباید به بازار مصرفی کالاهای آمریکایی تبدیل شود، تصریح کرد: باید بتوانیم استعدادهای خودمان را به روز کنیم و بر تولیدات داخلی خود بیفزاییم و اگر نتوانیم چنین کاری را انجام دهیم عملاً در توافق هسته‌ای سود نکرده و ضرر کرده‌ایم.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=77750

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.