- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار لرستان:تبدیل مخمل کوه خرم آباد به منطقه نمونه گردشگری

 

استاندار لرستان از تبدیل مخمل کوه خرم آباد به منطقه نمونه گردشگری خبرداد.
به گزارش میرملاس ؛  هوشنگ بازوند گفت: امسال درمحدوده ای ۴۵۰ هکتاری از این منطقه ایجاد زیرساخت های گردشگری اعم از راه، آب و برق را در برنامه داریم و از سال آینده شاهد اجرای طرح های متنوع گردشگری با مشارکت بخش خصوصی خواهیم بود.
وی از استقبال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این منطقه خبرداد و گفت: در ابتدای سال جاری شاهد کلنگ زنی دهکده گردشگری درمحدوده ای سه هکتاری از مخمل کوه بودیم که پیشرفت خوبی دارد و در نوروز ۹۵ با چادرهای وی آی پی و آلاچیق پذیرای مسافران خواهد بود.
استاندار لرستان با اشاره به مزیت های لرستان درحوزه گردشگری طبیعی و تاریخی، اجرای این طرح ها را گامی مهم در افزایش ماندگاری مسافران دانست.
مخمل کوه به ارتفاع حدود دو هزار متر و طول بیش از ۴۵ کیلومتر از مناطق بکر و دیدنی استان لرستان است که از شمال تا جنوب شهر خرم آباد امتداد دارد و به همراه سفید کوه، یکی از دو ضلع دره تاریخی خرم آباد را تشکیل میدهد.
مخمل کوه پوشیده از گلسنگ است و در پی بارش های بهاری، جلوه ای به رنگ سبز و بسیار دیدنی به خود می گیرد.
پوشش جنگلی از درختان بلوط و بنه و انجیز، دسترسی آسان از طریق جاده خرم آباد- الشتر و مجاورت با رودخانه خرم آباد از دیگر جاذبه های گردشگری مخمل کوه است. 
شرکت آب منطقه ای لرستان در اجرای طرح انتقال آب کاکارضا ساخت دو سد بزرک سراب تلخ و مخمل کوه را در این منطقه در برنامه دارد . / خبرگزاری صدا و سیما