- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

حرکت در مسیر ولایت راه حفظ همدلی در کشور است/ نقش کلیدی جوانان

 

آیت الله سیداحمد میرعمادی شامگاه چهارشنبه در همایش «نقش جوانان در همدلی و همزبانی» در شهر کوهنانی اظهار داشت: عاشورا محور همدلی و مکتب امام حسین(ع) مکتب همدلی بوده است.

وی با بیان اینکه پس از پیامبر اکرم(ص) جامعه اسلامی دچار فرقه های متعدد شد، عنوان کرد: در این شرایط امام حسین(ع) برای دعوت مردم به یکپارچگی آمد چراکه امامت محور وحدت و همدلی است.

جوانان محور همدلی در جامعه هستند

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد معنویت را از عوامل مهم همدلی و همزبانی در کشور دانست و ادامه داد: در جامعه ای که معنویت، تقوا، ایمان و خداترسی وجود داشته باشد همدلی و همزبانی نیز خواهد بود.

آیت الله میرعمادی جوانان را از محورهای همدلی دانست و تصریح کرد: جوانان با قدرت، انرژی، ابتکار، خلاقیت و وفاداری خود می توانند نقش آفرینی کنند همانگونه که در نهضت عاشورا بیشترین نقش را جوانان ایفا کردند.

وی با اشاره به اینکه نقش جوانان در همدلی و همزبانی نقش کلیدی است، افزود: بیشتر یاران امام حسین(ع) و امام زمان(عج) از جوانان بود و امید رهبر معظم انقلاب نیز به جوانان است و همیشه بر بها دادن و ایجاد اعتماد به نفس در جوانان تاکید می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد همدلی و همزبانی را مهمترین عامل خنثی کننده توطئه دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان ما می خواهند به تعبیر مقام معظم رهبری صورت جمهوری اسلامی حفظ و سیرت و ماهیت آن از بین برود.

کلام مقام معظم رهبری فصل الخطاب است

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه دشمن به دنبال جنگ نرم است، یادآور شد: در جنگ نرم فکر، عقیده، رفتار، اهداف و ایمان ما مورد هدف است و قصد دشمن تغییر این هاست.

وی با اشاره به اینکه دشمن می خواهد از ماهواره، شبکه های مجازی و گوشی های موبایل برای جنگ نرم استفاده کند، عنوان کرد: همدلی و همزبانی تنها چیزی است که می تواند جنگ نرم دشمن را خنثی کرده و توطئه دشمن در تغییر باورها را از بین ببرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد پرونده هسته ای ایران را یکی از عوامل همدلی و همزبانی دانست و ادامه داد: دشمن می خواهد از هر برنامه ای برای تفرقه استفاده کند و باید حواسمان جمع باشد که از برجام عامل همدلی و همزبانی ما بوده و عامل تفرقه ما نباشد.

آیت الله میرعمادی کلام مقام معظم رهبری را فصل الخطاب دانست و تصریح کرد: نامه ایشان به رئیس جمهور منشور همدلی و همزبانی جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید.

حرکت در مسیر ولایت راه حفظ همدلی و همزبانی است

وی افزود: همه مسئولان و مردم باید بر محور رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری یکپارچه همدل و همزبان باشند چراکه ما از رهبری هشیار، با بصیرت، آگاه و دوراندیش برخورداریم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد خاطرنشان کرد: تا زمانی که مردم بابصیرت و آگاه ما پیرو ولی فقیه هستند طبق کلام امام خمینی(ره) هیچ آسیبی به این مملکت نخواهد رسید.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه همگان باید مفاد نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور را عملی کنیم، یادآور شد: حرکت کردن در مسیر ولایت راه حفظ همدلی و همزبانی است که مردم ایران از آن برخوردار بوده و مردم لرستان به ولایت مداری شهرت دارند.

وی با اشاره به اینکه شهر کوهنانی در زمان طاغوت مامن و پناهگاه علماء، روحانیون و مبلغان دین بوده است، عنوان کرد: طی این یک سال برخورداری شهر کوهنانی از نمازجمعه مردم این دیار نشان دادید که نماز جمعه کوهنانی یکی از نمازجمعه های بانشاط استان است.

آیت الله میرعمادی بیان داشت: شهری که نماز جمعه داشته باشد در آنجا ایمان، عمران و آبادانی و رفع مشکلات مردم رخ خواهد داد./مهر