- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دیدار ” پیریایی” استاندار قم با آیت الله شاهرودی

 
 
به گزارش میرملاس نیوز به نقل از شبکه ایران ؛  ‌از زمان انتصاب کرم رضا پیریایی به سمت استاندار قم، جمعی از نمایندگان مجلس و شخصیت های سیاسی به مخالفت شدید با این با تصمیم دولت پرداخته اند. تلاش برای سلب اختیارات رئیس جمهور با فشارهای سیاسی و تبلیغاتی در حالی از جانب این عده صورت گرفته است که عزل و نصب استانداران از جمله بدیهی ترین اختیارات رئیس جمهور در قانون اساسی است. در آخرین اظهار نظر در این خصوص، غلامرضا مصباحی مقدم، عضو کمسیون اقتصادی مجلس، با ادبیاتی تامل برانگیز تغییر استاندار قم را غیر عقلانی توصیف کرده و نسبت به تغییر احتمالی سایر استانداران هشدار داده است!
با این وجود استاندار جدید قم ضمن عبور از حاشیه ها، اجرایی کردن ماموریت های مهم خود را آغاز کرده و در اولین دیدار خود با علما، با  رییس هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه دیدار کردند.
آیت الله هاشمی شاهرودی در این دیدار با اشاره به جایگاه و اهمیت قم بیان کرد: قم از جهات مختلف یک استان ویژه است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم بهره مندی از همه امکانات مادی و معنوی در اختیار در جهت عمران و آبادانی این خطه مقدس، خاطرنشان کرد: قدر خدمت در قم را باید دانست و از آن به بهترین شکل ممکن برای خدمت گزاری به زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (ع) استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه جهان اسلام نگاه خاصی به قم دارد،گفت: قم بعنوان ام القرای جهان تشیع، خاستگاه و صدای رسای انقلاب اسلامی و چشمه جوشان معارف ناب دینی در دنیا از جایگاه بلندی برخوردار می باشد.
آیت الله هاشمی شاهرودی با تاکید بر لزوم توجه و تقویت بعد جهانی قم، تصریح کرد: عینیت بخشیدن به کارکردهای جهانی قم و پاسخگویی مناسب به مجموعه انتظارات از آن، نیازمند یک برنامه ریزی ویژه و بکارگیری درست از تمامی ظرفیت ها و امکانات است.
 
توجه ویژه به قم دردولت های نهم و دهم
 
استاندار قم نیز در این دیدار با تبریک حلول ماه مبارک رمضان ، گزارشی از روند توسعه و پیشرفت استان ارایه کرد.
 کرم رضا پیریایی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه خدمت به قم، خدمت به آبروی کشور و جمهوری اسلامی است، اضافه کرد: اعتقاد بنده این است که عمران و آبادانی و توجه به قم باید با چنین رویکردی و با رعایت شان بالای آن انجام گیرد.
وی با بیان اینکه وجود حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران، حوزه علمیه و مراجع تقلید و بزرگان دین، ویژگی خاصی به قم بخشیده و این خطه را بعنوان جهانشهر مطرح کرده است، افزود: متناسب با این مظروف متعالی، باید ظرفیت سازی لازم هم بشود.
وی با اشاره به اینکه در مباحث برنامه ریزی، قم نباید صرف یک استان شهر دیده شود، اقدامات صورت گرفته در راستای حرکت پرشتاب قم به سوی پیشرفت و آبادانی در سال های اخیر را یاد آور شد و گفت: قم حقیقتا در دولت های نهم و دهم مورد عنایت و توجه ویژه قرار گرفته و خدمات و فعالیت های ماندگاری در راستای سرعت دادن به روند توسعه قم و جبران عقب ماندگی های گذشته آن صورت گرفته است.