تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

برآورد اولیه خسارت سیل کوهدشت به زیرساخت‌ها بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال است

  • کد خبر : 78051
  • 08 آبان 1394 - 15:16

  استاندار لرستان گفت: در حال حاضر میزان خسارات وارده سیل به زیرساخت‌های شهرستان کوهدشت بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.   به گزارش میرملاس ؛ هوشنگ بازوند با بیان این که علاوه بر دیروز امروز نیز سیلابی شدید‌تر کوهدشت را در بر گرفت، اظهار کرد: این سیلاب به حدی بود که طغیان […]

 

استاندار لرستان گفت: در حال حاضر میزان خسارات وارده سیل به زیرساخت‌های شهرستان کوهدشت بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

 

به گزارش میرملاس ؛ هوشنگ بازوند با بیان این که علاوه بر دیروز امروز نیز سیلابی شدید‌تر کوهدشت را در بر گرفت، اظهار کرد: این سیلاب به حدی بود که طغیان رودخانه کوهدشت را به همراه داشت و تمامی منازل در مسیر خطر آن با اطلاع‌رسانی گسترده تخلیه شدند.

 

استاندار با بیان اینکه رئیس جمهور، معاون اول و وزیر کشور پیگیر وضعیت سیل‌زدگان و عملیات‌های امداد‌رسانی هستند، ادامه داد: برآورد اولیه ما از خسارات این سیل رقمی بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال است که احتمال دارد بیشتر نیز شود.

 

بازوند تصریح کرد:‌ خسارات منازل مسکونی و بخش‌های دیگر نیز در این سیلاب در حال برآورد هستند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰۰ واحد شهری و روستایی دچار آبگرفتگی شدند یادآور شد: به دنبال جاری شدن سیل شبکه آبرسانی ۵۰ روستا قطع شد و تلاش برای رفع مشکل ادامه دارد.

 

بازوند همچنین در خصوص قطع شدن برق ۶۰ روستای شهرستان کوهدشت گفت: در این سیل در ۶۰ روستای کوهدشت شبکه‌های برق‌رسانی‌ قطع شد که خوشبختانه با اقدامات فوری ۵۰ درصد مشکل آنها رفع شده است.

 

این مقام مسئول افزود: علاوه بر شهرستان کوهدشت سیل در شهرستان‌های پلدختر،‌ نورآباد و دوره چگنی نیز گزارش شده که خسارات آنها نسبت به کوهدشت کمتر است.

 

بازوند در خصوص خسارت سیل به چندین پل ارتباطی در شهرستان کوهدشت خاطرنشان کرد:‌ در این سیل هفت دهنه پل ارتباط دهنده روستاهای کوهدشت با مراکز بخش تخریب شده که عملیات بهسازی و ترمیم آنها توسط اداره کل راه و شهرسازی در حال انجام است./ایسنا

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=78051

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. ۲۰۰ میلیارد تومن به این کمی
    چرا یه مقدار هزینه بیشتر صرف ایمن سازی زیرساختها نمیشه تا اینطور میلیاردها تومن خسارت به بار نیاد؟
    چرا حاضر نمیشیم مبلغی صرف بهسازی کنیم اما حاضر میشیم چند برابر خسارت بدیم؟

  2. سرعت امداد رسانی به حدی کند است که راه ارتباطی منطقه کشماهر هنوز مسدوده و آب وبرق منطقه قطع می باشد واز نظر سوخت با توجه به سرما مشکل دارن
    اقای استاندار محترم استدعا داریم رسیدگی نمایید متاسفانه تا الان هیچ اقدامی صورت نگرفته

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.