- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

برآورد اولیه خسارت سیل کوهدشت به زیرساخت‌ها بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال است

 

استاندار لرستان گفت: در حال حاضر میزان خسارات وارده سیل به زیرساخت‌های شهرستان کوهدشت بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

 

به گزارش میرملاس ؛ هوشنگ بازوند با بیان این که علاوه بر دیروز امروز نیز سیلابی شدید‌تر کوهدشت را در بر گرفت، اظهار کرد: این سیلاب به حدی بود که طغیان رودخانه کوهدشت را به همراه داشت و تمامی منازل در مسیر خطر آن با اطلاع‌رسانی گسترده تخلیه شدند.

 

استاندار با بیان اینکه رئیس جمهور، معاون اول و وزیر کشور پیگیر وضعیت سیل‌زدگان و عملیات‌های امداد‌رسانی هستند، ادامه داد: برآورد اولیه ما از خسارات این سیل رقمی بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد ریال است که احتمال دارد بیشتر نیز شود.

 

بازوند تصریح کرد:‌ خسارات منازل مسکونی و بخش‌های دیگر نیز در این سیلاب در حال برآورد هستند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰۰۰ واحد شهری و روستایی دچار آبگرفتگی شدند یادآور شد: به دنبال جاری شدن سیل شبکه آبرسانی ۵۰ روستا قطع شد و تلاش برای رفع مشکل ادامه دارد.

 

بازوند همچنین در خصوص قطع شدن برق ۶۰ روستای شهرستان کوهدشت گفت: در این سیل در ۶۰ روستای کوهدشت شبکه‌های برق‌رسانی‌ قطع شد که خوشبختانه با اقدامات فوری ۵۰ درصد مشکل آنها رفع شده است.

 

این مقام مسئول افزود: علاوه بر شهرستان کوهدشت سیل در شهرستان‌های پلدختر،‌ نورآباد و دوره چگنی نیز گزارش شده که خسارات آنها نسبت به کوهدشت کمتر است.

 

بازوند در خصوص خسارت سیل به چندین پل ارتباطی در شهرستان کوهدشت خاطرنشان کرد:‌ در این سیل هفت دهنه پل ارتباط دهنده روستاهای کوهدشت با مراکز بخش تخریب شده که عملیات بهسازی و ترمیم آنها توسط اداره کل راه و شهرسازی در حال انجام است./ایسنا