- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

خسارت ۲ هزار میلیاردی سیل به کوهدشت/ امکانات فعلی کافی نیست

 

الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرگزای فارس، به تشریح وضعیت فعلی شهرستان کوهدشت در پی سیل اخیر پرداخت و اظهار داشت: بارندگی این شهرستان از روز غروب روز گذشته قطع شده و سیل به صورت طبیعی فروکش کرده است.

وی افزود: در حال حاضر کوهدشت به وضعیت عادی در آمده ولی تعدادی از روستاها به ویژه راه‌های طرحان، مرکزی و کونانی قطع شده است و این به علت شکستگی‌ پل‌ها و جاده‌ها است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: دیروز آقایان نوبخت و فریدون به این شهرستان سفر و از مناطق آسیب دیده شهرستان بازدید کردند.

ملکشاهی با بیان اینکه روز گذشته جلسه حوادث غیر مترقبه در ستاد بحران شهرستان با حضور استاندار و مسئولان تشکیل شد و تصمیمات خوبی گرفته شد،‌ادامه داد: فردا یکشنبه جاده‌های مسدود شده باز و خدمات برق و ‌آبرسانی به کلیه مناطق انجام می‌شود

نماینده مردم کوهدشت در مجلس عنوان کرد: در حال حاضر مسئولان استانی فعال بوده و در حال خدمات رسانی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنین بنا شده است مسئولانی از سوی هلال احمر کشور و نیز آقای نجار رئیس سازمان بحران به این شهرستان سفر کرده و بازدیدهایی از وضع موجود داشته باشند.

ملکشاهی مطرح کرد: در مجموع مسئولان در حال تلاش هستند ولی حجم خسارات و آسیب‌ها بسیار زیاد است که نیاز به کمک فراوان دارد.

این نماینده برآورد خسارات اولیه کوهدشت بر اثر سیل را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که مردم ضعیف منطقه از نظر مالی همچنین دامداران و کشاورزان و ساکنین داخل شهر نیاز به کمک ویژه دارند.

وی در ادامه مطلب فوق یادآور شد: مقرر شد نوبخت فردا گزارش خسارات و حادثه سیل کوهدشت را در هیات دولت مطرح کند.

ملکشاهی در خاتمه خواستار توجه ویژه دولت در جهت جبران خسارت به مردم این شهرستان شد و گفت که امکانات امدادرسانی در استان لرستان کافی نیست ولی مسئولان منطقه با همین امکانات در حال انجام خدمات رسانی هستند.