تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
6

نخستین همایش پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی در خرم‌آباد برگزار شد

  • کد خبر : 78256
  • 10 آبان 1394 - 16:53

  به گزارش میرملاس ؛ ظهر امروز نخستین همایش پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان و دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان در سالن اجتماعات این دانشگاه در خرم‌آباد برگزار شد. لازم به ذکر است که رئیس کل دادگستری لرستان، دادستان خرم‌آباد، معاون پیشگیری از وقوع […]

photo_2015-11-01_16-48-30

 

به گزارش میرملاس ؛ ظهر امروز نخستین همایش پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان و دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان در سالن اجتماعات این دانشگاه در خرم‌آباد برگزار شد.

لازم به ذکر است که رئیس کل دادگستری لرستان، دادستان خرم‌آباد، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان، رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان، اساتید و دانشجویان در این همایش حضور داشتند.

محمدتقی شاکرمی در این همایش پیام محمد باقر الفت معاون معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه کشور را قرائت کرد که متن آن به شرح ذیل است:

با اعطای سلام به حضور کلیه شرکت کنندگان در همایش و تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) موضوع پیشگیری از وقوع جرم با تاکید مقام معظم مبنی بر فراگیر بودن امر پیشگیری از وقوع جرم برگزاری همایش حاضر با حضور صاحب نظران، اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی و دانشجویان استان لرستان شایسته و در خور تقدیر است.

عصر انفجار اطلاعات و توسعه ارتباطات فضایی به وجود آمده که در آن فعالیت‌های گوناگونی از قبیل اطلاع‌رسانی، ارائه خدمات، مدیریت و کنترل ارتباطات و … با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و تجهیزات الکترونیکی صورت می‌پذیرد.

این فضا که از آن به عنوان فضای مجازی‌ یاد می‌شود، فرصت‌ها و امکانات فراوانی در اختیار جامعه بشری قرار داده است، اما چالش‌ها، آسیب‌ها گوناگونی نظیر جرائم سازمان یافته، تخریب بانک اطلاعاتی، جرائم علیه امنیت عمومی و ملی، حملات مختل کننده، خدمات جاسوسی، نقض حریم خصوصی، نقض حقوق مالکیت و معنوی و جرائم علیه عفت و اخلاق عمومی در این فضا به وجود آمده است.

از این رو پایش فضای مجازی و پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم آن ضروری و از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، لذا موضوع مورد نظر جزء اولویت‌های ویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه قرار داد و در این راستا به دلیل پیچیدگی و ظرافت موضوع نیازمند تدوین و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در دو سطح ملی و استانی بر مبنای رویکردهای پیشگیری اولیه فرهنگی و اجتماعی، پیشگیری ثانویه امنیتی و انتظامی، پیشگیری ثالث حقوقی و قضایی هستیم.

توفیق در تدوین برنامه‌های عالمانه، کاربردی و اجرای دقیق و موثر آن مستلزم استفاده از نظرات و تجربیات اندیشمندان، صاحب نظران و دانشمندان این عرصه است.

لذا ضمن سپاسگزاری مجدد از همه عزیزان برگزاری این همایش را به فال نیک گرفته و امیدوار هستم، نتایج سخنرانی و مقالات مورد استفاده مدیران و برنامه‌ریزان پیشگیری در وقوع جرم و آسیب‌های فضای مجازی در استان مورد توجه قرار گیرد./فارس 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=78256

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. سلام. بنده بعنوان یکی ازکارکنان مراکز علمی-کاربردی تشکر میکنم ازجناب آقای شاکرمی جهت اجرای چنین

    همایشی وتا آنجایی ک خاطر دارم همه کسانی ک درجلسه همایش حضورداشتن اعلام رضایت نمودن . امیدوارم

    ک همچین جلساتی در دانشگاه هایی همچون آزاد- پیام نور و … برگزار گردد.

  2. تشکر از کلیه همکاران در لرستان به خصوص استاد نیازی پرتلاش و دلسوز

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.