تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

ملکشاهی : دولت نمی‌تواند از حکم دیوان‌عدالت‌اداری درباره مرتضوی سرپیچی کند

  • کد خبر : 7826
  • 17 مرداد 1391 - 10:25

به گزارش میرملاس نیوز ؛ رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس نهم، با یادآوری انتشار آرای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری درباره ابطال انتصاب سعید مرتضوی در روزنامه رسمی، گفت: مسئول اجرای حکم دیوان عدالت نمی‌تواند نظرات شخصی خود را اعمال و از رای دیوان سرپیچی کند.

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ الهیارملکشاهی در گفت‌و گو با خانه ملت، با یادآوری انتشار آرای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری درباره ابطال انتصاب سعید مرتضوی در روزنامه رسمی، گفت: از آنجایی که آرای دیوان قطعی است رای آن بعد از ابلاغ لازم الاجرا است.

نماینده مردم  کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: در صورت ابلاغ رای دیوان به برکناری مرتضوی مراجعی که وظیفه اجرای این حکم را داشته باشند و آن را اجرا نکنند بر اساس قانون منفصل از خدمات دولتی می شوند.

ضمانت اجرایی آرای دیوان عدالت انفصال از خدمات دولتی است

وی، با بیان اینکه ضمانت اجرایی آرای دیوان عدالت انفصال از خدمات دولتی است، توضیح داد: دیوان عدالت اداری بر اساس ماده ۴۵ دیوان عدالت اداری عمل خواهد کرد؛ ب اساس این ماده قانونی هرگاه پس از انتشار رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در روزنامه رسمی کشور، مسئولان ذیربط از اجرای آن استنکاف کنند به تقاضای ذینفع یا رئیس دیوان و با حکم یکی از شعب دیوان، مستنکف به انفصال موقت از خدمات دولتی از سه ماه تا یک سال یا پرداخت جزاء نقدی از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و جبران خسارت وارده محکوم می‌شود.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با یادآوری نظرات تامین اجتماعی مبنی برغیر موجه بودن رای دیوان عدالت، گفت: آرای دیوان عدالت اداری با طی مسیری مشخص صادر می‌شود و اظهار نظر شخصی یک فرد یا گروه خاصی نیست.

ملکشاهی،  پافشاری بر سرپیچی از آرای دستگاه‌ها از جمله مصوبات مجلس و دیوان عدالت اداری را مصداق حاشیه آفرینی در کشور خواند و گفت: اظهار نظر شخصی درباره آرا و احکام دستگاه قضایی ایرادی ندارد؛ ولی کسی که مسئولیت اجرای حکم را دارد نمی‌تواند نظرات خود را اعمال کند.

این نماینده مردم کوهدشت، با بیان اینکه حتما باید نظرمرجع صادر کننده رای اعمال شود، تصریح کرد: حتی اگر کسی حکمی را قبول ندارد اما مسئولیت اجرای آن را دارد باید اجرایی کند.

رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس نهم، با بیان اینکه تخطی از قانون و احکام، چه احکام دادگاه باشد چه قوانین مصوب مجلس و نهادها، خلاف مسیر آب حرکت کردن است، تصریح کرد: مسیرصحیحی بنام  قانونگرایی و پایبندی به قانون انتخاب شده است و هر گونه تخلفی قابل پذیرش نیست.

روزنامه رسمی آرای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری درباره ابطال انتصاب سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی توسط هیئت امناء صندوق و همچنین ابطال انتصاب وی به این سمت توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را منتشر کرد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=7826

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 27در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۷
  1. احمدی نژاد همه رازیرپا میزاره هیچ کسی هم جرات برخوردنداره

  2. هرچند حکم آقای مرتضوی از سوی دیوان عدالت اداری کاملا صحیح می باشد اما این این خبر شما حکایت از آن دارد که هنوز بارقه های از اصلاح طلبی در وجود ایشان هست.

    • خانم یا آقای قانونگرا : اینکه اقدام قانو نگرایانه و عدالت خواهانه آقای ملکشاهی را مترادف اصلاح طلب بودن دانسته اید می توان بدین معنی باشد که اگر ایشان اصولگرا بود شاید چنین موضع گیری نمی کرد !! ولی بدانید اصولا اصولگرایی یعنی عدالت خواهی- اصولگرایی یعنی قانونگرایی- اصولگرایی یعنی حق گویی وحق جویی- اصولگرایی یعنی پایبند اصول دینی بودن ودر یک جمله اصولگرایی یعنی آهن گداخته علی(ع) برکف دست برادر نابینایش عقیل که سهمی بیش از قانون می خواست . درهر صورت هرکس در هر جایگاهی درکارهایش به مولایمان علی (ع) اقتدا کند برایش دعای خیر میکنیم وآرزومندیم موفق شود حال جه اصلاح طلبش بنامیم یا اصولگرا یا مستقل !

  3. احمدی نژاد یعنی رییس جمهور با جسارت این حرفها هم کارساز نیست

    • آقایون مگه الان مشکل ما اصلاح طلبی یا اصولگرایی هست؟بس کنید این حرفهای مزخرف رو.ما کسی رو میخایم که شهامت داشته باشه و از حقمون دفاع کنه که آقای ملکشاهی وجود این کار رو دارن.

      • ای بابا مرتضوی به ما چه ربطی داره ما در رومشکان باور کنید آب نداریم بعد این آقا دنبال پرونده مرتضوی است.اگه باور ندارید یک روز رو تشریف بیارین داخل اداره آموزش وپرورش رومشکان تا معلم های گالن به دست در جستجوی شیر آب رو ببینید …

  4. این شهامت زاده خاک پاک وولایت مدار رومشگان است که درطول تاریخ مردانی جسور شجاع وباغیرت را درخود پروانیده وباعث سر بلندی خاک پاک اش شده ومانیز به شجاعت حاج ملکشاهی افتخار کرده ومکنیم ومردم رومشگان کمال تشکر وقدردانی رااز وی برای شهامت واحقاخ حق اش دارند وهیچ توقعی جز این ازایشان نمی رفت موفق وبهروز باشند

  5. ما نان می خواهیم محکومیت مرتضوی به ما چه ربطی دارد؟
    مگر فاجعه سعادت آبد کمتر از کهریزک بود؟ دوستان کامنت دهنده لطف کنند به مسائل و مشکلات شهر خودشان بیشتر فکر کنند.

  6. سیفا جان حرف شما درست که نماینده به مشکلات شهر برسه.ولی یادت نره که یکی از وظایف نمایندگان پیگیری و نظر دادن در مسائل مهم کشور میباشد و حالا که ایشان رئیس کمیسیون قضایی مجلس هستند اگه ایشان پیگیری نکند انتظار دارید رئیس کمیسیون ورزش و جوانان پیگیر این امر مهم باشند؟
    اگر یک نماینده هم فقط دنبال نان برا مردم شهرش باشد که در مجلس دیگر نمیگذارند کاری از پیش ببرد برچسب گدا هم بهش میزنند.

    • صادق عزیز

      مسائلی چون عزل و نصب مرتضوی درگیری مرکز نشینان بر سر مسائل کلان سیاسی کشوری است که در قالب این حزب و ان حزب است.مشکل منطقه ما خوراک پوشاک مسکن آب آسفالت و….است.شایسته است نماینده مردم در پی حل مشکلات مردمش باشد و اگر هم نفوذی در کمیسیون دارد می نواند با لابی گری گام هایی هر چند کوچک برای عمران منطقه خود بردارد.همان گونه که دیگران انجام می دهند.متاسفانه آقای آقامحمدی که فعلا سرش با تنگه هرمز گرم است و آقای ملکشاهی هم در گیر قضیه مرتضوی است و یا کمیسیون نظارت بر قانون اساسی.مردم محروم عقب نگه داشته شده لرستان کجایند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. با سلام وخسته نباشید به همه اما سیفا درست میگه اقا ملک شاهی بیاد به مشکلات حوزه خود رسیدگی کنه نه ریس تامین اجتماعی اون بالا که به ما ربطی نداره یعنی فرقی نداره مردم بدبخت که سر پا میشکستند تا رای بدهند اب نیست که بخورند

  8. سیفا درست میگه اقای نماینده محترم بفکر ۴۳ روستایی باش که با تانکر به انها اب میدهند خیلی بهتره ایا ملکشاهی ایا حاظری خانواد ه تان از اب تانکر استفاده کنند حتما نه -پس بودن یا نبودن مرتضوی مارا چه سود …

  9. چطوره این آقایون الان فهمیدن روستاهامون آب ندارن؟توی ۴ سال قبل این چیزها رو ندیدن.آقای ملکشاهی نماینده با نفوذ و مطرحی هستند و میتونن مشکلات رو حل کنن.البته خرابکاری آقایون خیلی طول میکشه درست بشه

  10. آزادجان مشکلات یکی پس دیگری میاد اما حل کردنشون مرد می خواد که ما هم امیدواریم مسئولان همت به خرج دهند می دانم که زهی خیال باطل در سر داری ما باور کن طرفدار هیچ نماینده ای نبوده و نیستیم در این خطه کار از پای بست ویران است حالا هم سخت است که بر مشکلات فائق آید.مگر نه اینکه افرادی که در دوره های گذشته چه عملکردی داشتند و در چه گردابی(اقیانوس)هلاک شدند الان هم پروژه عوض کردن مدیران که در رأس امور این آقاست.که نتیجه اون هم چیزی جز عقب ماندگی نیست فقط چند نفر همیشه که در اطراف آقایون هستند بهره ای بردهاند و دیگران همچنان در فقر بسر می بند.

    • آقای رویالیسم چه گردابی؟گرداب رو شما و امثال شما واسه این شهر درست کردید که با وجود اقیانوس ما از اون نجات پیدا کردیم.شما چرا با توهم زندگی میکنید.آقای ملکشاهی که روز و شب داره کار میکنه انسانهایی که کور و کر باشن منکر زحمات ایشون هستن.اولا تمام مدیران نالایق باید عوض بشن.دوما میشه بگید تا الان چند مدیر عوض شدن؟هرکی دیگه جای آقای ملکشاهی بود تا حالا تمام مستخدمین رو هم عوض کرده بود ایشون هنوز دفتر هم نزدن.شما یا موقعیت خودتون رو در خطر میبینید یا اطرافیانتون رو.

      • عادل بی عدالت گاهی تأثیر یک قطره بیشتر از دریاست اولا مفهوم گرداب رو خوب درک نکردی و گرنه کامنتی با این بیان نمی نوشتی لطف کن کامنت واقع بین رو بخون من خودم این خبر رو هم شنیدم و هم دیدم که آقای ملکی عنوان کردن برای چهار بانده کردن جادده خرم اباد به کوهدشت ۵ میلیارد اعتبار فعلا تخصیص داده شده است اون وقت همین سایت و دیگران صحبت از ۷۰میلیارد می زنن.کمی چشماتو وا کن و احساسی حرف نزن. عوض کردن مدیران حق طبیعی نمایندگان لرستانی بوده و هست آما در کدام دوره ما شاهد رشد و شکوفایی لااقل این شهرستان خودمون بوده ایم.در ضمن من نه مدیرم نه اطرافیانم هم مدیرن من در خارج از استان به کاری دیگر مشغولم.

    • چه جسارتی بیشتر از این که به اقیانوس توهین بشه.گرداب اونایی بودن که الان کارشکنی میکنن

  11. قانون باید از بالا اجرا شود دولت که خود مجری قانون است وقتی از اجرای قانون سر پیچی میکند چطور انتظار دارید که مشکلات مردم در مناطق محروم حل شود قاتل هر کس که باشد باید محاکمه شود.

  12. اقای ملکی مدیرکل راه وشهرسازی چند شب پیش گفت جاده چهار بانده خرم اباد کوهدشت امسال ۵ میلیارد اعتبار داره بعضی ها توهمین سایت جار زدند نماینده ۷۰میلیارد اعتبارگرفته پس همش تبلیغ وفضا سازیه …………………….

  13. ضمن عرض سلام و خدا قوت به دوستان و احترام به افکار و نظرات همه . دوستان هر کسی اول به فکر پیشرفت خودش و دوستانش هست بعد دیگران و مشکل آب و نان دیگران . اقای ملکشاهی می خواد ار اب گل الود ماهی خود را بگیرد با نام حامی دولت امد وحالا که عمر این دولت به اتمام است مخالف دولت شده است و حامی لاریجانی و دار دسته اش شده مهم نیست مرتضوی یا هر که حکمش لازم الاجرا است یا نه مهم اینست که اقای ملکشاهی در این برهه با این سخنان خود را مخالف دولت نشان دهد تا در اینده و دولت اینده برای خود و ملکشاهی ها پایگاهی گیر بیاورد و هیچ ضمانتی هم نیست شاید در اینده دوباره طرفدار دولت شود سیاست است به قول بزرگان ارباب علوم پدر و مادر ندارد

  14. هاوالپرس خیلی اطلاعاتتون زیاده.یپا چشم نخوری که همه چیو برعکس میگی.طرفدار دولت کسانی بودن که همش ازش تمجید میکردن

  15. اقای ملکشاهی با این روال حداقل یک سال و نیم ازمفیدترین فرصت نمایندگی برای کوهدشت را از دست داده است مابقی انهم درگرو اینده ای است که ما وملکشاهی از ان بی خبریم —– این واقعیت ربطی به اشعار رودکی ودریایکی واقیانوسکی و—ندارد…. البته از این نمد شاید کلاهی برای این نماینده درست شود اما سرمردم بی کلاه است……این یک مقوله است نه یک کامنت..

    • تو قط یک منی و هیچ وقت ما نمی شوی
      من نمی دانم زودتر ها میگفتند نمایندهسان حرف نمی زند ناراحت هستند حال که حرف هم می زند باز ناراحتند

  16. که اینطور…….

  17. احمد جان ظاهرا عرض ما را زیر سوال برده ای اگر غیر انچه -ما- گفته ایم فرمایشی داری بفرما البته انچه -ما- گفته ایم رااقای عادل هم نمی پسندد بله ملکشاهی وقت تلف می کند این ما واین شما وفرداهایی که در پیش است

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.