- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

خانه‌های سیل‌زده در حریم رودخانه جابه‌جا می‌شوند

 

به گزارش میرملاس ؛ عزیزالله مهدیان در گفتگو با مهر درباره بازسازی مناطق سیل زده در استان‌های غربی کشور، گفت: کارشناسان بنیاد مسکن در حال بررسی واحدهای خسارت دیده هستند و تا پایان هفته کارشناسی این واحدها به پایان می‌رسد، البته ممکن است به دلیل حجم بالای خسارت، در استان ایلام زمان ببیشتری ببرد.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که تا پایان هفته برآورد نهایی را به دولت ارائه دهیم، افزود: پس از کار کارشناسی بر واحدهای تخریب شده، تسهیلات ارزان قیمت و کمک‌های بلاعوض در هیات دولت تصویب شده و به بنیاد مسکن ابلاغ می‌شود که پس از آن، کار بازسازی را شروع می‌کنیم.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن ادامه داد: پس از تعیین خسارت، مردم هم وارد کار بازسازی واحدهای خود می‌شوند و با کمک‌های دولتی، خانه‌ها نوسازی و یا بازسازی می‌شود، البته به خانه هایی که در بستر رودخانه ساخته شده بودند، اجازه بازسازی یا نوسازی نمی‌دهیم.

مهدیان با اشاره به اینکه خانه‌های در بستر رودخانه باید به محل دیگری منتقل شود، اظهارداشت: با کمک وزارت نیرو و دیگر دستگاه‌های مسئول حریم رودخانه مشخص شده و پس از آن، خانه هایی که در حریم رودخانه ساخته شده بودند، دیگر اجازه ساخت و ساز نخواهند داشت.

وی با اعلام اینکه هنوز دسترسی به برخی روستاها برای بازدید و تعیین خسارت وجود ندارد، گفت: حجم خسارت‌ها در استان لرستان کمتر بوده و تاکنون ۲۵۰۰ واحد تعیین خسارت شده است و پیش بینی می‌کنیم که کل واحدهای خسارت دیده در این استان ۳ هزار واحد باشد.

معاون بنیاد مسکن با تاکید بر اینکه حجم خسارت در استان ایلام بسیار گسترده است، افزود: تلاش ما این است که با استفاده از تسهیلات دولتی، هرچه سریع‌تر کار بازسازی و نوسازی خانه‌های تخریب شده در این استان‌ها را انجام دهیم.