- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

لزوم برنامه ریزی سالانه برای مواجهه با بحران ها

81824747-70277300 [1]

 

به گزارش میرملاس ؛ قدرت‎الله فلاح‎نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : بارندگی‎های اخیر اگرچه موجبات خوشحالی کشاورزان استان را فراهم کرد اما خسارات حاصل از سیلاب آن و از دست دادن هموطنانی از کوهدشت و ایلام، موجب حزن و اندوه مردم سراسر کشور شد.
وی اظهار کرد: گرچه سیلاب شهرستان سلسله با شناسایی نقاط حادثه خیز خسارات جانی نداشت اما موجب وارد شدن خساراتی به بخش‎های مختلف این شهرستان شد.
فلاح‎نژاد تصریح کرد: بخش های مختلف کشاورزی، راه های روستایی و خیابان های سطح شهر، پل ها، کانالها، تیرهای چراغ برق، خطوط انتقال آب روستایی، واحدهای مسکونی، تاسیسات مخابرات و ساختمان اداره بهزیستی شهرستان دچار خساراتی شده‎اند.
فرماندار سلسله با بیان اینکه بیشترین خسارات شهرستان در بخش کشاورزی بوده است، خاطرنشان کرد: در این بخش محصولات کشاورزی به میزان ۴۰۰ هکتار، ۱۰۰ دستگاه جایگاه دام، ۲۰۰تن علوفه دامی، ۵ مزرعه پرورش ماهی، ۱۰ کیلومتر کانال آب بر،۲۰ کیلومترجاده بین مزارع و ۱۵۰ کندوی زنبور عسل دچار خسارت شده‎اند.
وی افزود: در حوزه راه‎های شهرستان نیز۵ کیلومتر راه روستایی،۳۰۰متر راه اصلی، ۳۵۰متر دیوار حفاظتی و ۲۹ دهنه پل تخریب شده و نیاز به بازسازی دارند.
فلاح‎نژاد ضمن اشاره به تلف شدن دام های دامداران و تخریب راه های عشایری بیان کرد: در مجموع به واسطه سیلاب بیش از ۲۴ میلیارد تومان به شهرستان سلسله خسارت وارد شده است.
این مسوول گفت: سیل و بلایای طبیعی از جمله بحران‎هایی هستند که ضرورت دارد برای پیشگیری از حوادث احتمالی آن ها در طول سال برنامه‎ریزی داشت و برای مواجهه با حوادث ناشی از آن تمامی بخش‎ ها باید از آمادگی لازم برخوردار بوده و تجهیزات لازم را داشته باشند تا با کمترین خسارات وارده به سلامت از آن ها عبور کرد.