- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

حضور ۳۲۰ هزار دانش‌آموز لرستانی در راهپیمایی ۱۳ آبان

 

به گزارش میرملاس ؛  گودرز کریمی‌فر ظهر امروز در راهپیمایی ۱۳ آبان در خرم‌آباد، اظهار داشت: در این روز یاد و خاطره ۹۰۱ شهید دانش‌آموز و ۱۸۷ فرهنگی استان لرستان را گرامی می‌داریم و نباید فراموش کنیم که آمریکا در گفتار خود هیچ‌گونه صداقتی ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: از حضور ۱۳ میلیون دانش‌آموز کشور در راهپیمایی ۱۳ آبان خبر داد و افزود: در لرستان نیز مانند استان‌های دیگر کشور بیش از ۳۲۰ هزار دانش‌آموز در این راهپیمایی حضور داشته‌اند.

وی ادامه داد: از چهار هزار و ۲۰۰ آموزشگاه حدود ۳۰ هزار معلم همزمان با سراسر کشور در این روز ملی که روز استکبارستیزی است، حضور دارند.

این مسئول با اشاره به وقایع مهم رخ داده در ۱۳ آبان گفت: از تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه گرفته، تا شهادت دانش‌آموزان به دست ظالمان رژیم شاهنشاهی در سال ۱۳۵۷ و همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در سال ۱۳۵۸ همگی از رویدادهای مهم ۱۳ آبان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اقدامات دشمنان علیه دشمن را ناکام دانست و گفت: حتی محاصره اقتصادی نیز نتوانست مانع عزم و اراده ملت غیور و مبارز ایران شود و همچنین استکبار نتوانست در ایران کوچک‌ترین خللی ایجاد کند.

وی خاطرنشان شد: دانش‌آموزان دوران انقلاب از تعلقات دنیوی دل کندن و با شیفتگی کامل به معنویات با سر دادن فریاد الله اکبر رژیم شاه را محکوم کردند.

این مسئول ادامه داد: مردم ایران نسبت به سایر کشورها از فرهنگ غنی‌تری برخوردار هستند و باید صبر را نیز به عنوان یک فرهنگ یاد بگیریم.

کریمی‌فر در پایان از اعزام ۲۵ هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان‌نور خبر داد و تاکید کرد: این اقدام با هدف انتقال ارزش‌های دوران جنگ به دانش‌آموزان و با همکاری سپاه حضرت(ع) ابوالفضل لرستان صورت می‌گیرد./فارس