تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

سپهوند: روزبهانی به کمتر از طلا فکر نکند / استرس، مدال المپیک پکن را از من گرفت!

  • کد خبر : 7867
  • 17 مرداد 1391 - 17:38

 به گزارش میرملاس نیوز ؛ بوکسور سابق تیم ملی از نحوه و جایزه‎ای که برای مدال آوران المپیک در نظر گرفته می‎شود، انتقاد کرد. مرتضی سپهوند در گفت‏وگو با خبرنگار میرملاس نیوز؛ با بیان اینکه مشتزنان ایرانی نتایج خوبی در المپیک کسب کرده‎اند، گفت: هر چند فقط روزبهانی شانس مدال دارد اما در کل با […]

 به گزارش میرملاس نیوز ؛ بوکسور سابق تیم ملی از نحوه و جایزه‎ای که برای مدال آوران المپیک در نظر گرفته می‎شود، انتقاد کرد.

مرتضی سپهوند در گفت‏وگو با خبرنگار میرملاس نیوز؛ با بیان اینکه مشتزنان ایرانی نتایج خوبی در المپیک کسب کرده‎اند، گفت: هر چند فقط روزبهانی شانس مدال دارد اما در کل با توجه به شرایط نتیجه قابل قبول بوده است. احسان نباید به کمتر از طلا فکر کند و با آمادگی و انگیزه‎ای که دارد می‏تواند به فینال برسد.

وی با اشاره به شکست طلوتی مقابل حریف قزاق، افزود: وی از ناحیه دست آسیب دیده بود و خیلی مشکل است با دستی که چندبار شکسته، بدون ترس مبارزه کرد. یکی از بهترین بازیهای طلوتی در چند سال گذشته برابر حریف قزاقستانی بود و با اینکه داوری در حق مهدی کم‎لطفی کرد اما فراتر از حد انتظار ظاهر شد.

این بوکسور لرستانی با بیان اینکه داوری مغرضانه سبب شد، مظاهری درخششی نداشته باشد تصریح کرد: این داور برای سازمان جهانی بوکس خجالت‎آور بود و نمی‏دانم بر چه اساسی آن را انتخاب کرده بودند. داور فقط باید به مظاهری تذکر می‏داد حتی یک اخطار هم نداشت اما داوری، که در ۵۶ ثانیه ۳ تا اخطار می‏دهد، افتضاح و بیمار است.

سپهوند با اشاره به مقام پنجمی خودش در المپیک پکن، خاطرنشان کرد: به ۲ دلیل مدال المپیک را از دست دادم؛ یکی اینکه نتوانستم استرسم را کنترل کنم و دوم چون از لحاظ مالی خیلی مشکل داشتم، قول جوایزی که دادند استرسم را بیشتر کرد و با خودم می‏گفتم اگر ببازم خیلی ناجور می‏شود که همانطور هم شد.

وی با بیان اینکه قبل از المپیک ورزشکار باید ساپورت شود، اذعان کرد: افزایش تعداد سکه‏ها و جوایز مدال آوران المپیک در حین مسابقات، ایجاد استرس می‏کند و این بلا گریبان‎گیر من شد.

مشتزن سابق تیم ملی با انتقاد از جوایزی که برای ورزشکاران مدال گیرنده، در المپیک در نظر گرفته شده، یادآور شد: در المپیک قبلی با کشتی‎گیر ترکیه‏ای که فارسی بلد بود صحبت می‏کردم می‏گفت اگر طلا بگیرم حدود یک میلیارد تومان به پول ایران، یک خانه اعیانی و ماشین آخرین سیستم جایزه می‏گیرم در مقابل هادی ساعی در همان المپیک طلا گرفت و حدود ۱۰۵ میلیون تومان جایزه گرفت. حال این سوال پیش می‏آید آیا ترکیه کشور ثروتمندی است یا ایران؟!

سپهوند با بیان اینکه از۴ بوکسور ایرانی که به المپیک رفتند، فقط مظاهری شاغل است، اضافه کرد: جاسم دلاوری یکی از بهترین مشتزنان آسیاست و به محض اینکه شاغل شد، بوکس را کنار گذاشت در حالیکه می‏توانست سالها برای کشورمان افتخار بیافریند.

وی با بیان اینکه ورزشکار باید تأمین شود و ورزش شغلش باشد تأکید کرد: نمی‏شود با ورزش آماتور، ورزشکار حرفه‏ای داشته باشیم. از بوکس باید به اندازه هزینه‏ای که برای این ورزش می‏شود انتظار داشت؛ ناطق نوری رئیس فدراسیون بوکس اعلام کرد که بودجه یکسال بوکس آماتور کشور ۸۰۰ میلیون تومان است و این بودجه در حد آماتور نیست.

سپهوند با بیان اینکه با بودجه فوق نمی‏شود در المپیک مدال گرفت، اظهار کرد: کسی مثل روزبهانی خودش نبوغ دارد و اگر تا اینجا رسیده به این مهم برمی‏گردد و بحث آن جداست. وزارت ورزش و جوانان اگر برای بوکس بیشتر هزینه کند، مطمئن باشید در المپیک بعدی نتایج به مراتب بهتری کسب می‏شود.

مشتزن تیم فولاد غرب کرمانشاه در پایان راجع به حضورش در کادر فنی تیم ملی جوانان بوکس، گفت: مشکل شغل دارم و چون نیروی شرکتی هستم، مرخصی نمی‏دهند. قرار بود از طرف فدراسیون با شرکت نفت خطوط لوله و مخابرات هماهنگی لازم صورت گیرد که تا حالا این کار انجام نشده و اگر بتوانند برایم مرخصی بگیرند مشکلی ندارم و با کمال میل درخدمت بوکسورهای جوان هستم.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=7867

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. متاسفانه با نا داوری وبی عدالتی حق دلاور عزیزمان سعید عبدولی را خوردند . اما سعید قهرمان وعزیز همه است .

  2. همیشه به آقای مرتضی سپهوند افتخار کردم . خوردن حق ورزشکاران لر المپیکی شد! متاسفانه تا حالا در ایران حق ورزشکارای لرستانی را میخوردن حالا دیگه در المپیک هم حق ورزشکاران لر را میخورن.انگار داوران فهمیده بودن که سعید عبدولی لر هستن.
    از صمیم قلب برای سعید ناراحت شدم و گریه کردم.

  3. مدال طلا رو از گردن سعید ناجوانمردانه قاپیدند…
    شرم بر تو باد المپیک….
    سعید جان سرزمین پارس برای این بی عدالتی خون گریست.
    تو قهرمانی سعید عبدولی کوهدشتی ساکن اندیمشک…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.