تاریخ : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

ساخت و سازهای بی رویه در حاشیه شهرها عامل آسیب های اجتماعی است

  • کد خبر : 78750
  • 17 آبان 1394 - 21:59

  به گزارش میرملاس ؛ اسداله حیدری، مدیر کل بهزیستی لرستان، در جلسه کمیته بررسی مسائل اجتماعی با تبیین موانع و مشکلات مرتبط با مناطق حاشیه ای خواستار جدی مواجهه عالمانه با مسائل اجتماعی شد و افزود با توجه به اینکه آسیب های اجتماعی دارای پیچیدگی و ظرافت های خاصی است، می طلبد اعضای کمیته […]

40w4_10aein_todie_amodizadeh_va_moarefeye_heidari_modir_kol_behzisti_ostan_94-7-21_38

 

به گزارش میرملاس ؛ اسداله حیدری، مدیر کل بهزیستی لرستان، در جلسه کمیته بررسی مسائل اجتماعی با تبیین موانع و مشکلات مرتبط با مناطق حاشیه ای خواستار جدی مواجهه عالمانه با مسائل اجتماعی شد و افزود با توجه به اینکه آسیب های اجتماعی دارای پیچیدگی و ظرافت های خاصی است، می طلبد اعضای کمیته هم با علم و آگاهی کامل به این مسائل نگاه کنند تا در مصوبات شاهد اجرایی بودن و کاهش ها مسائل آسیب زا با شیم.
وی تاسیس مرکز رصد مسائل اجتماعی را نیاز جدی امروز استان دانست و افزود: برای برنامه ریزی دقیق و کنترل آسیب ها نیازمند مرکزی واحد، جهت جمع آوری اطلاعات دقیق و استخراج نتایج فعالیت ها هستیم تا میزان تاثیر گذاری مصوبات این گونه جلسات مشخص شود.
مدیر کل بهزیستی، حاشیه نشینی را نتیجه مهاجرت از روستا به شهر و یا از شهرها به کلان شهرها دانست که در صورت مداخله تمام دستگاههای مرتبط و رفع نیازهای ضروری از قبیل آب، برق، گاز، بهداشت و آموزش می توان از این مهاجرت ها جلوگیری نماییم و این موضوع خود منجر به کاهش آسیب های اجتماعی می شود.
حیدری هم چنین ساخت و سازهای بی رویه در حاشیه شهرها را عامل آسیب های اجتماعی در آینده دانست و افزود: دستگاه های مرتبط می بایست با کنترل ساخت و سازهای حاشیه ای و مهارت آموزی و رفع معضل اشتغال ساکنین مناطق حاشیه ای بتوانند گام موثری نسبت به کاهش آسیب ها بردارند.
مدیر کل بهزیستی همچنین خواستار مداخله جدی مبلغین سازمان تبلیغات اسلامی در مناطق حاشیه ای در جهت بالا بردن سطح باورهای دینی آنان شدو این مسأله را یکی از عناصری که منجر به کاهش آسیبهای اجتماعی می شود برشمرد.
ذبیح اله نادمی، معاون اجتماعی بهزیستی لرستان، نیز گفت: پایگاه های اجتماعی بهزیستی در مناطق حاشیه ای از نظرات و توا نایی های معتمدین محل، مساجد، مدارس، دستگاه های دولتی و سمن ها بطور جدی استفاده می کنند و خواستار مشارکت جدی اعضای کمیته در برنامه ها و فعالیت های پایگاه های اجتماعی مناطق حاشیه ای شد.
در پایان کارشناسان دستگاه های عضو نظرات و دیدگاه های خود را ارائه کردند./خبرآنلاین

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=78750

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. با سپاس از پیگیری های دلسوزانه و رویه ای که پیش گرفته اید قطعا بهزیستی استان با مدیر کارامد و کاربلدو چهره علمی چون دکتر حیدری میتواند الگوی خوبی برای سایر دستگاهای دولتی باشد بنده برای هرگونه کمک فکری در جهت پیشبرد و عملیاتی نمودن فعالیت های بهزیستی و کمک به جامعه معلولین در خدمت دوستان هستم …خدا به شما و همه همکاران پر تلاشتان ،و مجموعه همکاران بنده در مدارس استثنایی که با معلولین در ارتباط هستند ارزوی موفقیت و خسته نباشید عرض مینمایم… و همچنین از دوست هنرمند و پسر رسانه ای شهرمان امین عزیز بخاطر پوشش خبری سپاسگزارم

  2. همیشه باید به کار گران مرد کارآزموده فرستاد ، خدایت یار باد .

  3. (تاسیس مرکز رصد مسائل اجتماعی را نیاز جدی امروز استان می دانم)

    بسیارزیبا
    امیدواریم این پیشنهاد عملی شود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.