تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

مهلت سه‌ماهه به دستگاه‌ها برای تعدیل بازنشستگان/ بکارگیری بازنشسته‌ها به عنوان مشاور بلامانع می‌شود

  • کد خبر : 78754
  • 18 آبان 1394 - 11:07

به گزارش میرملاس ؛ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از اصلاح طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌ها به دلیل ایراد شورای نگهبان خبر داد وگفت: در پی اصلاح صورت گرفته، سازمان‌های دولتی می‌توانند از بازنشستگان به عنوان مشاور استفاده کنند. ایرج‌ عبدی در گفت‌ وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌ها، […]

به گزارش میرملاس ؛ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از اصلاح طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌ها به دلیل ایراد شورای نگهبان خبر داد وگفت: در پی اصلاح صورت گرفته، سازمان‌های دولتی می‌توانند از بازنشستگان به عنوان مشاور استفاده کنند.

ایرج‌ عبدی در گفت‌ وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌ها، گفت: در قانون، مدت خدمت برای کارکنان دولتی ۳۰ سال سابقه برای افراد با مدرک کارشناسی و ۳۵ سال سابقه برای افراد با مدرک کارشناسی ارشد تعریف شده و افراد پس از این مدت بازنشسته خواهند شد البته برای ایثارگران استثنایی در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، ‌تصریح کرد: ایثارگران تا سال سی و پنجم هم می‌توانند ادامه خدمت دهند، در طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مصوب مجلس، بکارگیری افراد بازنشسته به عنوان مشاور هم ممنوع شده بود که از این جهت مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت و در روزهای آتی در مجلس اصلاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح مصوب مجلس درباره ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان برای اصلاح به مجلس بازگشته است، گفت: در طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌ها تفاوتی بین بازنشستگان لشکری و کشوری وجود ندارد، لذا بازنشسته‌های تامین اجتماعی هم که بخش خصوصی محسوب می‌شوند شامل این طرح می‌شوند.

عبدی یادآور شد: در طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشسته‌ها، استخدام بازنشستگان از سوی سازمان‌ها و نهادهای دولتی جرم تلقی می‌شود، مجازت آن نیز مانند مجازات دخل و تصرف غیرقانونی در اموال بیت‌المال محسوب می‌شود، البته مانعی برای شرکت‌های پیمایشی و خصوصی وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، به سازمان‌ها و نهادهای دولتی مهلت سه ماهه پس از اجرا داده خواهد شد تا تمامی بازنشستگان به کار گرفته را تعدیل کنند، در حقیقت ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان برای استفاده از نیروی جوان کشور موردنظر قرار گرفت./

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=78754

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. مسوول اداره صنعت،معدن وتجارت خدمت ۳۰ ساله اش به پایان رسیده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.