- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

پرداخت ۱۰ هزار فقره تسهیلات کم بهره به فرهنگیان لرستان

 

به گزارشمیرملاس  گودرز کریمی فر روز دوشنبه در دیداربا سرپرست امور شعب بانک ملی استان لرستان با اشاره به شان و جایگاه رفیع معلمان افزود : ملاک و معیار آموزش و پرورش برای همکاری با بانک ها و موسسات مالی ،تکریم شان و جایگاه فرهنگیان ،توسعه تسهیلات و دریافت سود کمتر است.
وی به پیگیریهای مقام عالی وزارت در جلسات هیات دولت اشاره کرد و گفت : بیشترین دغدغه وزارت آموزش و پرورش تسهیل کردن عملیات بانکی در واگذاری اعتبارات و وام های کم بهره به فرهنگیان است.
کریمی فر تصریح کرد :ما به دنبال توسعه امکانات رفاهی برای فرهنگیان هستیم و تلاش می شود تا از ظرفیت بانک ها و موسسات مالی استفاده کنیم .
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به واگذاری بیش از ۱۰هزار وام کم بهره ۵۰میلیون ریالی به فرهنگیان استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت : با پیگیری به عمل آمده در فاصله زمانی کمتر از یک ماه این تسهیلات با رعایت کمترین تشریفات اداری به همکاران فرهنگی اختصاص یافته است.
وی در ادامه به اهتمام آموزش و پرورش برای خوداتکایی مالی اشاره کرد و گفت : ایجاد معاونت اقتصادی در آموزش و پرورش راهکاری است تا از وابستگی مالی به دولت کاسته شده و امکان بهره مندی آنان از مزایای رفاهی بیشتر شود.
سرپرست امور شعب بانک ملی استان لرستان هم در این دیدار از آمادگی بانک ملی برای اختصاص تسهیلات کم بهره به فرهنگیان خبر داد و گفت : شان و جایگاه معلمان بر هیچ شخص و دستگاهی پوشیده نیست و بانک ملی هم با اذعان به این جایگاه ،تلاش می کند تا امکان بهره مندی فرهنگیان را از تسهیلات کم بهره فراهم کند.
بیژن مقدم بیرانوند در ادامه به فضای رقابتی ایجاد شده بین بانک ها و موسسات مالی اشاره کرد و گفت : بانک ملی ،بانکی دولتی است و در راستای سیاست ها و برنامه های اقتصادی دولت تلاش می کند تا با حمایت از سرمایه گذاران زمینه توسعه اقتصادی جامعه را فراهم کند .
مقدم در ادامه به تعامل مثبت بانک ملی با آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : بانک ملی از توسعه همکاری با آموزش و پرورش استقبال خواهد کرد ./ایرنا